Gå til innhold

Vurderer nytt kabinett for bedre vannkjøling


Anbefalte innlegg

vist noen bor i nærheten i Arendal/Aust-Agder så må de gjerne ta seg turen innom for å se om jeg har gjort noe galt, men har gått over mange ganger.......

 

grunnen til att assassins creed får skjermkortet til å bli mye varmere kan jo selvfølgelig ha med at cpu også avgir mer varme over lengre tid

 

men i teorien, hva KAN være galt når jeg får såpass dårlige temperaturer?

 

kabinettet står også med den største radiatoren i toppen, som igjen bare er en 10cm fra bordplata til pulten min, og rommet holder nokk 27-28c når jeg har spilt en stund, kan det ha noe å si?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

i første omgang så tenkte jeg å kjøpe en 480 radiator i tillegg til de to jeg har fra før i samme tykkelse (64mm) , men luftstrømmen vil jo forhåpentligvis bli noe bedre (er jævla trangt i kabinettet jeg har nå), tanken står også dirkete i den varme lufta som kommer fra 240 radiatoren

 

skal ta noen bilder av oppsettet senere

Endret av xFrEaKx
Lenke til kommentar

Freak: bare for ordrens skyld, i post 18 skriver du "skjermkortene" men skjermkortet andre steder, kjører du 780 SLI?

 

Uansett ville jeg testet å snu viftene du har foran til å blåse ut for så å kjøre en stresstest. Oppnår du bedre resultater (noe jeg vil anta) er nok støvfilter en billig og grei løsning. Du kunne med fordel også luftet rommet ditt, samt det Kyrre skriver.

 

Legger ved en video som kanskje har int. for deg, 3770k klokket til 4,9 med lukket løsning.

Lenke til kommentar

har bare ett, bare en skriveleif :)

 

kan prøve å snu viftene ja, men man greier ikke legge støvfilter i alle sprekker å kroker, er der støver kommer inn med undertrykk i kabinett, er veldig normalt og ha en radiator som trekker inn luft har jeg sett rundt om på diverse vannkjølings kanaler på youtube

 

skal prøve å trekke den ut ifra pulten, men usikker på om ledningene er lange nokk :p

 

edit: når det gjelder cpu temp, kan det være noe galt med vannblokka? har rensa den før uten at det har hjulpet noe, har i riktig "jet" i forhold til cpu type også og har brukt riktig "inn og ut" i forhold til flow

 

og om det har noe å si så har jeg selve metallet til kabinettet mellom viftene og selve radiatoren på den store 360 radiatoren (hadde ikke plass til både vifte og rad inni kabinettet så viftene ligger mellom kabinett og plast "toppen" på kabinettet)

Endret av xFrEaKx
Lenke til kommentar

Snu viftene Freak og kjør noen tester for å sjekke temp. Arealet av radiatorene dine skal fint klare oppsettet du har. Jeg er mer skeptisk til å blåse den varme luften inn i kabinettet, om ikke du varmer GPU blokk ekstra så vil CPU blokk og radiator i toppen få varmen fra rad i front. Og spiller du over lengre perioder blir det bare varmere og varmere.

 

Ta en test og post resultatene.

 

EDIT: mtp luften i rommet og det andre synes jeg egentlig ikke temp. var så gale.

Med mitt oppsett, EK blokker/EK DC.40 med slim 240 og vanlig 240 hadde jeg fort over 80 på 4.6 med min 3570K, gpu var vanskelig å klokke men med 920Mhz på core var gpu sjelden over 45-50 grader.

Endret av Admiral-K
Lenke til kommentar

sånn står pc'n til vanlig

DSC_0230_zpsac3137ff.jpg

 

kjørte valley på 1440p og alt på max i dag i ca.30min, ble faktisk 70c nå, dvs 8-10c varmere enn siste jeg testet for ett par mnd siden

 

kan kjølepastaen på skjermkortet ha blitt dårlig eller no?

 

 

skal prøve å snu viftene nå

 

TempFoslashr_zps7f4b597f.jpg

Endret av xFrEaKx
Lenke til kommentar

den radiatoren var bare 240, men ja er klar over det, har sett en del på youtube kanalen "singularity computers" og var der jeg lærte at det ikke burde være veldig stor forskjell, men det må tydeligvis være på bygg som har mer enn nokk radiator areal

 

PS! beklager den kvasse tonen, var trøtt i går :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...