Gå til innhold

Var det hele bare et mindreverdighets kompleks ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Det er svært mange her i Norge som er i mot det flerkulturelle samfunn.

Det er svært mange her i landet som er misfornøyd med ganske mye forskjellig, men det er en misforståelse å tro en selv sitter med definisjonsmakten over hva "norsk kultur" er for noe. (For det er vel det du foretrekker fremfor det flerkulturelle samfunn?)

 

For meg er påhengsmotorer, plastposeavgifter og lukkede asylmottak ikke noe spesielt å rope hurra for, men andre vil være uenige med meg der.

 

Jeg vet ikke hva typisk Norsk kultur er. Jeg forholder meg ikke til slikt. Det jeg er i mot er at vi tilpasser vårt samfunn til kulturer de fleste egentlig vil ta avstand til. Innvandring i seg selv er jeg på ingen måte i mot. Alle som vil kan bosette seg her og jobbe. Men de kan ikke forvente at samfunnet skal la seg diktere etter deres kultur og religion. På sikt vil en slik politikk ødelegge det demokratiet vi alle kjenner.

Lenke til kommentar

Du mener at vi altfor ukritisk importerer sør-europeiske matvaner, engelsk musikk og amerikansk kino-kultur?

Ødelegger det vårt demokrati på sikt? Skal vi diskutere, så kutt ut PK tøv. Du vet som meg hva enkelte religioner og politiske ideologier står for. Islam er den største trusselen i dagens verden. Islam er ikke bare religion, det er politikk og den står for et levesett og et menneskesyn de fleste her i landet vil ta avstand til. Problemet er at det helst ikke skal diskuteres.

Lenke til kommentar

Hvis du tror at du virker smart ved å bruke PK i hver setning, så har du ikke skjønt det.

 

Det har nå nemlig blitt PK å bruke uttrykket PK, og dermed sitter du i din egen felle.

 

edit: Breivik har vel selv nå kommet ut av nazist-skapet og sverget evig troskap til Nasjonal Samlings fører, samtidig som han har kastet sin gamle ideologi - den som rettferdiggjorde de mange drapene - ut på dynga.

Endret av nebrewfoz
Lenke til kommentar

 

Ah, så er det denne snik-islamiseringen, da.

Denne usynlige snik-islamiseringen, burde jeg kanskje skrive.

For det er islam vi snakker om.

 

Hvordan har islamsk kultur og religion diktert det norske samfunn igjen?

Du er PK og derfor blind og naiv. Man kan ikke føre saklige debatter om dette med PK folk. Beklager.

 

Det er et legitimt spørsmål. Så vidt jeg kan se så har ikke islam diktert noe ved det norsk samfunnet foreløpig. Ihvertfall ikke på et politisk plan. Er det kanskje uroen for at de skal gjøre det?

 

Jeg er helt enig i at mange holdninger som er utbredt blant muslimer er urovekkende. Men det er jammenmeg mange holdninger som er utbredt blant etniske nordmenn óg!

Lenke til kommentar

Hvis du tror at du virker smart ved å bruke PK i hver setning, så har du ikke skjønt det.

 

Det har nå nemlig blitt PK å bruke uttrykket PK, og dermed sitter du i din egen felle.

De politisk korrekte bruker slik argumentasjon du her benytter. Det biter ikke på. PK er et begrep på folk som ikke tenker selv, men følger intelligentsiaen og autoriteter som slaver. At du ikke forstår at Islam er en politisk bevegelse som på sikt kan ødelegge vårt demokrati, slik nazisme og annet grums med et nedsettende menneskesyn kan gjøre. For være ditt problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det går ikke an å ha en skikkelig diskusjon hvis "PK" skal være et trumfkort mot ethvert utsagn som strider mot ditt syn. Ting kan faktisk være politisk korrekt og riktige. Politisk korrekthet blir først ødeleggende når det blir et mål i seg selv.

Det vil aldri være riktig etter mitt syn og støtte barbariske politiske ideologier som islam, nazisme, rasisme osv. Men ja, PK trenger ikke og være negativt i alle settinger.

Lenke til kommentar

 

 

Hvordan har islamsk kultur og religion diktert det norske samfunn igjen?

Du er PK og derfor blind og naiv. Man kan ikke føre saklige debatter om dette med PK folk. Beklager.

 

 

Hvordan har islamsk kultur og religion diktert det norske samfunn igjen?

Trenger du betenkningstid?

Vil du ringe en venn?

Melder du pass?

 

Lukk opp ditt naive sinn å se deg rundt. Selv om jeg tror det ikke vil hjelpe stort. SE også hva jeg skriver. På SIKT vil det KUNNE ødelegge vårt demokrati. Forstår du? Eller må du mates som så mange andre?

Lenke til kommentar

 

At du ikke forstår at Islam er en politisk bevegelse som på sikt kan ødelegge vårt demokrati, slik nazisme og annet grums med et nedsettende menneskesyn kan gjøre. For være ditt problem.

Jeg tror Norge, nordmenn og 'norsk kultur' har nok styrke til å stå imot både nazisme og politisk islam uten å bedrive rasistisk politikk eller andre former for diskriminering.

 

Noen ser spøkelser ved høylys dag og redde for 'ting som kan skje' i fremtiden.

Noen snakker om 'Eurabia'.

For hundre år siden var det 'Jewrope'.

 

Fremmedfrykten er sterk i enkelte ... men vi trenger ikka la disse få menneske styre livene våre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Hvordan har islamsk kultur og religion diktert det norske samfunn igjen?

Du er PK og derfor blind og naiv. Man kan ikke føre saklige debatter om dette med PK folk. Beklager.

 

 

Hvordan har islamsk kultur og religion diktert det norske samfunn igjen?

Trenger du betenkningstid?

Vil du ringe en venn?

Melder du pass?

 

Lukk opp ditt naive sinn å se deg rundt. Selv om jeg tror det ikke vil hjelpe stort. SE også hva jeg skriver. På SIKT vil det KUNNE ødelegge vårt demokrati. Forstår du? Eller må du mates som så mange andre?

 

Ja, takk, en rasjonell forklaring på hvordan vårt demokrati vil gå til grunne tar jeg gjerne imot.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

. Er det kanskje uroen for at de skal gjøre det?

 

Personlig er jeg ikke på noen måte bekymret for islam, jeg er mann så har lite og frykte. Men jeg har et ansvar for mine døtre som skal vokse opp. Som humanist tar jeg sterk avstand til alle ideologier som har et barbarisk menneskesyn. Nazismen og islam kan true vårt demokrati ved og bruke demokratiske prinsipper. Derfor bør vi bruke føre var prinsippet, slik vi tenker når det handler om klima. Det er faktisk lov og legge fra seg sin egoisme og tenke på dem som kommer etter oss.

Lenke til kommentar

 

Jeg tror Norge, nordmenn og 'norsk kultur' har nok styrke til å stå imot både nazisme og politisk islam uten å bedrive rasistisk politikk eller andre former for diskriminering.

 

 

Jeg håper du selvsagt har rett. Men jeg tar ikke sjansen, fordi jeg har et ansvar. Slik vi har når det gjelder klima. Det er ikke rasisme og gå i mot nazisme og islam. Det er ideologier, ikke mennesker. Forsøk og skill dette. Jeg er humanist og antirasist, derfor tar jeg avstand til barbariske ideologier.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hvordan har islamsk kultur og religion diktert det norske samfunn igjen?

Du er PK og derfor blind og naiv. Man kan ikke føre saklige debatter om dette med PK folk. Beklager.

 

 

Hvordan har islamsk kultur og religion diktert det norske samfunn igjen?

Trenger du betenkningstid?

Vil du ringe en venn?

Melder du pass?

 

Lukk opp ditt naive sinn å se deg rundt. Selv om jeg tror det ikke vil hjelpe stort. SE også hva jeg skriver. På SIKT vil det KUNNE ødelegge vårt demokrati. Forstår du? Eller må du mates som så mange andre?

 

Ja, takk, en rasjonell forklaring på hvordan vårt demokrati vil gå til grunne tar jeg gjerne imot.

 

Om du ikke forstår demokratiske prinsipper, da har du ingen ting i politiske debatter å gjøre.

Lenke til kommentar

Personlig er jeg ikke på noen måte bekymret for islam, jeg er mann så har lite og frykte. Men jeg har et ansvar for mine døtre som skal vokse opp. Som humanist tar jeg sterk avstand til alle ideologier som har et barbarisk menneskesyn. Nazismen og islam kan true vårt demokrati ved og bruke demokratiske prinsipper. Derfor bør vi bruke føre var prinsippet, slik vi tenker når det handler om klima. Det er faktisk lov og legge fra seg sin egoisme og tenke på dem som kommer etter oss.

Hmm. Jeg skjønner godt hva du mener, og jeg kjenner til tider selv en viss uro over, blant annet, islamsk ideologi. Totalitære ideologier syns jeg generelt sett er urovekkende. spesielt kombinert med en irriterende skråsikkerhet.

 

Det jeg er mindre sikker på er fremgangsmåten for å hindre veksten av slike miljøer. En aggressiv og konfliktsøkende innstilling, med hetsing på nettet og lignende, mistenker jeg at virker mot sin hensikt. Det er også beklagelig at mye idiotisk kritikk av islam gjør at det er vanskelig å komme med fornuftig kritikk.

Lenke til kommentar

 

Personlig er jeg ikke på noen måte bekymret for islam, jeg er mann så har lite og frykte. Men jeg har et ansvar for mine døtre som skal vokse opp. Som humanist tar jeg sterk avstand til alle ideologier som har et barbarisk menneskesyn. Nazismen og islam kan true vårt demokrati ved og bruke demokratiske prinsipper. Derfor bør vi bruke føre var prinsippet, slik vi tenker når det handler om klima. Det er faktisk lov og legge fra seg sin egoisme og tenke på dem som kommer etter oss.

Hmm. Jeg skjønner godt hva du mener, og jeg kjenner til tider selv en viss uro over, blant annet, islamsk ideologi. Totalitære ideologier syns jeg generelt sett er urovekkende. spesielt kombinert med en irriterende skråsikkerhet.

 

Det jeg er mindre sikker på er fremgangsmåten for å hindre veksten av slike miljøer. En aggressiv og konfliktsøkende innstilling, med hetsing på nettet og lignende, mistenker jeg at virker mot sin hensikt. Det er også beklagelig at mye idiotisk kritikk av islam gjør at det er vanskelig å komme med fornuftig kritikk.

 

Fremgangsmåten for å bekjempe menneskefiendtlige ideologier er kunnskap og demokratiske prinsipper. Vi må våge å ta debatten, slik vi gjør mot rasisme og nazismen. Vi må kutte ut stigmatiseringen av mennesker som taler slike ideologier i mot, ved og ty til rasisme kortet. Vi ser allerede i denne debatten kortet har kommet frem.

Folk må gjerne dyrke de ideologier de vil her i samfunnet, jeg er liberalist og vil aldri ha forbud. Men vi skal aldri tilpasse samfunnet på noen måte til slike ideologer. Vi vet at på mange skoler, fengsler og andre institusjoner her i samfunnet så tilpasses islamske regler. Det må det bli en stopper for. Folk for dyrke sin ideologi privat, men ikke i samfunnsinstitusjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...