Gå til innhold

laptop til ca kr.5000,-


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe en ny laptop til kona, og trenger hjelp. Jeg slutta å følge med i dataverden for ca 10 år siden, så jeg er forvirret når det gjelder spesielt cpu'er. Allikevel så kommer nerden i meg frem når jeg ser AMD A10 og Intel i7, men trenger jeg dette? Kona driver å surfer, streamer filmer (bl.a. youtube i HD) og enkle installasjons spill,

 

Jeg var innom lefdal, og ble ikke så imponert over kunnskapen hans, men han anbefalte en HP til kr.4990,- med en i3 cpu. På siba, ble jeg anbefalt en lenovo siden det var de mest holdbare. det var med en i5 cpu til kr.3990,-. Den hadde også en skjerm som kunne snurres 300 grader, men det er ikke en funksjon som er viktig.

 

Jeg likte selgeren på siba, men er ute etter et enda bedre tilbud hvis mulig? Er det noen som vet om noen bra julekalender eller ukes tilbud som kan anbefales? Er liksom ute etter mest bang/buck!

 

Kanskje også vurderer en relativt ny brukt-pc...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du blir å slite med å finne en laptop til under 5000 kr som kan streame HD-videoer uten problemer. Med problemer snakker jeg om lagging i video og nettlesere/programmer som henger seg opp. Prosessor og grafikkort er det du bør fokusere på å se etter.

 

På generell basis anbefaler jeg alltid ASUS, da de er best på kjøling og kvalitet all around. Men om de har noe brukbart til under 5000 kr vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Du blir å slite med å finne en laptop til under 5000 kr som kan streame HD-videoer uten problemer. Med problemer snakker jeg om lagging i video og nettlesere/programmer som henger seg opp. Prosessor og grafikkort er det du bør fokusere på å se etter.

 

På generell basis anbefaler jeg alltid ASUS, da de er best på kjøling og kvalitet all around. Men om de har noe brukbart til under 5000 kr vet jeg ikke.

 

Jeg tipper derimot at selv PC-ene til 1995 kr på tilbud hos Lefdal/Elkjøp nå streamer HD video fra youtube uten store problemer, ser ikke helt hvorfor det skulle være noen problem.

 

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/ACNXMRWED018/acer-aspire-es1-512-15-6-barbar-pc-sort

 

Men ville nok lagt til noen hundrelapper (minimum) til og fått denne...

 

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/ACNXMLTED002/acer-aspire-e5-571-15-6-barbar-pc-gra

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Takk for tipset nasciboy, men jeg er ute etter en pc med i5 eller tilsvarende cpu. Erfaringen min sier at ettersom det blir mer og mer på pc'en, programmer, besøkte nettsteder og oppdateringer fra windows så blir det tyngere og tyngere for maskina å kjøre. Vil derfor ha en som jeg kan ha noen år uten å ergre meg over nettopp dette.

 

kom gjerne med fler forslag, og blir veldig glad i hjertet mitt når jeg ser gode tilbud. ;)

Lenke til kommentar

Foreslår denne:

http://www.prisjakt.no/product.php?p=2887186

 

Grei ytelse, FullHD matt skjerm, ok byggekvalitet og ca. 7 timers batteri ved praktisk bruk. I tillegg får du mulighet som docking. Største ulempen er nok at det bare er 4GB RAM, men du kan lett oppgradere det til 8 når du får behov. Dessverre ser det ut til å være noe begrensning som gjør at du ikke får oppgradert den videre til 16GB selv om den har plass til to minnebrikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...