Gå til innhold

Vurderer nytt kabinett for bedre vannkjøling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

beklager sen tilbakemelding, men her er litt temperatur resultater, gikk ned 10grader ca. med oppsettet jeg kjører på viftene nå, men vil tro jeg kan kjøre på med mer effekt nå før jeg når gamle temperaturer enn jeg kunne før (grunnet mer radiator så tempen er jo til en grad relativ)

 

og hvor mye tror dere jeg kunne tjent temp messig på å la begge radiatorene i bunn dytte luft UT av kabinettet istedenfor igjennom??

 

her er test skjermbilde av resultat ved en gjennomgang på "max" med intel burn test og unengine valley (hver for seg)

 

CPU Før:

01CPUTempBeforeUpgradeSmall_zps53daaa7d.

 

CPU Etter:

02CPUTempAfterUpgradeSmall_zps6cfd528f.p

 

GPU Før:

03GPUTempBeforeUpgradeSmall_zps419d7cf8.

 

GPU Etter:

04GPUTempAfterUpgradeSmall_zps3feedb8f.p

 

 

 

 

 

Ett bilde av hvordan pc ser ut nå :) (link under er til hele albumet om noen har lyst å se litt diversebilder jeg tok under bygging)

 

Kom gjerne med konstruktiv kritikk om det er noe jeg kan gjøre anderledes/bedre ect.

DSC_0292_zps8ddb114f.jpg

 

Hele albumet

http://s2.photobucket.com/user/mbe190/library/Vannkjoling/Corsair900D

 

 

 

 

 

PS! som dere ser her så har det blitt noen "sprekk" dannelser i cpu blokka jeg ikke ser helt hvordan kan ha kommet der, disse sprekkene er kun utvendig, ikke innvendig (åpnet den for å kikke og rense den)

burde jeg være bekymret og skaffe en ny en eller burde det ikke være noe problem å bruke den en stund til? ingen lekasjer eller noe

DSC_0252_zps38fffc60.jpg

 

 

 

 

 

 

og dette er hvorfor man skyller radiatorene før bruk :)

DSC_0256_zps5f1fcbb5.jpg

 

 

 

 

 

 

og sist men ikke minst, kjølepastaen sånn som den var før, ser dette ut som for mye kjølepasta eller er det greit?

DSC_0249_zps60074a89.jpg

 

DSC_0247_zps91d4d583.jpg

 

 

 

 

 

 

dette er hvor mye jeg tok på når jeg monterte igjen, greit eller for mye/lite??

DSC_0276_zps04496664.jpg

 

DSC_0274_zpse075a39c.jpg

Endret av xFrEaKx
Lenke til kommentar

Kjapt svar: Altfor mye termisk pasta!

 

Det mest optimale er metall til metall, altså en 100 % perfekt flat flate. Termisk pasta overfører ikke energien like bra. Men, flatene er ikke 100 % flate. Hele poenget med termisk pasta er å fylle luftlommene, fordi termisk pasta er bedre enn luft når du skal overføre termisk energi.

 

Så du skal ha akkurat nok til at luftlommene fylles/tettes, og at du fortsatt har litt metall mot metall-kontakt.

 

Du skal bare ha en liten ert, du har lagt på en stort ert. ;)

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

ja vet det med varmeoverføring av metal mot metal er det beste i en perfekt verden, var bare litt usikker på om min "ert" var for stor eller for liten, men da har jeg jo svaret på det :)

 

hva med viftene, er det mye å tjene på å la ALLE suge luft UT av kabinettet? den på toppen gjør jo allerede det, men de i bunnen så drar 480 radiatoren luft inn og 240radiatoren tar den samme luften og drar videre ut på andre siden så lufta vil jo være noe varmere

 

grunnen til at jeg gjorde det på den måten er at det er sånn jeg har sett alle andre har gjort det med samme kabinett for å unngå støv grunnet undertrykk i kabinettet, men vist jeg kan tjene MYE på å gjøre om på det så er litt støv verd det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...