Gå til innhold

grusomt dårlig opptaksevne


Anbefalte innlegg

At problemet kun gjelder opptak er en viktig opplysning. Da ligger problemet i dekoderen. Hvis det fungerer bra en stund med ny dekoder så tipper jeg at problemet er fragmentert harddisk. Det hender det blir problemer på slike PVR-dekodere hvis det er masse opptak og sletting/overskriving. Mulig problemet forsvinner (midlertidig) hvis man formaterer harddisken og sletter alle opptak. Dette gjøres i Fabrikkinnstillinger- menyen og valget Slett alle opptak.

Javel, takk for opplysningen, skal gjøre det når jeg har kikka på de opptakene som jeg MÅ se, (selv om de er hakkete).

For programmene blir jo sletta.

Bra tips.

 

ps Det samme skjedde (opptakene ble sletta) da jeg gjennoppretta til fabrikkinnstillinger en tid tilbake (før jeg fikk ny dekoder). Men opptaksevnen ble ikke bedre av det den gangen,

 

Mulig jeg har ikke ser nyansene i prosedyrene her , ble litt forvirra av betegnelsen "fomatere harddisken" (er man ikke inne i terminologien, blir mye litt vanskelig å forstå.)

 

Supert! Ett skritt nærmere? :)))

Endret av kismet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjeld PCar vil vanleg sletting ikkje slette dataane utan at ein skriv over dei ved lagring av nye filer, og ein kan enkelt bruke eit gjenopprettingsprogram til å få fram att sletta filer som ikkje er overskrivne. Ved formatering vert alt innhald sletta, og det er ikkje mogeleg å få filene fram att. Dersom tilbakestilling til fabrikkinnstillingar på dekoderen berre utfører vanleg sletting vil alt det fragmenterte "rotet" framleis ligge på disken og gjere den treg. Ei formatering vil derimot gjere at du byrjar med "blanke ark".

Endret av torbjornen
Lenke til kommentar

ps Det samme skjedde (opptakene ble sletta) da jeg gjennoppretta til fabrikkinnstillinger en tid tilbake (før jeg fikk ny dekoder). Men opptaksevnen ble ikke bedre av det den gangen

Det var også litt viktig info. Hvis det ikke hjalp forrige gang, så hjelper det kanskje ikke uansett. Jeg kjenner ikke akkurat denne boksen, men alle andre PVR-er jeg har vært borti har hatt valget å formatere/slette alt. Hvis denne kun sletter uten å formatere, så er det en dårlig løsning.

Lenke til kommentar

Når det gjeld PCar vil vanleg sletting ikkje slette dataane utan at ein skriv over dei ved lagring av nye filer, og ein kan enkelt bruke eit gjenopprettingsprogram til å få fram att sletta filer som ikkje er overskrivne. Ved formatering vert alt innhald sletta, og det er ikkje mogeleg å få filene fram att. Dersom tilbakestilling til fabrikkinnstillingar på dekoderen berre utfører vanleg sletting vil alt det fragmenterte "rotet" framleis ligge på disken og gjere den treg. Ei formatering vil derimot gjere at du byrjar med "blanke ark".

Ok, takk for oppklaringen:-)

Lenke til kommentar

 

ps Det samme skjedde (opptakene ble sletta) da jeg gjennoppretta til fabrikkinnstillinger en tid tilbake (før jeg fikk ny dekoder). Men opptaksevnen ble ikke bedre av det den gangen

Det var også litt viktig info. Hvis det ikke hjalp forrige gang, så hjelper det kanskje ikke uansett. Jeg kjenner ikke akkurat denne boksen, men alle andre PVR-er jeg har vært borti har hatt valget å formatere/slette alt. Hvis denne kun sletter uten å formatere, så er det en dårlig løsning.

 

Må nok undersøke litt nærmere om min dekoder kan slette OG formatere samtidig, før jeg kan si om den IKKe kan det. Kanskje jeg har oversett noe...

Takk for innspill:-)

Lenke til kommentar

Ja, da har jeg formatert dekoderen, men det hjalp heller ikke. Allerede 3  minutter inn i det første opptaket, kom hakkingen tilbake.

 

Bare sånn  i tilfelle andre har det samme problemet (gjelder Canal Digital, kabel);

 

 

1 Å bytte dekoder hjelper ikke, don't bother. 

 

2 Å gjennopprette til fabrikkinnstillinger hjelper ikke.

 

3 Å slette alle opptak (formatere) hjelper ikke.

 

 

Dette er et problem det ser ut til at vi må leve med.

Endret av kismet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg begynte å lure på om å slette alle opptak i manualen ikke innbar formatering siden det virker som om det går bra en stund med ny dekoder. Men iflg denne siden så innebærer slette alle opptak også formatering.

 

Da er det vel bare å klage videre til Digital Anal Canal Digital... Hadde inntrykk av at ADB-boksene skulle være bra saker, men de er kanskje ikke så mye bedre enn de gamle møkkaboksene fra Sagem. GUI har blitt merkabart bedre, men hjelper ikke hvis det er dårlig HW og/eller SW.

Lenke til kommentar

Ja ja. (digital anal he he)

 

Nei jeg gidder ikke stresse mer med dette nå tror jeg.

 

Er nå tross alt bedre å ha opptaksfunksjon med  mer eller mindre hakking (det varierer litt i mengde) enn ingen opptaksfunksjon.

 

Stakkars C.D. som har et problem som de ikke klarer å løse, må være frustrerende for dem også da. De er jo tross alt mennesker de også.

Lenke til kommentar

Eg går ut frå at det finst alternative dekoderar med opptaksmogelegheit, så er du heldig er det kanskje mogeleg å få byte dekoderen?

 

Eg ser lite på tv, men kjøpte for kort tid sidan ein brukt ADB 2850 st (parabol) på Finn. Dette er ein enkel dekoder med mogelegheit for opptak på minnepinne, og har så langt fungert prikkfritt.

Endret av torbjornen
Lenke til kommentar

Eg går ut frå at det finst alternative dekoderar med opptaksmogelegheit, så er du heldig er det kanskje mogeleg å få byte dekoderen?

 

Eg ser lite på tv, men kjøpte for kort tid sidan ein brukt ADB 2850 st (parabol) på Finn. Dette er ein enkel dekoder med mogelegheit for opptak på minnepinne, og har så langt fungert prikkfritt.

Takk for tips. Tror jeg må holde meg til den samme dekoderen som alle i borettslaget har, ca 200 hustander som alle har fått samme pakke ( for 3 år siden). Men jeg vet egentlig ikke. Har nå bytta dekoder en gang, samme type (adb) som fungerte prikkfritt en måned, deretter kom de samme symptomene tilbake.

 

Men mulig du har rett. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...