Gå til innhold

Var det hele bare et mindreverdighets kompleks ?


Anbefalte innlegg

 

 

Det er ovegeneraliseringer som skaper problemer. Religion påvirker så mange folk i så mange retninger at det blir urettferdig å dømme alle fordi de tror på islam. En bør være spesifikk når man dømmer en ideologi eller religion som har så mange tolkninger. Ellers blir det like galt som å dømme andre pga rase

 

Kan du definere og dømme? Mulig vi oppfatter det begrepet ulikt i denne debatten. Jeg snakker om ideologien islam og hvilken innvirkning de kan ha på demokratiet i fremtiden. Islam er for de fleste ikke spesielt demokratisk, slik vi tradisjonelt tenker på demokrati.

Som jeg hele tiden har skrevet og står for, jeg dømmer ingen og alle kan ytre og tro på hva dem vil. Men det skal være aksept og kritisere ideologier, uten og bli stigmatisert av en gjeng på venstresiden som ikke aksepterer ytringsfrihet.

"Islam er for de fleste ikke spesielt demokratisk"

 

Her tar du feil.

 

Det store flertallet muslimer ønsker demokratisk valgte ledere, frihet og velstand. Ikke sharia, diktatorer og undertrykking.

 

At de samtidig ønsker å tilbe guden sin trenger ikke å være en motsetning. Vi styrer tross alt ikke samfunnet "vårt" etter det gamle testamentet og bibelske skikker.

 

Antydningene som er gjort i tråden om at angrepet på auf er berettiget/selvforsvar er på ingen måte bedre enn hva som surrer rundt i huet på islamske ekstremister.

 

Kall meg gjerne "pk", det er jo trumph kortet ditt. Men jeg syns du er en større risiko for dine døtres fremtid som lykkelige og oppegående mennesker, enn ikke-vestlig innvandring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

 

"Islam er for de fleste ikke spesielt demokratisk"

 

Her tar du feil.

 

Det store flertallet muslimer ønsker demokratisk valgte ledere, frihet og velstand. Ikke sharia, diktatorer og undertrykking.

 

 

Tror du ikke jeg har hørt denne påstanden før? Tror du ikke jeg vet at mange troende muslimer ønsker demokrati og fred? Jeg har venner, både muslimer og andre ikke troende fra islamske land og de ønsker frihet og fred. Men de har ingen makt. Jeg har dessverre ingen tro på at islam i nærmeste fremtid vil endre seg fra sitt syn på kvinner om mennesker. Men jeg håper selvsagt at jeg tar feil.

Lenke til kommentar

 

 

Kan du definere og dømme? Mulig vi oppfatter det begrepet ulikt i denne debatten. Jeg snakker om ideologien islam og hvilken innvirkning de kan ha på demokratiet i fremtiden. Islam er for de fleste ikke spesielt demokratisk, slik vi tradisjonelt tenker på demokrati.

Som jeg hele tiden har skrevet og står for, jeg dømmer ingen og alle kan ytre og tro på hva dem vil. Men det skal være aksept og kritisere ideologier, uten og bli stigmatisert av en gjeng på venstresiden som ikke aksepterer ytringsfrihet.

Antydningene som er gjort i tråden om at angrepet på auf er berettiget/selvforsvar er på ingen måte bedre enn hva som surrer rundt i huet på islamske ekstremister.

 

Slike antydninger har jeg ikke sett. Vil du vise dem? Eller er det kun din subjektive tolkninger?

Lenke til kommentar

 

 

Det er ovegeneraliseringer som skaper problemer. Religion påvirker så mange folk i så mange retninger at det blir urettferdig å dømme alle fordi de tror på islam. En bør være spesifikk når man dømmer en ideologi eller religion som har så mange tolkninger. Ellers blir det like galt som å dømme andre pga rase

 

Kan du definere og dømme? Mulig vi oppfatter det begrepet ulikt i denne debatten. Jeg snakker om ideologien islam og hvilken innvirkning de kan ha på demokratiet i fremtiden. Islam er for de fleste ikke spesielt demokratisk, slik vi tradisjonelt tenker på demokrati.

Som jeg hele tiden har skrevet og står for, jeg dømmer ingen og alle kan ytre og tro på hva dem vil. Men det skal være aksept og kritisere ideologier, uten og bli stigmatisert av en gjeng på venstresiden som ikke aksepterer ytringsfrihet.

"Islam er for de fleste ikke spesielt demokratisk"

 

Her tar du feil.

 

Det store flertallet muslimer ønsker demokratisk valgte ledere, frihet og velstand. Ikke sharia, diktatorer og undertrykking.

 

At de samtidig ønsker å tilbe guden sin trenger ikke å være en motsetning. Vi styrer tross alt ikke samfunnet "vårt" etter det gamle testamentet og bibelske skikker.

 

Antydningene som er gjort i tråden om at angrepet på auf er berettiget/selvforsvar er på ingen måte bedre enn hva som surrer rundt i huet på islamske ekstremister.

 

Kall meg gjerne "pk", det er jo trumph kortet ditt. Men jeg syns du er en større risiko for dine døtres fremtid som lykkelige og oppegående mennesker, enn ikke-vestlig innvandring.

 

Rent bortsett fra at Islam er problemet. Demokrati kan aldri forkomme innen Islam da det er et politisk styresett man får tredd nedover hodet, ofte i form av burka.

Endret av Dr. Pierce
Lenke til kommentar

 

Posten min ble kreditert sungun:

Rent bortsett fra at Islam er problemet. Demokrati kan aldri forkomme innen Islam da det er et politisk styresett man får tredd nedover hodet, ofte i form av burka.

 

Islamsk kvinnesyn er skremmende. Men det mer interessante er hvordan venstresiden forholder seg til det. Selv moderate muslimer har et kvinnesyn de fleste feminister i dette land normalt sett vil steile av. Men ikke når det kommer til islam. Hvorfor? Kan det handle om begrepet de nå hater, PK? Altså politisk korrekthet som de er hjernevasket til å dyrke som kveg. Ja jeg vet ikke, for de kan sjeldent svare konkret på det. Uten og komme med tøv om at det er mange muslimer som ønsker endring. Ja hva så, kom med noe nytt. Det var nazister også som ikke var sadister.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Godt Nyttår, Gothminister! Nå må vi stå samlet...

Godt nytt år. Det er svært viktig at vi står samlet. Det er faktisk og ta ansvar mot en ideologi som stadig vokser her i samfunnet og ingen snakker den i mot. Vi opptrer som feige ynkelige fjols og lar ideologien islam få rotfeste her i landet. Venstresiden disipler har tatt styringen totalt. Jeg forventer i 2015 at ytringsfriheten igjen kommer på banene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Godt Nyttår, Gothminister! Nå må vi stå samlet...

Godt nytt år. Det er svært viktig at vi står samlet. Det er faktisk og ta ansvar mot en ideologi som stadig vokser her i samfunnet og ingen snakker den i mot. Vi opptrer som feige ynkelige fjols og lar ideologien islam få rotfeste her i landet. Venstresiden disipler har tatt styringen totalt. Jeg forventer i 2015 at ytringsfriheten igjen kommer på banene.

 

Godt sagt. Jeg kommer aldri til å gi opp kampen mot deres destruktive krefter. De må rive det norske flagget ut av mine blodige hender...

Lenke til kommentar

 

 

Godt Nyttår, Gothminister! Nå må vi stå samlet...

Godt nytt år. Det er svært viktig at vi står samlet. Det er faktisk og ta ansvar mot en ideologi som stadig vokser her i samfunnet og ingen snakker den i mot. Vi opptrer som feige ynkelige fjols og lar ideologien islam få rotfeste her i landet. Venstresiden disipler har tatt styringen totalt. Jeg forventer i 2015 at ytringsfriheten igjen kommer på banene.

 

Godt sagt. Jeg kommer aldri til å gi opp kampen mot deres destruktive krefter. De må rive det norske flagget ut av mine blodige hender...

 

Vi må aldri gi opp kampen for og beholde et fritt samfunn. Islam og andre menneskefiendtlige ideologier vil alltid være en trussel mot vår frihet. Utfordringen er og få folk til å forstå farene ved vårt demokrati. Velstand skaper også dvale tilstander. Det Norske folk lever i dvale og blindhet pga. sin overflod av goder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Huff for en dyster lesing dialogen mellom dere to er. Men også litt komisk. Det er som om islam var en edderkopp, og dere to har edderkopp fobi. Resten av samfunnet som skjønner at islam i Norge ikke er en større trussel enn en litt for varm kopp te. De er altså PK hjernevaskede, eller i "spist for mye dvale".

 

Dere, og deres meningsfeller alene skjønner trusselen fra de skumle muslimene. Dere setter opp grensene imellom "oss" og "dem" slik at ingen konstruktiv dialog kan oppnås. Dere forsurer klimaet slik at man ender opp med en PK fløy som dere selv har skapt, ved at de rett og slett ikke kan assosieres med deres ekstrem propaganda. Da er det jo faktisk ganske trist når dere hvert skuddår kommer med valide poenger, at de ikke kan brukes.. At dere ikke skjønner hvor skadelige dere er for deres egne meninger?

 

Det finnes for eksempel fornuftige innspill fra FRP i innvandringsdebatten, men i FRP vet man godt at om de selv fremmer disse forslagene så vil de av prinsipp ned-stemmes av sin opposisjon. Man kan da selvfølgelig klandre de rød-grønne for politisk spill fremfor fornuft. Noe jeg er tildels enig i. Men hvorfor fremmer FRP disse forslagene til nedstemming? Det er jo like mye politisk spill det?

 

Du Gothminister kaller deg selv en humanist, men fremstår som alt annet i dine ord. En ekte humanist hadde sett menneskene i islam. Og sett at de er akkurat som deg og meg. I fellesskap kan vi stå i mot de destruktive kreftene fra fraksjonene som ønsker å mele sin egen kake gjennom å styre massene. Slik du står nå er du med på å styrke dem. Islam er bare en religion, og som alle religioner har den en stor fiende; utdanning kombinert med fornuft. Hvorfor tror du Taliban skjøt en pike i hodet på skolebussen? Det er selvfølgelig fordi utdanning stjeler fra dem sine "nyttige idioter" som de er avhengig av. I Norge har vi utdanning, og islam vil ikke være i stand til å stå imot den kunnskapen og fornuften som læres bort der.

 

Du sier vi andre er i dvale, men kanskje ser du bare en sovende mann på grunn av dine egne skylapper. Jeg syns som deg at islam tilsynelatende fremmer blant annet kvinnefiendtlig retorikk. Men strengt tatt er hip-hop kulturen verre. Og der du ser "rystningene før det stort jordskjelvet" ser ikke jeg annet enn dødskramper. Det kommer ikke til å bli noen kamp mot islam i Norge, den har vi allerede vunnet...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Dere, og deres meningsfeller alene skjønner trusselen fra de skumle muslimene. Dere setter opp grensene imellom "oss" og "dem" slik at ingen konstruktiv dialog kan oppnås. Dere forsurer klimaet slik at man ender opp med en PK fløy som dere selv har skapt, ved at de rett og slett ikke kan assosieres med deres ekstrem propaganda. Da er det jo faktisk ganske trist når dere hvert skuddår kommer med valide poenger, at de ikke kan brukes.. At dere ikke skjønner hvor skadelige dere er for deres egne meninger?

 

 

Hvem er mine meningsfeller? Jeg snakker ikke om muslimer, men den ideologi de er har blitt underlagt. Mennesker er stort sett ok uansett. Jeg har møtt nazister som er kjempeflotte mennesker. Men de står i en ideologi jeg ikke ønsker i vårt samfunn. At du ønsker rasistiske barbariske ideologier. Det er ditt valg.

Lenke til kommentar

 

 

Det er ovegeneraliseringer som skaper problemer. Religion påvirker så mange folk i så mange retninger at det blir urettferdig å dømme alle fordi de tror på islam. En bør være spesifikk når man dømmer en ideologi eller religion som har så mange tolkninger. Ellers blir det like galt som å dømme andre pga rase

 

Kan du definere og dømme? Mulig vi oppfatter det begrepet ulikt i denne debatten. Jeg snakker om ideologien islam og hvilken innvirkning de kan ha på demokratiet i fremtiden. Islam er for de fleste ikke spesielt demokratisk, slik vi tradisjonelt tenker på demokrati.

Som jeg hele tiden har skrevet og står for, jeg dømmer ingen og alle kan ytre og tro på hva dem vil. Men det skal være aksept og kritisere ideologier, uten og bli stigmatisert av en gjeng på venstresiden som ikke aksepterer ytringsfrihet.

Jeg ser ikke mennesker eller religion eller de fleste ideologer som svart/hvitt og mener det blir mer saklig og intersannt å diskutere de forskjellige aspekter som er gode/onde istedenfor å fordømme hele menneske/religion/ideologi

Dette konstante snakk om hva som er PK og venstre/høyre ikke lar oss diskutere blir kjedelig og usaklig.

Lenke til kommentar

Som humanist tar jeg avstand til barbariske ideologier, som nazisme og islam. At du ikke forstår det, er jo ditt problem. For meg er nazisme og islam likt. Jeg er sterkt i mot rasisme, som man også ser i disse ideologier.

 

 

Her er det visst du som har missforstått litt. Det er flott at du tar avstand fra barbariske ideologier. Det er imidlertid ikke det som gjør en til en humanist. En humanist har tro på menneskeheten. Du har tilsynelatende tro kun på de menneskene du liker. Det er mer det motsatte av en humanist. Virker som du rett og slett bare liker å bruke ordet humanist om deg selv, fordi det får deg til å høres ut som du fronter gode verdier.

 

Hvem er mine meningsfeller? Jeg snakker ikke om muslimer, men den ideologi de er har blitt underlagt. Mennesker er stort sett ok uansett. Jeg har møtt nazister som er kjempeflotte mennesker. Men de står i en ideologi jeg ikke ønsker i vårt samfunn. At du ønsker rasistiske barbariske ideologier. Det er ditt valg.

 

 

Fantastisk, fordi jeg ikke er enig med deg er jeg altså for "rasistiske barbariske ideologier". Samtidig så er du i språk selv så lik på dine meningsmotstandere med disse barbariske ideologiene at det er vanskelig å skille dere fra hverandre. Jeg er selvsagt ikke for noe av dette du beskylder meg for. Men realistisk sett kan man ikke forby islam, noe mer enn noen annen religion. Med mindre hele resten av verden var enige om at islam er problemet, og at islam er like ufyselig som nazismen. Heldigvis er dere som mener det i forsvinnende mindretall.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Som humanist tar jeg avstand til barbariske ideologier, som nazisme og islam. At du ikke forstår det, er jo ditt problem. For meg er nazisme og islam likt. Jeg er sterkt i mot rasisme, som man også ser i disse ideologier.

 

 

Her er det visst du som har missforstått litt. Det er flott at du tar avstand fra barbariske ideologier. Det er imidlertid ikke det som gjør en til en humanist. En humanist har tro på menneskeheten. Du har tilsynelatende tro kun på de menneskene du liker. Det er mer det motsatte av en humanist. Virker som du rett og slett bare liker å bruke ordet humanist om deg selv, fordi det får deg til å høres ut som du fronter gode verdier.

 

 

Må nok skuffe deg, jeg har stor trom på mennesker og jeg liker stort sett alle. Muslimer som kristne. Det er ideologiene som enkelte tar til seg jeg ikke liker. Dette har jeg nå skrevet flere ganger, vet ikke hvorfor du ikke har fått det med deg. Aksepter vår uenighet, det er faktisk lov i et demokrati.

Lenke til kommentar

 

 

Det er ovegeneraliseringer som skaper problemer. Religion påvirker så mange folk i så mange retninger at det blir urettferdig å dømme alle fordi de tror på islam. En bør være spesifikk når man dømmer en ideologi eller religion som har så mange tolkninger. Ellers blir det like galt som å dømme andre pga rase

 

Kan du definere og dømme? Mulig vi oppfatter det begrepet ulikt i denne debatten. Jeg snakker om ideologien islam og hvilken innvirkning de kan ha på demokratiet i fremtiden. Islam er for de fleste ikke spesielt demokratisk, slik vi tradisjonelt tenker på demokrati.

Som jeg hele tiden har skrevet og står for, jeg dømmer ingen og alle kan ytre og tro på hva dem vil. Men det skal være aksept og kritisere ideologier, uten og bli stigmatisert av en gjeng på venstresiden som ikke aksepterer ytringsfrihet.

Jeg ser ikke mennesker eller religion eller de fleste ideologer som svart/hvitt og mener det blir mer saklig og intersannt å diskutere de forskjellige aspekter som er gode/onde istedenfor å fordømme hele menneske/religion/ideologi

Dette konstante snakk om hva som er PK og venstre/høyre ikke lar oss diskutere blir kjedelig og usaklig.

 

Jeg som deg ser heller ikke ting sort/hvit. Men vi kjenner igjen ideologier det er verdt og tale i mot. Det handler om og ta ansvar.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Det er ovegeneraliseringer som skaper problemer. Religion påvirker så mange folk i så mange retninger at det blir urettferdig å dømme alle fordi de tror på islam. En bør være spesifikk når man dømmer en ideologi eller religion som har så mange tolkninger. Ellers blir det like galt som å dømme andre pga rase

 

Kan du definere og dømme? Mulig vi oppfatter det begrepet ulikt i denne debatten. Jeg snakker om ideologien islam og hvilken innvirkning de kan ha på demokratiet i fremtiden. Islam er for de fleste ikke spesielt demokratisk, slik vi tradisjonelt tenker på demokrati.

Som jeg hele tiden har skrevet og står for, jeg dømmer ingen og alle kan ytre og tro på hva dem vil. Men det skal være aksept og kritisere ideologier, uten og bli stigmatisert av en gjeng på venstresiden som ikke aksepterer ytringsfrihet.

Jeg ser ikke mennesker eller religion eller de fleste ideologer som svart/hvitt og mener det blir mer saklig og intersannt å diskutere de forskjellige aspekter som er gode/onde istedenfor å fordømme hele menneske/religion/ideologi

Dette konstante snakk om hva som er PK og venstre/høyre ikke lar oss diskutere blir kjedelig og usaklig.

Jeg som deg ser heller ikke ting sort/hvit. Men vi kjenner igjen ideologier det er verdt og tale i mot. Det handler om og ta ansvar.
Frykter du å tale imot ideologer, blir du truet av staten?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...