Gå til innhold

Ax 760 vs hx750i


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Beste er å sjekke eventuelle grafer hvor høyt turtall/støy den produserer ved gitt effekt.

 

Å ha en passiv PSU er meningsløst når de fleste på lavt trekk uansett er lydløse. Både resten av maskinen og huset vil ha et rimelig greit bakgrunsstøy-nivå. Og lager vifta mindre lyd en dette, så er den altså lydløs for alle praktiske formål.

 

HXi-serien er helt ny, og lager svært lite lyd. Komponentmessig er den helt all-right. Ingen voldsom kvalitet, men ikke så ille som RM-serien, CX-serien osv..

 

ax-serien vil nok lage en god del mer lyd. Hvis dette er svært viktig for deg, så er nok AXi-serien og HXi-serien et bedre alternativ. Hvor AXi er noe dyrere og bedre generelt sett.


HX750i:

fan_noise.jpg

Den er altså tilnærmet lydløs frem til ca. 500-550W. Hvor de fleste har en bakgrunnsstøy på noe rundt 25-30 dBa. Da ser jeg bort fra andre vifter i en PC som kan dra opp bakgrunnstøyen betraktelig.

 

På ax760 så lager den vesentlig mer lyd, og er av eldre design (men som i det minste er noe man vet funker rent hodlbarhetsmessig):

fan_noise.jpg

Her klarer du knappe 360-370W før den ikke lenger er lydløs. Og selv med noen få watt ekstra så øker den svært bratt, hvor selv 450W-500 vil registreres å være ganske støyete.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Hva er best, vil ha stillest mulig. Hx er den jeg bikker mot fordi den har zeroRPM fan, men ser at ax har hybrid. Så hva er best? Kan ikke bruke mere enn 1400kr på den.

 

Vet ikke hva du mener med "har hybrid", men viften i AX760 er også avslått opp til ca 40% load hvis man vil (bryter på baksinden for "silent mode", eller hva det heter). For en normal, ikke ekstrem, boks vil den sjelden gå på mer enn svært sakte, uansett hvor bryteren står.

 

HX er jo noen år nyere, og som linket over ser det ut som den er en del stillere om man tar ut mye effekt.

Endret av MailMan13
Lenke til kommentar

Har selv hatt hx750i i snart 2 måneder og må si meg veldig fornøyd :)

 

Var ute etter et tilnærmet silent build og har aldri hørt et pip fra PSUen(usikker på om viften noensinne har måtte snurre..)

Det eneste som lager lyd til meg under full last er GPU(Asus strix 970..) da jeg har fått en svak coilwhine på kort nr2 i rekken.. Spørs om jeg må prøve meg på et tredje :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Og takker for alle svar.

Da biller jeg fortsatt mot HXI.

Men hva ville DU! Valgt? Grunnen til at den ikke skal lage mye lyd, er så jeg kan laste ned stuff om natten der den er 100% stille. Den får også en sentury 3 fan controller, der alle kabinett viftene+cpu fan er koblet. Så om natten kan jeg slå av alle vifter så den er 100% stille.

 

Men uansett hva tror dere vil vare lengst HXI eller AX (AXI er for dyr) og hva er best kvalitet?

Lenke til kommentar

 

kjøp Ax1500I^^ Lydløs selv med 980 overklokket, 780ti overklokket og i7 4770K overklokket^^

 

Neida, men Hxi er vel så ny`? Ta en titt på Jonnyguru sine tester så finner du fort ut svaret!

Bra psu, men bortkastet penger om du bare belaster maskinen med ca 3-500W

 

TS: Velg ax760i.

 

Den er for dyr 1700 jeg kan maks 1400 inn i psu

Lenke til kommentar

De fleste PSUer vil være lydløse om natta så fremt du ikke miner/folder og dermed belaster den 100% hele natten.

 

Å ha på nedlastninger på en moderne maskin trekker kanskje 30-100W toppen.

 

HXi er nok i og for seg godt nok, selv om det ikke nærmer seg toppen. Et alternativ ville vært EVGA supernova G2 850w eller superflower leadex 850w (omtrent samme).

Da sparer du også noen hundrelapper. Og gir svært mye for penga.

Lenke til kommentar

De fleste PSUer vil være lydløse om natta så fremt du ikke miner/folder og dermed belaster den 100% hele natten.

 

Å ha på nedlastninger på en moderne maskin trekker kanskje 30-100W toppen.

 

HXi er nok i og for seg godt nok, selv om det ikke nærmer seg toppen. Et alternativ ville vært EVGA supernova G2 850w eller superflower leadex 850w (omtrent samme).

Da sparer du også noen hundrelapper. Og gir svært mye for penga.

men er de også vifte "løse"til ca 40% uttak?

Lenke til kommentar

Riktig. Men ikke stadard, ikke silver, kanskje gold, helt sikker platinium, og garantert titanium.

 

Men TS: Hva med denne: http://www.netonnet.no/art/data/datakomponenter/stromforsyning/modulare/corsair-hx750i/208821.7279/

Og er det du vil ha mye dyrere hos komplett eller andre plasser?

Meg personlig ville valgt samsung 250 evo.

ser på den og. Vurdere det, mine kriterier er at viften ikke går på et sted mellom 25-40% load over det kan den gå. og den må være full modulær

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...