Gå til innhold

Hvor mange FSB på Corsair minne


Ronnie

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja jeg er klar over at det er standard hastighet på P4 3,0 Ghz CPU. Men når jeg setter Mhz til 200 vil ikke maskinen boote. Den bare piper som et utryknings kjøretøy. Når jeg underklokker CPU til 15 x 180 booter maskinen. Jeg bare lurte på om minnet taklet standard P4 3.0 Ghz hastighet. Jeg har et ASUS P4G8S hovedkort med Granity Bay 7205. Jeg har valget 15 x 200 men som sagt da booter ikke maskinen.

 

Ronnie

Lenke til kommentar

Hva mener du med resette kortet ? jeg har oppdatert med siste bios rev. 1006.

 

Jeg skal prøve å sette opp hva jeg har satt opp i BIOS, kanskje det kan gi deg noen a-ha opplevelser Snekkeren.

 

CPU multipler 15, CPU freguency 180 Mhz, AGP/ PCI settings 66.66/33,33

CPU VCORE 1,550 V, AGP Voltage 1,5 V, DDR Voltage 2,5 V,

Minne innstilinger

SDRAM CAS latency 2T, SDRAM RAS tos CAS Delay 2T, SDRAM RAS Precharge Delay 2T, SDRAM Active Precharge Delay 5T, SDRAM Idle timer 16T.

 

Kan du se om det er noen feil innstillinger.

 

Ronnie

Lenke til kommentar

Prøv å sette dårligere timinger på minnet. (f.eks 3-4-4-8) Det er nemlig mulig chipsettet blir stabilt på høyere hastigheter da. Kanskje opp til 200MHz om du er heldig.

 

Hvis ikke, er nok det beste å selge det hovedkortet og kjøpe et som støtter prosessoren og minnet ditt offisiellt.

Lenke til kommentar

Hmm.. ville nok satt ned hastigheten litt ja..

Jeg har selv nesten samme "case", mitt asus p4b533e er ikke spesefisert over 533FSB, men jeg har er 2,6c (800mhz)prosessor og pc3200 ram..

Kortet mitt kjører forsåvidt fint på 200x13=2600.

Har faktisk klart a boote med 900mhz FSB.

Men det var ikke særlig stabilt.. Sitter fortiden å venter på penger til nytt hk.

 

Mitt tips er å stille ned fsb litt for å kunne kjøre systemet litt stabilt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...