Gå til innhold

Vurderer nytt kabinett for bedre vannkjøling


Anbefalte innlegg

sitter å heller i retningen å kjøpe nytt kabinett, litt fordi jeg har lyst på nytt kabinett :p , men også fordi jeg føler jeg da er rustet mot enda bedre temperaturer/overklokkinger også både pga bedre luftflyt i kabinett og mer radiator areal :) samt vist jeg finner ut av at jeg vil over på x99 senere

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

No pun taken, det var egentlig greit å få bekreftet mistanken jeg hadde om flyt inn i kabinettet. Jeg er noe "heldigere" med mitt Carbide 500 med 200mm vifte i siden. Det aller beste er jo å ha radiatorene i eget rom og da er vel Corsair 900D eller LD V8 veien å gå.

 

Et alternativ som fristet meg veldig med m-atx hk er Phobya WaCoolT Cube 1 med Morad i toppen samt 4 Airpenetrator 180mm vifter.

 

http://www.aquatuning.no/13593/phobya-wacoolt-cube-1-medium-watercase-black

http://www.aquatuning.no/vannkjling/radiatorer/radiatorer-active/15383/watercool-mo-ra3-360-pro-black?c=7760

http://www.aquatuning.no/luftkjler/aksialvifter/9858/silverstone-180mm-luefter-air-penetrator-sst-ap181

 

God jul :xmas:

Lenke til kommentar

 

 

nizzen, er batterivann fra biltema bra nokk eller må det være noe bedre? hvor får jeg isåfall tak i det?

Apoteket selger 1 liters flasker med destillert vann. Er en stund siden og husker ikke prisen men tror det var under 50 kr for tre flasker
Har selv kjøpt 3litere med destilert vann fra DI og techbay. Har ikkje testet batterivann, fordi jeg er skjeldent på biltema :p
Lenke til kommentar

Det er derfor noen sier det er stygt, fordi det er dyrt. Ikkje for at det er estetisk stygt. Jeg synes Lamborghini galardo er stygg, men bare pga prisen :D

Jeg synes det er stygt uavhengig av prisen. Designen er primitiv og ser hjemmesnekra ut. Litt som Lian-Li. Har vært tydelig at de ikke er like moderne i produksjonen som andre produsenter. Lian-Li har vel modernisert seg litt nå i det siste dog.
Lenke til kommentar

 

Det er derfor noen sier det er stygt, fordi det er dyrt. Ikkje for at det er estetisk stygt. Jeg synes Lamborghini galardo er stygg, men bare pga prisen :D

Jeg synes det er stygt uavhengig av prisen. Designen er primitiv og ser hjemmesnekra ut. Litt som Lian-Li. Har vært tydelig at de ikke er like moderne i produksjonen som andre produsenter. Lian-Li har vel modernisert seg litt nå i det siste dog.
Hvilket kabinett synes du er fint/pent da?

 

For min del er det, det indre som teller. Altså ytelsen. Derfor har ikkje jeg lys og annt dritt som ikkje øker ytelsen :p

 

Diskutere hva som er fint eller ei er umulig. Folk er forskjellige, og har smak deretter ;)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Hvilket kabinett synes du er fint/pent da?

 

For min del er det, det indre som teller. Altså ytelsen. Derfor har ikkje jeg lys og annt dritt som ikkje øker ytelsen :p

 

Diskutere hva som er fint eller ei er umulig. Folk er forskjellige, og har smak deretter ;)

Først av alt, mhm, det er øyet som ser. Vet om folk som liker kabinetter som ser ut som action hero-leker, og det er deal-breaker for meg.

 

Jeg ser den, men akkurat kabinettet er viktig. For meg er det ganske få alternativer. Det jeg ser etter i et kabinett er utseende og kjøleytelse, finesser som CPU-cutout, støtte for vannkjøling, kabelorganisering, uttagbare HDD-kassetter og ellers normale egenskaper som Corsair og Fractal-Design er flinke på. Sistnevnte har ikke samme kvalitetsfølelse som det dyrere alternativet Corsair dog, men det ligger i prisen.

 

Lys i kabinettet kan være veldig stilig, men jeg foretrekker at det utføres stilrent og litt anonymt.

 

Mitt neste kabinett blir vel enten Corsair Graphite eller Obsidian.

 

 

Fine kabinetter:

Corsair Obsidian-serien:

2139434.jpg

1615514.jpg

 

Corsair Graphite-serien (litt mye plastikk dog):

2461732.jpg

2748383.jpg

graphite-380t-il.jpg

 

Bitfenix Pandora:

pandora_window_s_45.jpg

 

Lian-Li:

2459235.jpg

Mange av kabinettene deres er veldig fine, men de er ikke like gjennomførte på alle sider slik som f.eks. Corsair Obsidian og andre produsenter. Et eksempel er viftegriller, lakk inni og diverse detaljer.

 

 

Ellers kan jeg nevne andre interessante design som NZXT Phantom og In-Wins Frame-serie. Men hadde aldri kjøpt dem. Flere: Silverstone Sugo, Cooler master N400, Silverstone Fortress.

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

endelig fått alle de nye delene :)

 

lurer bare på vifte konfigurasjon, har prøvd å illustere på bilde nedenfor, men her er tanken

 

3x120mm vifter i front vil suge inn luft i kabinettet

360rad i topp vil suge inn luft i kabinettet (kan det være bedre om den trekker luft ut??)

480rad i bunndelenvil suge luft inn i kabinettet og videre til 240rad som vil blåse luften videre ut av kabinettet

der vil også strømforsyningen stå og bruke 480rad "luften" og suge den igjennom "seg selv" og ut bak (kan også snu strømforsyningen så den får sin helt "egne" luftveier

 

900DAirflow_zps5df4fe98.jpg

Endret av xFrEaKx
Lenke til kommentar

Grattis!

 

Hvorfor ikke ha 480rad i toppen så du får bedre plass i bunnen? Jeg ville sendt luften ut av toppen og ikke inn. Viften bak hadde jeg satt til å blåse inn.

Videre hadde jeg droppet 240en da dette er temmelig overkill med 1 Gpu, ev. bruke den om du senere bruker flere Gpuer.

 

Just my thoughts, lykke til!

Lenke til kommentar

Jeg kjører i mitt define r5,

 

2 vifter i topp på 360mm rad (3 vifte ble bestilt idag)

 

2 intake i front, og 1 stk til exhaust (Ingen exhaust atm, bestilte også vifte idag :p)

 

Prøvde første med 1 exhaust, 1 intake front og exhaust i topp, var ikke forskjell på Gpu, men var 5-8¤C forskjell på cpu ihvertfall, kan variere i å med du har et mye større kabinett enn det jeg har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...