Gå til innhold

Google førerløse bil er ferdig


Anbefalte innlegg

 

 

Diskuterte akkurat dette med en kompis at den typiske nordmann sikkert er for tilbakestående til å forstå hvilken teknologisk banebrytende revolusjon denne bilen representerer, men isteden vil kommentere utseende eller farge.

 

Så det var bare med et resignert sukk at jeg leste din kommentar som den første.

 

Nordmenn er ikke så veldig smarte.

At bilen er et stort teknlogisk framskritt er uvesentlig, den er fremdeles stygg som natten er lang. På samme måte som man kan si at en Ferrari er pen eller tøff, men aldri spesielt fornuftig.

 

At man sier den er stygg betyr ikke at man er dum eller ikke forstår. Det betyr kun at man ikke liker designet.

 

Jeg kan ikke huske å ha hørt noen si Leaf er pen, inklusive meg selv. Fremdeles har mange kjøpt bilen, inklusive meg selv.

 

 

Det har ikke så mye å si om det er fakta eller ikke, hva man fokuserer på sier noe.

 

AtW

 

Det sier noe, men at man fokuserer på en sannhet gjør en ikke uvitende ovenfor andre. Bilen er i mine øyne drit stygg. Det gjør meg ikke uvitende om dens tekniske betydning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har dere ikke fått med dere at det er en ny utgave av prototypen? Denne bilen vil dere neppe noen sinne se andre plasser enn på en skjerm. Hvorfor bry seg så voldsomt om utseendet?

 

Det spennende med prototyper er vanligvis tekniske nyvinninger og løsninger fordi det er noe man kan håpe finner veien ut på markedet etter hvert. Denne artikkelen har dessverre ikke nevnt noe særlig spennende teknisk nytt.

Lenke til kommentar

Utrolig kult!!!! Men samtidig... en liten tanke. Vil ikke dette føre til at mennesker blir bare dummere, i langt mindre stand til å ta vare på seg selv og dermed også i langt dårligere kontakt med seg selv? Jeg ser for meg folk om 100 år som dauer utpå fjellet, fordi de overhodet ikke vet hvordan de åpner pølsepakka og tenner et bål selv. Hvordan skal dette gå??? ;-)

Før var folk ute og hogde ved, pløyde åkeren og koste seg med det enkle de bare hadde, som de hadde jobbet hardt for. Arbeidet man hadde da hadde mening og bidro til noe. Det var snakk om overlevelse og ikke noe spørsmål om stress, livsstilsproblemer eller angst som det er så mye snakk om i mediene i disse dager. Vi blir navlebeskuende når vi ikke har noe mer nyttig å ta oss til (og av god grunn). Og med dette blir vi også feite når vi sitter stille foran skjermen og stresser med å få gjort våre gjøremål, slik at vi kan ha råd til en fet stasjonsvogn, stort hus, hytte med innlagt vann og strøm og en 60" flatskjerm, slik at vi kan bli enda feitere og latere enn før.

Jeg tror mennesket hadde det bedre da de hadde langt skjegg, bodde langt uti skauen og takket gud for maten en selv hadde jobbet for.

Og med dette sier jeg bare GODT NYTTÅR FOLKENS! ;-)

Endret av Svampebob_1
Lenke til kommentar

Mennesker er ikke dummere enn for 100 år siden, folk har ikke mindre stimuli enn for 100 år siden, jeg deler ikke ditt synspunkt her, det er stadig mer stimulig og mentale utfordringer å ta tak i. Det står og faller ikke på å kjøre bil.

 

AtW

Jeg kan med 100% sikkerhet påstå at vi er dummere nå enn for 100 år siden. Dette selv om flere kan lese og skrive. Synes du at folk på veiene er smarte eller er flesteparten idioter? Hva synes du om politikerne? Gjør de jobben sin? Er du fornøyd med slik ting er i Norge? Hva om vi hadde tatt bilen fra bilistene og gitt de en hest i stedet. Hvordan tror du det ville ha gått? Eller har du noensinne sett en politiker på en hest, for den saks skyld?

 

Se bare på miljøet og dyrelivet. Der har man menneskelig idioti på sitt verste.

Lenke til kommentar

 

Mennesker er ikke dummere enn for 100 år siden, folk har ikke mindre stimuli enn for 100 år siden, jeg deler ikke ditt synspunkt her, det er stadig mer stimulig og mentale utfordringer å ta tak i. Det står og faller ikke på å kjøre bil.

 

AtW

Jeg kan med 100% sikkerhet påstå at vi er dummere nå enn for 100 år siden. Dette selv om flere kan lese og skrive. Synes du at folk på veiene er smarte eller er flesteparten idioter? Hva synes du om politikerne? Gjør de jobben sin? Er du fornøyd med slik ting er i Norge? Hva om vi hadde tatt bilen fra bilistene og gitt de en hest i stedet. Hvordan tror du det ville ha gått? Eller har du noensinne sett en politiker på en hest, for den saks skyld?

 

Se bare på miljøet og dyrelivet. Der har man menneskelig idioti på sitt verste.

 

 

Etter hvilket mål? Alle relevante mål tyder på at vi er smartere nå enn vi var for 100 år siden.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Mennesker er ikke dummere enn for 100 år siden, folk har ikke mindre stimuli enn for 100 år siden, jeg deler ikke ditt synspunkt her, det er stadig mer stimulig og mentale utfordringer å ta tak i. Det står og faller ikke på å kjøre bil.

 

AtW

Jeg kan med 100% sikkerhet påstå at vi er dummere nå enn for 100 år siden. Dette selv om flere kan lese og skrive. Synes du at folk på veiene er smarte eller er flesteparten idioter? Hva synes du om politikerne? Gjør de jobben sin? Er du fornøyd med slik ting er i Norge? Hva om vi hadde tatt bilen fra bilistene og gitt de en hest i stedet. Hvordan tror du det ville ha gått? Eller har du noensinne sett en politiker på en hest, for den saks skyld?

 

Se bare på miljøet og dyrelivet. Der har man menneskelig idioti på sitt verste.

 

 

Etter hvilket mål? Alle relevante mål tyder på at vi er smartere nå enn vi var for 100 år siden.

 

AtW

 

Du forstår vel at det innleggene mitt var ment som humor, ikke sant? :-)

Lenke til kommentar

 

 

 

Mennesker er ikke dummere enn for 100 år siden, folk har ikke mindre stimuli enn for 100 år siden, jeg deler ikke ditt synspunkt her, det er stadig mer stimulig og mentale utfordringer å ta tak i. Det står og faller ikke på å kjøre bil.

 

AtW

Jeg kan med 100% sikkerhet påstå at vi er dummere nå enn for 100 år siden. Dette selv om flere kan lese og skrive. Synes du at folk på veiene er smarte eller er flesteparten idioter? Hva synes du om politikerne? Gjør de jobben sin? Er du fornøyd med slik ting er i Norge? Hva om vi hadde tatt bilen fra bilistene og gitt de en hest i stedet. Hvordan tror du det ville ha gått? Eller har du noensinne sett en politiker på en hest, for den saks skyld?

 

Se bare på miljøet og dyrelivet. Der har man menneskelig idioti på sitt verste.

 

 

Etter hvilket mål? Alle relevante mål tyder på at vi er smartere nå enn vi var for 100 år siden.

 

AtW

 

Du forstår vel at det innleggene mitt var ment som humor, ikke sant? :-)

 

 

Så du mener mao folk på veiene er smarte, at politikere gjør en god jobb, og har ingenting å klage på i norge?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Mennesker er ikke dummere enn for 100 år siden, folk har ikke mindre stimuli enn for 100 år siden, jeg deler ikke ditt synspunkt her, det er stadig mer stimulig og mentale utfordringer å ta tak i. Det står og faller ikke på å kjøre bil.

 

AtW

Jeg kan med 100% sikkerhet påstå at vi er dummere nå enn for 100 år siden. Dette selv om flere kan lese og skrive. Synes du at folk på veiene er smarte eller er flesteparten idioter? Hva synes du om politikerne? Gjør de jobben sin? Er du fornøyd med slik ting er i Norge? Hva om vi hadde tatt bilen fra bilistene og gitt de en hest i stedet. Hvordan tror du det ville ha gått? Eller har du noensinne sett en politiker på en hest, for den saks skyld?

 

Se bare på miljøet og dyrelivet. Der har man menneskelig idioti på sitt verste.

 

Etter hvilket mål? Alle relevante mål tyder på at vi er smartere nå enn vi var for 100 år siden.

 

AtW

 

Du forstår vel at det innleggene mitt var ment som humor, ikke sant? :-)

 

Så du mener mao folk på veiene er smarte, at politikere gjør en god jobb, og har ingenting å klage på i norge?

 

AtW

 

Nei, jeg mener veiene er smarte, folk er dumme og at politikerne ikke er i stand til å gjøre jobben sin og med vilje ser til at folk har noe å klage over. Det er en fin måte å avlede folk fra fakta, slik at verden kan gå rett i dass. Det er jo det alle konspirasjonsteoretikerene maser om. De er egentlig smarte huleboere med hemmelige matlagre, uten at noen vet om det.

 

Jeg er egentlig en slik en huleboer... men akkurat nå mangler jeg både hule og matlager. Noen som kan hjelpe meg? :-)

huleboer.JPG

Endret av Svampebob_1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...