Gå til innhold

På tide å kutte ut de hvite øreproppene?


Anbefalte innlegg

 

Nå skal jeg ikke kritisere alle som bruker Apple sine propper, men det er ikke til å stikke under en stol at flertallet bryr seg mer om merket til et produkt enn noe annet. Det å gjøre valg basert på research og anmeldelser burde ha vært normen i mine øyne. Må bare tilføre at min erfaring med dyre Beats klokker bekrefter mine fordommer.

 

Word.

 

 

"If it`s apple, it`s good right?".

 

 

 

Da kan vi like så greit kaste inn denne mens vi er i gang;

 

https://www.youtube.com/watch?v=zfTUklMF9Wg

 

 

 

Er vel temmelig poengløst å benytte videoer som åpenbart er klippet og redigert for å få folk til å se så dumme ut som overhode mulig. Jeg kan jo også få det til å virke som nesten alle i Oslo hater homofile ved å spørre 100 stykker, men bare vise de 8 personene som sa noe negativt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå skal jeg ikke kritisere alle som bruker Apple sine propper, men det er ikke til å stikke under en stol at flertallet bryr seg mer om merket til et produkt enn noe annet. Det å gjøre valg basert på research og anmeldelser burde ha vært normen i mine øyne. Må bare tilføre at min erfaring med dyre Beats klokker bekrefter mine fordommer.

 

 

Akkurat her tror jeg folk flest rett og slett ikke bryr seg, de syntes de som følger med er "gode nok" så dette har nok neppe så voldsomt mye med Apple å gjøre, det er naturligvis en fordel at de som følger med har blitt endel bedre enn de var før så de i det minste er halvveis brukanes. Det at mange går rundt med Apple EarPods er jo en temmelig logisk konsekvens av at nettopp iPhone har toppet salgsstatistikkene de siste årene, så hvis brorparten ikke bryr seg med å bytte ut ørepluggene så blir det jo mye hvit etterhvert.

 

Tror ikke de som kjøper andre mobiltelefoner bryr seg så alt for mye om å bytte ut sine heller for den sakens skyld. Folk er vel ikke så nøye på det og tar seg til takke med det som følger med.

Lenke til kommentar

 

Nå skal jeg ikke kritisere alle som bruker Apple sine propper, men det er ikke til å stikke under en stol at flertallet bryr seg mer om merket til et produkt enn noe annet. Det å gjøre valg basert på research og anmeldelser burde ha vært normen i mine øyne. Må bare tilføre at min erfaring med dyre Beats klokker bekrefter mine fordommer.

 

 

Akkurat her tror jeg folk flest rett og slett ikke bryr seg, de syntes de som følger med er "gode nok" så dette har nok neppe så voldsomt mye med Apple å gjøre, det er naturligvis en fordel at de som følger med har blitt endel bedre enn de var før så de i det minste er halvveis brukanes. Det at mange går rundt med Apple EarPods er jo en temmelig logisk konsekvens av at nettopp iPhone har toppet salgsstatistikkene de siste årene, så hvis brorparten ikke bryr seg med å bytte ut ørepluggene så blir det jo mye hvit etterhvert.

 

Tror ikke de som kjøper andre mobiltelefoner bryr seg så alt for mye om å bytte ut sine heller for den sakens skyld. Folk er vel ikke så nøye på det og tar seg til takke med det som følger med.

 

Her er jeg enig med deg. De fleste kaller lyd for lyd. De har andre ting å tenke på.

Lenke til kommentar

Der er jeg litt uenig med dere. Ja mange bryr seg ikke, men jeg er temmelig sikker på at mange vil vise at de har et Apple produkt. Nå hater jeg ikke Apple og elsker ipaden min, men en venninne av dama som ikke har peiling kjøpte seg Mac og iPhone. Hadde hun vurdert flere ting, hørt på andre osv hadde jeg forstått hennes valg, men hun hater å skille seg ut på BI hvor hun studerer.

Gjelder ikke bare Apple, de som ikke skal ha iPhone skal ha galaxy uten å vite hva Android er :p

Lenke til kommentar

Hva som irriterer meg mest med svarte ørepropper/hodetelefoner kontra hvite (som er foretrukket farge), er at de hvite er i 80% av tilfellene dyrere enn de svarte.

 

Så der ser man jo markedsmusklene i aksjon...

 

Og hva medfølgende ørepropper angår (og jeg eier ikke ett eneste Apple produkt), så det gjerne noe jeg legger til side uten å engang prøve dem.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg selv og min bedre halvdel har begge Beats Studio Wireless v2.0 ene og alene for at det så vanvittig deilig og praktisk med trådløse hodetelefoner, men hun bruker disse hovedsaklig hjemme fordi hun syntes de er litt mye å drasse med seg til det daglige. Noe jeg tror mange vil føle med det meste av hodetelefoner, samtidig som mange sikkert syntes det ser lite flatterende ut med hodetelefoner på hode fremfor ørepropper i ørene på gata.

Det finnes andre trådløse klokker enn beats studio....

 

AtW

Harman/Kardon...say no more :)

Lenke til kommentar

Harman/Kardon har vel så vidt jeg vet kun to BT-modeller, ene med aktiv støyreduksjon og den andre uten? Samme elementene på begge, eneste forskjell er aktiv støyreduksjon som til ca 600-700 kr ekstra. Har ikke testet den rimeligere modeller uten, men har testet modellen med som ville kostet 200 kr mer enn jeg betalte for Beats Studio Wireless v2.0.

 

Det jeg ikke likte med Harman/Kardon modellen er at de er vanvittig store og med min relativt lille kropp og ikke så alt for store hode så satt de relativt dårlig, fikk ingen spesielt god forsegling rundt ørene og jeg så temmelig mongoloid ut, madammen sa rett ut at for henne så var de totalt uaktuelle å bruke utenfor husets fire vegger. Beats modellene virker å ha bedre støyreduksjon og det at de sitter bedre på hode gjør de langt mer komfortable under bruk når jeg beveger meg, noe jeg gjør endel.

 

 

Batteritiden virker å være mye det samme, byggekvaliteten vil jeg si taler i Harman/Kardon sin favør og lydkvaliteten var noe bedre men ikke så alt for store forskjeller egentlig. Virker som Beats Studio Wireless v2.0 har bedre ytelse over blåtann med bedre rekkevidde som hjelper endel. Harman/Kardon klokkene trengte alt fra 20 sekunder til nærmere 1,5 minutt etter oppkobling over blåtann for at lyden skulle bli bra, i starten var den forferdelig. Virker som de fleste dømmer Beats nord og ned basert på at de fleste produktene deres er temmelig ræl, men Beats Studio v2.0 er et hederlig unntak og det klart beste de har å tilby og sett opp imot hvordan de yter over blåtann, hvor lenge batteriet varer og det hele så er det slettes ikke så ille sett opp imot det øvrige vi har på markedet av APTx blåtann hodetelefoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sennheiser ie8 (ie80) er konge!

 

Anbefaler alle som er på utkikke etter headphones å ta en kikk på head-fi.org . Her har de reviews av alt som kan krype og gå av hodetelefoner til å over øra, oppå øra inni øra med uten støydemping osv.

 

http://www.head-fi.org/products/

 

En annen viktig ting er hodetelefonforsterker! Man får sinnsykt mye bedre lyd av å investere i en sånn liten tass, meeeen drawbacket er at man må dra den med seg. Les mer om dette på forumet over

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...