Gå til innhold

Var det hele bare et mindreverdighets kompleks ?


Anbefalte innlegg

 

 

Rasisme gjelder ikke bare når man ser på noe raser som overlegne ovenfor andre forresten, det hender når en dømmer andre pga sin rase istedenfor deres egne oppførsel. Det er rasistiske for eksempel å tro at en fra kina er flink på matematikk bare fordi han er kineser.

 

 

Nå tror ikke jeg på teorien om ulike raser blant menneskene. Vi er en og samme rase. At vi ser ulike ut, handler om naturlig seleksjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Rasisme gjelder ikke bare når man ser på noe raser som overlegne ovenfor andre forresten, det hender når en dømmer andre pga sin rase istedenfor deres egne oppførsel. Det er rasistiske for eksempel å tro at en fra kina er flink på matematikk bare fordi han er kineser.

Nå tror ikke jeg på teorien om ulike raser blant menneskene. Vi er en og samme rase. At vi ser ulike ut, handler om naturlig seleksjon.

 

Dømmer du andre bare pga deres utseende er også galt selv om du mener raser ikke eksisterer.

Lenke til kommentar

 

 

Rasisme gjelder ikke bare når man ser på noe raser som overlegne ovenfor andre forresten, det hender når en dømmer andre pga sin rase istedenfor deres egne oppførsel. Det er rasistiske for eksempel å tro at en fra kina er flink på matematikk bare fordi han er kineser.

Nå tror ikke jeg på teorien om ulike raser blant menneskene. Vi er en og samme rase. At vi ser ulike ut, handler om naturlig seleksjon.

 

Dømmer du andre bare pga deres utseende er også galt selv om du mener raser ikke eksisterer.

 

Jeg dømmer ingen. I denne debatten har vi diskutert ideologier. Der har jeg vært klar på at jeg tar avstand til ideologier som er menneskefiendtlige. Som nazisme og islam. Og ta avstand handler ikke om og dømme. Om så, er vi alle en gjeng som fordømmer hverandre daglig.

Lenke til kommentar

Jeg forstår godt at du som mange vil mene at ABB er syk, det er helt normalt. Men er altså ikke faglig riktig. Jeg skal ikke gå nærmere inn rundt det faglige her. At han på ingen måte er psykisk syk, men har en personlighetsforstyrrelse er nok de fleste fagfolk i dag enig om.

 

Nå kverulerer ikke jeg rundt begrepet rasisme. Jeg bekrefter hva rasisme faktisk er. Ja ser man ned på andre pga. hudfarge så er det rasisme, om man da tror på teorien om at menneskeheten er av ulike raser.

Jeg forstår faktisk ikke hvordan tilsynelatende oppegående mennesker trekker rasismekortet i debatter om islam. Hadde islam vært en politisk, religiøs ideologi for en liten minoritet, ja da kunne jeg forstått det, selv om det heller ikke da ville vært rasisme. Islam dyrkes av milliarder, så noen minoritet er det ikke snakk om. Det er korttrekkerne som ikke diskuterer sak. Debatter ødelegges av slikt tøv, likt Hitling som også noen trekker når de er tomme for argumenter.

 

 

Som sagt tror jeg ikke det finnes en psykiater i landet som hadde turt å diagnostisere ABB med en sykdom som kunne gitt behandling i stedet for straff. Diagnosen de endte opp med ble sånn sett verdiløs i faglig forstand.

 

SNL definerer ordet kverulere som å "krangle om bagateller". Nå kan jeg ikke laste deg for det lenger siden jeg gjør det selv ved å svare deg på det. :p Skjønt en norsklærer ville kanskje mene det ikke er en bagatell. Men jeg skjønner godt at folk lar seg friste til å bruke ordet rasisme i denne sammenheng, det gir den "tyngde" som "intoleranse", "fremmedfrykt" eller "ignorant" mangler. Jeg er likevel enig med deg i at det blir litt håpløst når folk bruker rasismekortet, men da kun fordi de gir mot-debattanten ammunisjon til å avspore fra temaet. Ofte er rasismekortet vel fortjent, om enn ikke 100% korrekt brukt.

 

Men når vi først er i gang med å kverulere kan vi jo samtidig sette lys på: "For du vet at islam også er politikk?" Det er det jo åpenbart ikke: "Ordet islam betyr underkastelse (under én Gud) eller hengivelse. I Koranen brukes betegnelsen islam om den religionen profeten Muhammad forkynte (sure 5:5).". Islam er altså en religion, hverken mer eller mindre. At det fins muslimer med politiske agenda-er er noe annet. Men at et slikt eventuelt politisk parti skal klare å komme seg i noen nevneverdig maktposisjon i et land der KRF til tider sliter med sperregrensen vil være tåpelig å tro.

 

Nå "bor jo ikke jeg på siden av ulv", så det er jo kanskje litt enklere for meg. Jeg slipper jo å bekymre meg for at noen av mine døtre skal komme hjem med en konebankende muslim fra Somalia. Men det er altså det bildet som tegner seg for meg når jeg hører noen av argumentene mot det "multikulturelle" samfunnet. Eller: "Vi må ta vare på norsk kultur". Dette klarer enkelte å få sprøytet frem over sin cola, pizza, hamburger og cafemachiatto. Mens det blir ramaskrik om svinekjøtt forsvinner fra menyen, eller cola traileren dropper hjembygda på norgesturné før jul.

 

Samtidig mens USA i henhold til egen fengslingsstatistikk er et av, om ikke det mest kriminelle landet i verden. hvorfor skal vi frykte den religionen med de statistisk sett mest fredselskende menneskene i verden (islam) over for eksempel amerikanere?

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

som sagt tror jeg ikke det finnes en psykiater i landet som hadde turt å diagnostisere ABB med en sykdom som kunne gitt behandling i stedet for straff. Diagnosen de endte opp med ble sånn sett verdiløs i faglig forstand.

 

Du kjenner tydeligvis veldig lite til psykiatere og psykiatri. Ellers hadde du ikke kommet med slikt. For det er feil. Ellers om ditt innlegg. Islam er også i dag en politisk ideologi. Islam er klare på leveregler og styresett. Få vil i dag benekte det.

Lenke til kommentar

 

som sagt tror jeg ikke det finnes en psykiater i landet som hadde turt å diagnostisere ABB med en sykdom som kunne gitt behandling i stedet for straff. Diagnosen de endte opp med ble sånn sett verdiløs i faglig forstand.

 

Du kjenner tydeligvis veldig lite til psykiatere og psykiatri. Ellers hadde du ikke kommet med slikt. For det er feil. Ellers om ditt innlegg. Islam er også i dag en politisk ideologi. Islam er klare på leveregler og styresett. Få vil i dag benekte det.

 

 

Nei, jeg har jo bare eksamen i personalpsykiatri fra UiB, så hva vet vel jeg om slike kompliserte temaer? Artig at du ikke er like opphengt i korrekt bruk av ordet "islam" som ordet "rasisme"...

Lenke til kommentar

 

 

Rasisme gjelder ikke bare når man ser på noe raser som overlegne ovenfor andre forresten, det hender når en dømmer andre pga sin rase istedenfor deres egne oppførsel. Det er rasistiske for eksempel å tro at en fra kina er flink på matematikk bare fordi han er kineser.

 

 

Nå tror ikke jeg på teorien om ulike raser blant menneskene. Vi er en og samme rase. At vi ser ulike ut, handler om naturlig seleksjon.

 

Er raser en "teori"? Bare ved hjelp av noen knokler kan man finne ut hvilken rase det var. Menneskeraser eksisterer i høyeste grad, dette er PK-vås.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Nei, jeg har jo bare eksamen i personalpsykiatri fra UiB, så hva vet vel jeg om slike kompliserte temaer? Artig at du ikke er like opphengt i korrekt bruk av ordet "islam" som ordet "rasisme"...

 

Siden du har en slik eksamen så burde du vite bedre. Men ok. Kom gjerne med en utredning på hvorfor du tror psykiatere ikke våger å sette riktig diagnose.

Lenke til kommentar

 

 

 

Rasisme gjelder ikke bare når man ser på noe raser som overlegne ovenfor andre forresten, det hender når en dømmer andre pga sin rase istedenfor deres egne oppførsel. Det er rasistiske for eksempel å tro at en fra kina er flink på matematikk bare fordi han er kineser.

 

 

Nå tror ikke jeg på teorien om ulike raser blant menneskene. Vi er en og samme rase. At vi ser ulike ut, handler om naturlig seleksjon.

 

Er raser en "teori"? Bare ved hjelp av noen knokler kan man finne ut hvilken rase det var. Menneskeraser eksisterer i høyeste grad, dette er PK-vås.

 

Jeg synes det alltid er morsomt når noen kaller meg PK. Det er faglig strid om mennesker kan deles inn i raser. Noen vil hevde vi er av ulike raser, andre benekter det. Nazistene var som kjent veldig klare på ulikheter mellom raser. Så her kan du stille deg fritt for hva du vil tro på.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Rasisme gjelder ikke bare når man ser på noe raser som overlegne ovenfor andre forresten, det hender når en dømmer andre pga sin rase istedenfor deres egne oppførsel. Det er rasistiske for eksempel å tro at en fra kina er flink på matematikk bare fordi han er kineser.

 

 

Nå tror ikke jeg på teorien om ulike raser blant menneskene. Vi er en og samme rase. At vi ser ulike ut, handler om naturlig seleksjon.

 

Er raser en "teori"? Bare ved hjelp av noen knokler kan man finne ut hvilken rase det var. Menneskeraser eksisterer i høyeste grad, dette er PK-vås.

 

Jeg synes det alltid er morsomt når noen kaller meg PK. Det er faglig strid om mennesker kan deles inn i raser. Noen vil hevde vi er av ulike raser, andre benekter det. Nazistene var som kjent veldig klare på ulikheter mellom raser. Så her kan du stille deg fritt for hva du vil tro på.

 

Les en hvilken som helst bok skrevet om rase printet før 1960. Genetisk så er vi forskjellige, du kan jo forsøke å benekte det så mye du ønsker, folk forholder seg til raser på daglig basis, bevisst eller ikke. Det har ikke noe med nazisme å gjøre, det er å kalle en spade for en spade. 2 + 2 = 4.

Endret av Dr. Pierce
Lenke til kommentar

 

Les en hvilken som helst bok skrevet om raseteorier printet før 1960. Genetisk så er vi forskjellige, du kan jo forsøke å benekte det så mye du ønsker, folk forholder seg til raser på daglig basis, bevisst eller ikke. Det har ikke noe med nazisme å gjøre, det er å kalle en spade for en spade. 2 + 2 = 4.

 

Det fins hudrevis av bøker og artikler om raseteorier. Men selv om det gjør det, er det ingen vitenskap som sier det er slik. Ulikheter er det mange som hevder handler om naturlig seleksjon, altså tilpasning. Men som i alt annet, det er faktisk lov og være uenig. Uten å ta fullstendig av. Vi skal vel ikke oppføre oss som PK eliten på venstresiden?

Lenke til kommentar

Ok, jeg ordlegger meg ikke særlig godt hvis du oppfatter det som et verbalt angrep. Det er bare enkelte ting som provoserer meg, folk som studerer temaet tør ikke å si hva som er korrekt for da vil de miste jobben for godt. Jeg kjenner akademikere som er fryst ut av miljøet fordi studiene deres ikke passet venstresidens politiske agenda.

Lenke til kommentar

Ok, jeg ordlegger meg ikke særlig godt hvis du oppfatter det som et verbalt angrep. Det er bare enkelte ting som provoserer meg, folk som studerer temaet tør ikke å si hva som er korrekt for da vil de miste jobben for godt. Jeg kjenner akademikere som er fryst ut av miljøet fordi studiene deres ikke passet venstresidens politiske agenda.

Du og jeg er på samme side politisk og vi ser og forstår de utfordringer samfunnet står ovenfor i forhold til den flerkulturelle galskapen venstresiden har satt i gang i dette land. Ja med god hjelp fra naive KrF Derfor skal vi ikke kaste tiden bort på krangling om mennesker kan ses som ulike raser. Vi har viktigere ting og diskutere. Det ser vi jo i denne tråden der disiplene kaster ut rasisme kortet så fort man kritiserer deres nye ynglinger, muslimene og islam. Jeg har i mer en 15 år diskutert dette med venstrekants folk om hvorfor de har tatt islam under sine vinger og nekter å se hva islam virkelig står for. Jeg har aldri fått et klart svar. Disse folka er livredde for å avvike fra intelligentsiaen som forteller dem hva de skal mene. De vandrer i takt og nåde den som viker fra det som er akseptert og ytre. De skal tas. Vi husker alle Eskil i AUF sitt tapre forsøk på og frata folk ytringsfriheten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Ok, jeg ordlegger meg ikke særlig godt hvis du oppfatter det som et verbalt angrep. Det er bare enkelte ting som provoserer meg, folk som studerer temaet tør ikke å si hva som er korrekt for da vil de miste jobben for godt. Jeg kjenner akademikere som er fryst ut av miljøet fordi studiene deres ikke passet venstresidens politiske agenda.

Du og jeg er på samme side politisk og vi ser og forstår de utfordringer samfunnet står ovenfor i forhold til den flerkulturelle galskapen venstresiden har satt i gang i dette land. Ja med god hjelp fra naive KrF Derfor skal vi ikke kaste tiden bort på krangling om mennesker kan ses som ulike raser. Vi har viktigere ting og diskutere. Det ser vi jo i denne tråden der disiplene kaster ut rasisme kortet så fort man kritiserer deres nye ynglinger, muslimene og islam. Jeg har i mer en 15 år diskutert dette med venstrekants folk om hvorfor de har tatt islam under sine vinger og nekter å se hva islam virkelig står for. Jeg har aldri fått et klart svar. Disse folka er livredde for å avvike fra intelligentsiaen som forteller dem hva de skal mene. De vandrer i takt og nåde den som viker fra det som er akseptert og ytre. De skal tas. Vi husker alle Eskil i AUF sitt tapre forsøk på og frata folk ytringsfriheten.
Det er ovegeneraliseringer som skaper problemer. Religion påvirker så mange folk i så mange retninger at det blir urettferdig å dømme alle fordi de tror på islam. En bør være spesifikk når man dømmer en ideologi eller religion som har så mange tolkninger. Ellers blir det like galt som å dømme andre pga rase
Lenke til kommentar

 

Det er ovegeneraliseringer som skaper problemer. Religion påvirker så mange folk i så mange retninger at det blir urettferdig å dømme alle fordi de tror på islam. En bør være spesifikk når man dømmer en ideologi eller religion som har så mange tolkninger. Ellers blir det like galt som å dømme andre pga rase

 

Kan du definere og dømme? Mulig vi oppfatter det begrepet ulikt i denne debatten. Jeg snakker om ideologien islam og hvilken innvirkning de kan ha på demokratiet i fremtiden. Islam er for de fleste ikke spesielt demokratisk, slik vi tradisjonelt tenker på demokrati.

Som jeg hele tiden har skrevet og står for, jeg dømmer ingen og alle kan ytre og tro på hva dem vil. Men det skal være aksept og kritisere ideologier, uten og bli stigmatisert av en gjeng på venstresiden som ikke aksepterer ytringsfrihet.

Lenke til kommentar

Vi lever ikke i et demokrati, det er venstresidens majoritetstyranni.

Norge må rett og slett kollapse før folk gidder å bry seg. Det vil ikke skje noen politiske endringer før løpet er kjørt. Hva som vil reise seg ut asken kan jo bli spennende...[to be continued...]

Vi for håpe at folk i dette land våkner fra sin naive søvn før det er for seint. Vi har faktisk et ansvar. Det skal nok ikke mye til før folk våkner. Men så langt har venstresiden lykkes med og holde folk nede. Folk flest ønsker ikke å få rasisme stemplet mitt i tryne. Der har venstresidens disipler dessverre lykkes med kortet de slenger om seg. Derfor er det viktig og forsøke å ignorere slikt tøv, selv om det ikke er lett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Ok, jeg ordlegger meg ikke særlig godt hvis du oppfatter det som et verbalt angrep. Det er bare enkelte ting som provoserer meg, folk som studerer temaet tør ikke å si hva som er korrekt for da vil de miste jobben for godt. Jeg kjenner akademikere som er fryst ut av miljøet fordi studiene deres ikke passet venstresidens politiske agenda.

Du og jeg er på samme side politisk og vi ser og forstår de utfordringer samfunnet står ovenfor i forhold til den flerkulturelle galskapen venstresiden har satt i gang i dette land. Ja med god hjelp fra naive KrF Derfor skal vi ikke kaste tiden bort på krangling om mennesker kan ses som ulike raser. Vi har viktigere ting og diskutere. Det ser vi jo i denne tråden der disiplene kaster ut rasisme kortet så fort man kritiserer deres nye ynglinger, muslimene og islam. Jeg har i mer en 15 år diskutert dette med venstrekants folk om hvorfor de har tatt islam under sine vinger og nekter å se hva islam virkelig står for. Jeg har aldri fått et klart svar. Disse folka er livredde for å avvike fra intelligentsiaen som forteller dem hva de skal mene. De vandrer i takt og nåde den som viker fra det som er akseptert og ytre. De skal tas. Vi husker alle Eskil i AUF sitt tapre forsøk på og frata folk ytringsfriheten.
Det er ovegeneraliseringer som skaper problemer. Religion påvirker så mange folk i så mange retninger at det blir urettferdig å dømme alle fordi de tror på islam. En bør være spesifikk når man dømmer en ideologi eller religion som har så mange tolkninger. Ellers blir det like galt som å dømme andre pga rase

 

Ved å importere den tredje verden hit så skaper vi nøyaktig de samme problemene som de sliter med i Norge. Man trenger ikke å være rakettforsker for å se hva som er i ferd med å skje. Islam har ingen plass i det norske samfunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...