Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Julegave til ekskjæresten


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg og ekskjæresten gjorde det slutt for en måneds tid siden. Forholdet vårt fungerte fantastisk bra helt til hun startet på utdanning i høst, noe som tok mye krefter fra henne i tillegg til at hun sliter med sitt uten å gå i detaljer. Dermed følte hun at hun ikke hadde tid til kjæreste og følelser, og egentlig har nok med seg selv akkurat nå. Vi er fortsatt venner, vi snakker sammen og vi sier begge at vi ikke vil ha noen andre og håper at "det blir oss to".

 

Vi har ikke snakket om å kjøpe julegaver til hverandre, men selv ønsker jeg å kjøpe noe til henne for å vise at jeg fortsatt bryr meg om henne.

 

Hva kan jeg kjøpe til henne tatt situasjonen i betraktning? Tenker selv at jeg ikke vil bruke for mye penger eller kjøpe en typisk kjærestegave, ettersom det kan gi henne negative følelser til gaven.

Endret av Flippflopp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det beste du kan gjøre er å lage noe, eller vise at du har brukt din tid på henne med gaven du gir.

Det er ikke sikker at hun er like trygg på at det blir dere to som du er. Har opplevd noe lignende enn gang selv, det som skjedde var at hun egentlig ikke var intressert i å ta vare på forholdet, men hun ville forsatt ha meg som enn venn/støttekontakt.

 

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

startet på utdanning, fikk masse oppmerksomhet fra gutter, dumpet barndomskjæresten, holder han i snora som er tvinnet godt rundt lillefingeren hennes og han vil kjøpe fin gave til henne til jul, så søtt. Og så veldig naivt....

 

jeg vet ikke hvor mange identiske tråder jeg har lest de årene jeg har vært medlem, men det er SYKT mange.... når jenter begynner i en jobb med masse gutter, på skole med masse gutter, osv....

 

Mitt tips: La henne gå, er det slutt så er det slutt. OG VIKTIGST: Hvis det var hun som gjorde det slutt, men sier at "håper det blir oss, jeg er bare sliten for tiden", så holder hun deg under kontroll. Hun kan gjøre som hun vil, men vet at du ikke drar noen plass i tilfelle hun vil ha deg tilbake når hun har funnet ut at gresset ikke er grønnere på andre siden. Hva gjør du? Du kutter kontakt, når hun spør hvorfor så sier du bare "det er slutt og jeg må fokusere på andre mennesker i livet mitt akkurat nå enn deg". Tro meg, hun kommer løpende tilbake til deg UMIDDELBART. Beste du kan gjøre er å virke som om du går rett over til andre jenter. Det at hun har gjort det slutt men sår et håp som hun gjør betyr bare at hun vil utforske disse nye spennende guttene men liker deg egentlig veldig godt. Så, på tide å gjøre henne litt sjalu så hun skjønner at hun ikke kan ha deg for lenge i snora, for den ryker kjapt.

 

TS er selvfølgelig helt blind for alt jeg skriver her og tenker KUN at å kjøpe en fin gave vil få henne tilbake.... noe som er AKKURAT det som vil betrygge henne om at hun har deg under kontroll fremdeles og hun kan leke mere...

 

Takk for svar Henrik.

 

Skjønner godt at du tenker akkurat dette om situasjonen og jeg respekterer dine meninger om dette. Jeg er 22 år gammel og har opplevd brudd tidligere, så jeg vet veldig godt hvordan alt dette fungerer. (Kan legge til at vi begynte å holde på forrige jul og ble sammen noen måneder senere.)

 

Kall meg gjerne naiv om du vil, men jeg har aldri sett noen tegn til at hun kunne ønske å bruke tiden på noen andre. Jeg har vært inne på akkurat samme tanker som deg uten at det gir noen som helst mening. Vi har snakket både i forkant og etterkant om hvorfor dette skjedde. Nemlig at hun sliter med dette "flink pike-syndromet" som det så fint kalles, og ellers presset rundt seg selv. Det er tydelig at hun har nok med seg selv akkurat nå i livet og trenger å finne ut hva hun egentlig vil. Nå er utdanning og familie et større fokus, noen jeg kan forstå.

 

Håpet bare noen her kunne kommet med noen positive tilbakemeldinger. Kanskje jeg bare er naiv.

Endret av Flippflopp
Lenke til kommentar

Henrik2k sier hvordan ting virkelig står til.

 

Hun VET at du fortsatt bryr deg om henne, fordi du fortsatt henger med henne, selv etter at dere har gjort det slutt. Du håper fortsatt å kunne få henne tilbake, men det er hun som har makten her. Slik du oppfører deg kommer du ikke til å få henne tilbake igjen. Du lever i en psykose

Endret av logaritmemannen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Henrik2k sier hvordan ting virkelig står til.

 

Hun VET at du fortsatt bryr deg om henne, fordi du fortsatt henger med henne, selv etter at dere har gjort det slutt. Du håper fortsatt å kunne få henne tilbake, men det er hun som har makten her. Slik du oppfører deg kommer du ikke til å få henne tilbake igjen. Du lever i en psykose

 

Vi har ikke hengt sammen siden bruddet. Tingen er at det ikke er jeg som tar kontakt. Hun har flere ganger ringt meg etter å ha vært på byen for å spørre om hun kan komme til meg. Jeg svarer med å si at det ikke er en god ide og hun innser det samme.

Hender ofte at hun ringer for å høre hvordan jeg har det. Svarer jeg ikke på chat, melding eller telefon, ringer hun flere ganger og er bekymret som hun selv sier.

Kan fort gå 1 times tid på telefon, noe jeg tolker som et godt tegn på vennskapet.

 

Jeg tenker selv at vi må få forholdet på avstand og at vi egentlig trenger å starte et nytt vennskap før vi i det hele tatt skulle gitt forholdet en ny sjanse. Og det er det jeg vil gi henne i julegave. En vennskapsgave.

Lenke til kommentar

Selv om ikke du dilter etter henne så har hun fremdeles full kontroll ved at hun tar kontakt, blir bekymra, ringer osv. Hun gjorde det slutt men det virker ikke som det er slutt, og hun har deg rundt lillefingeren?

 

Ta avstand først, vær som venner. Ville ventet til hun roet seg ned til før evt. julegave. Det virker ikke som hun ser på dere som bare venner :)



Anonymous poster hash: f7a69...b5e
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bra folk hopper på toget å antar det verste først som sist.

 

Når trådstarter bare ønsker å gi henne en liten oppmerksomhet (Han sier jo hun sliter), så begynner folk å anta at hun utnytter han. Her er det mange småtroll som ikke har opplevd verden, og lever fortsatt i mammas kjeller.

 

Kjøp jenta en liten gave, det koster ikke deg stort, men kan bety mye for henne. Det er ikke akkurat noe manipulerende med å kjøpe en gave til noen som kanskje trenger en ekstra omtanke. Husk også, aldri krev noe tilbake når man gir en gave, da er jo poenget med en gave borte.

 

Hva faen røyker folk på dette forumet for tida?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

startet på utdanning, fikk masse oppmerksomhet fra gutter, dumpet barndomskjæresten, holder han i snora som er tvinnet godt rundt lillefingeren hennes og han vil kjøpe fin gave til henne til jul, så søtt. Og så veldig naivt....

 

jeg vet ikke hvor mange identiske tråder jeg har lest de årene jeg har vært medlem, men det er SYKT mange.... når jenter begynner i en jobb med masse gutter, på skole med masse gutter, osv....

 

Mitt tips: La henne gå, er det slutt så er det slutt. OG VIKTIGST: Hvis det var hun som gjorde det slutt, men sier at "håper det blir oss, jeg er bare sliten for tiden", så holder hun deg under kontroll. Hun kan gjøre som hun vil, men vet at du ikke drar noen plass i tilfelle hun vil ha deg tilbake når hun har funnet ut at gresset ikke er grønnere på andre siden. Hva gjør du? Du kutter kontakt, når hun spør hvorfor så sier du bare "det er slutt og jeg må fokusere på andre mennesker i livet mitt akkurat nå enn deg". Tro meg, hun kommer løpende tilbake til deg UMIDDELBART. Beste du kan gjøre er å virke som om du går rett over til andre jenter. Det at hun har gjort det slutt men sår et håp som hun gjør betyr bare at hun vil utforske disse nye spennende guttene men liker deg egentlig veldig godt. Så, på tide å gjøre henne litt sjalu så hun skjønner at hun ikke kan ha deg for lenge i snora, for den ryker kjapt.

 

TS er selvfølgelig helt blind for alt jeg skriver her og tenker KUN at å kjøpe en fin gave vil få henne tilbake.... noe som er AKKURAT det som vil betrygge henne om at hun har deg under kontroll fremdeles og hun kan leke mere...

 

Henrik2k, bare fordi du selv har hatt denne erfaringen med jenter, betyr ikke at alle er slik. Generelt synes jeg du bare gir dårlige råd på dette forumet. Det er veldig mye som tyder på at du har problemer selv du burde løse, før du gir råd til andre. Kom tilbake når du har hatt et lykkelig og kjærlighetsfyllt forhold i minst 5 år? Selv hører jeg bare på folk som kan skilte med dette og det tviler jeg veldig sterkt på at du kan.

 

 

 

Endret av Aiven
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Henrik2k, bare fordi du selv har hatt denne erfaringen med jenter, betyr ikke at alle er slik. Generelt synes jeg du bare gir dårlige råd på dette forumet. Det er veldig mye som tyder på at du har problemer selv du burde løse, før du gir råd til andre. Kom tilbake når du har hatt et lykkelig og kjærlighetsfyllt forhold i minst 5 år? Selv hører jeg bare på folk som kan skilte med dette og det tviler jeg veldig sterkt på at du kan.

 

kom tilbake? skal ingen sted jeg.

Endret av Tvillingsjel
quotepyramide
Lenke til kommentar

Bra folk hopper på toget å antar det verste først som sist.

 

Når trådstarter bare ønsker å gi henne en liten oppmerksomhet (Han sier jo hun sliter), så begynner folk å anta at hun utnytter han. Her er det mange småtroll som ikke har opplevd verden, og lever fortsatt i mammas kjeller.

 

Kjøp jenta en liten gave, det koster ikke deg stort, men kan bety mye for henne. Det er ikke akkurat noe manipulerende med å kjøpe en gave til noen som kanskje trenger en ekstra omtanke. Husk også, aldri krev noe tilbake når man gir en gave, da er jo poenget med en gave borte.

 

Hva faen røyker folk på dette forumet for tida?

For å svare for meg selv så antar jeg ikke det verste, men det finnes nok av eksempler der man gir og ikke får igjen og senere blir sittende å angre (spørs jo litt om det er brukt mye tid og ressurser på gaven). Jeg har ikke opplevd noe slik selv, jeg har kjæreste og lever absolutt ikke i mammas kjeller, som du antyder, men at mange gutter har blitt utnyttet er det ingen tvil om. Men for all del, gi gave om man vil, det må gå an å servere fakta fra virkeligheten selv om de ikke alltid er så positive.

Lenke til kommentar

Var da veldig å negative folk skulle være, bitterheten er veldig tydelig her. Det at folk slår opp og forsetter som venner er helt vanlig. Det at folk slår opp for så å finne tilbake igjen til hverandre er også helt vanlig. Fordi om noen her har hatt dårlige opplevelser og ikke klarer å se bortifra drama og intriger og teorier om at folk driver å holder på eksen sin, betyr det ikke at dette er tilfellet i TS sitt tilfelle. Kjøp en enkel og grei gave, bare ungå noe romantisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg og ekskjæresten gjorde det slutt for en måneds tid siden. Forholdet vårt fungerte fantastisk bra helt til hun startet på utdanning i høst, noe som tok mye krefter fra henne i tillegg til at hun sliter med sitt uten å gå i detaljer. Dermed følte hun at hun ikke hadde tid til kjæreste og følelser, og egentlig har nok med seg selv akkurat nå. Vi er fortsatt venner, vi snakker sammen og vi sier begge at vi ikke vil ha noen andre og håper at "det blir oss to".

 

Vi har ikke snakket om å kjøpe julegaver til hverandre, men selv ønsker jeg å kjøpe noe til henne for å vise at jeg fortsatt bryr meg om henne.

 

Hva kan jeg kjøpe til henne tatt situasjonen i betraktning? Tenker selv at jeg ikke vil bruke for mye penger eller kjøpe en typisk kjærestegave, ettersom det kan gi henne negative følelser til gaven.

 

Tror heller det henger sammen med at hun merker hun er attraktiv på skolen og har sett mange der hun kunne tenke seg å bli bedre kjent med.

Dette forsterkes hvis hun i tillegg sliter med fagene og syntes det er vanskelig, da blir du en del av problemet mens det å bruke mer tid med skolevenner som kan hjelpe med fagene blir en del av løsningen.

 

Hvis du vil være stygg med henne kan du kjøpe noe dyrt som gir henne dårlig samvittighet.

Bruk heller pengene på familien din, eller venner, spør du meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Var da veldig å negative folk skulle være, bitterheten er veldig tydelig her.

Kan du peke på eksempler hvor bitterheten er tydelig? Man trenger ikke å være bitter for å advare (det er heller det at folk ønsker at TS skal tenke nøye gjennom før han gjør noe som evt. vil ha et mindre godt utfall), mot å kjøpe julegave til eksen. Jeg har ikke noe å være bitter for, men vil likevel råde TS (og andre som lurer på dette) om å i det minste tenke på om det virkelig er noe man bør gjøre. Det er fort gjort å gå på en smell.

Lenke til kommentar

 

Kan du peke på eksempler hvor bitterheten er tydelig? Man trenger ikke å være bitter for å advare (det er heller det at folk ønsker at TS skal tenke nøye gjennom før han gjør noe som evt. vil ha et mindre godt utfall), mot å kjøpe julegave til eksen. Jeg har ikke noe å være bitter for, men vil likevel råde TS (og andre som lurer på dette) om å i det minste tenke på om det virkelig er noe man bør gjøre. Det er fort gjort å gå på en smell.

 

 

Det som går igjen er jo at «kvinner vil bruke deg» og «kvinner vil kontrollere deg». Det er en nokså barnslig og dårlig holdning, sikkert inspirert av han fjollete narcissisten Molinø eller noe.

Endret av Tvillingsjel
quotepyramide
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...