Gå til innhold

Spørsmål angående Asus-bærbar.


Zitrus

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om noe har erfaring med denne: https://www.komplett.no/asus-x550jk-156-full-hd-matt/824960#!tab:info

Har en bror som ønsker seg bærbar til jul, og jeg syntes det så ut som denne gir mye for pengene. Har selv en Multicom bærebar, som har bra innmat med tanke på pris, men den føles veldig billig, med knirking og plast som gir etter ved litt trykk.

Endret av Zitrus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ingen erfaring med akkurat den modellen, men en lignende modell kan være verdt å vurdere: http://www.expert.no/baerbar-pc/asus-n550jkcn341h-laptop/p/23810/

 

Fordelen med denne er at den er 1000 kroner billigere, har IPS display (Komplett-versjonen har TN), litt bedre batteri, er i aluminium, og kommer med ekstern subwoofer. Den kommer dog ikke med SSD, men dette er enkelt å sette inn (til 900 kr kan man f. eks kjøpe Samsung 840 evo, som er bedre enn SSD-en som sitter i Komplett-modellen).

 

Men uansett hvilken du velger, så er dette solide laptoper begge to.

Endret av Walter_White
Lenke til kommentar

Har ingen erfaring med akkurat den modellen, men en lignende modell kan være verdt å vurdere: http://www.expert.no/baerbar-pc/asus-n550jkcn341h-laptop/p/23810/

 

Fordelen med denne er at den er 1000 kroner billigere, har IPS display (Komplett-versjonen har TN), litt bedre batteri, er i aluminium, og kommer med ekstern subwoofer. Den kommer dog ikke med SSD, men dette er enkelt å sette inn (til 900 kr kan man f. eks kjøpe Samsung 840 evo, som er bedre enn SSD-en som sitter i Komplett-modellen).

 

Men uansett hvilken du velger, så er dette solide laptoper begge to.

Denne skal helt klart vurderes, samtidig som den jeg linket til fra Komplett ikke lengre er på tilbud.

Takker så mye for tipset.

Lenke til kommentar

Hvis det skal settes inn en SSD i den laptopen fra expert, vil dette gå på bekostning av den som allerede sitter der, eller er det plass til en til?

SSDen skal erstatte harddisken ja, men det er mulig å plassere harddisken der dvd-drevet befinner seg. Ligger noen guider på YouTube som viser hvordan dette gjøres. Dette vil jo da gå på bekostning av dvd-inngangen, men for mange (meg selv inkludert) blir ikke den brukt uansett.

 

Det er mulig å erstatte dvd-drevet direkte med SSDen, men da blir ytelsen vesentlig svakere (siden dvd-drevet har sata 2-port, og ikke sata 3 som harddisken). Har planer om å gjøre dette selv på min nyinnkjøpte n550jk selv snart, så har gjort litt research :)

Lenke til kommentar

 

Hvis det skal settes inn en SSD i den laptopen fra expert, vil dette gå på bekostning av den som allerede sitter der, eller er det plass til en til?

SSDen skal erstatte harddisken ja, men det er mulig å plassere harddisken der dvd-drevet befinner seg. Ligger noen guider på YouTube som viser hvordan dette gjøres. Dette vil jo da gå på bekostning av dvd-inngangen, men for mange (meg selv inkludert) blir ikke den brukt uansett.

 

Det er mulig å erstatte dvd-drevet direkte med SSDen, men da blir ytelsen vesentlig svakere (siden dvd-drevet har sata 2-port, og ikke sata 3 som harddisken). Har planer om å gjøre dette selv på min nyinnkjøpte n550jk selv snart, så har gjort litt research :)

 

Ja, jeg fant det egentlig ut, når jeg først gadd og google litt.

Et nytt spørsmål har derimot dukket opp. Jeg ser at Asus PC'ene bruker samme brikkesett som denne:

http://www.multicom.no/Multicom-Xishan-WA51S-15e6-Full-HD-IPSe-Intel-Core-i5-4210Me-8GBe-240GB-SSDe-Geforce-GT-840Me-DVDRWe-Uten-operativsysteme-2e25-kge-24e9-mm-tynn/cat-p/c100561/p10629584 , nemlig intel HM86 express. Det står under speccs at det er plass til en ekstra hdd i tillegg til en mSata(som medfølger) og dvd-drev Det jeg nå lurer på er om Asusen har plass til en mSata SSD, og er det egentlig store ytelsesforskjeller kontra tradisjonell SSD?

 

 

Endret av Zitrus
Lenke til kommentar

Hei! Jeg har testet denne! Veldig fornøyd med den. Funket både til spilling, streaming og alt! God kvalitet.
Eneste jeg har å utsette på den er at luftingen er under, så jeg byttet den i en modell med lufting på siden, da jeg ofte sitter med maskinen i fanget.

OBS!! Jeg er ingen dataekspert, men har testet flere typer maskiner: Asus, Acer, HP, Medion, Dell og Toshiba.
Asus er det merket jeg har vært mest fornøyd med totalt sett av disse merkene.

Lenke til kommentar

Det ble Asus-maskingen fra expert foreslått av Walter_White. Jeg ser andre relativt like maskiner fra Asus med dårligere speccs, som koster opp mot 2000 kr mer? Snakker vi om feilprising fra Expert sin side?

Uansett så er også en Crucial mx100 256 bestilt i tillegg, så tipper dette blir bra.
Da gjenstår det bare å si tusen takk for alle svar og innspill her :)

Endret av Zitrus
Lenke til kommentar

Det ble Asus-maskingen fra expert foreslått av Walter_White. Jeg ser andre relativt like maskiner fra Asus med dårligere speccs, som koster opp mot 2000 kr mer? Snakker vi om feilprising fra Expert sin side?

 

Uansett så er også en Crucial mx100 256 bestilt i tillegg, så tipper dette blir bra.

Da gjenstår det bare å si tusen takk for alle svar og innspill her :)

 

 

 

Jeg også lurer på dette, feil pris fra Expert, eller et virkelig godt tilbud?

Endret av Zelkin
Lenke til kommentar

 

Det ble Asus-maskingen fra expert foreslått av Walter_White. Jeg ser andre relativt like maskiner fra Asus med dårligere speccs, som koster opp mot 2000 kr mer? Snakker vi om feilprising fra Expert sin side?

 

Uansett så er også en Crucial mx100 256 bestilt i tillegg, så tipper dette blir bra.

Da gjenstår det bare å si tusen takk for alle svar og innspill her :)

 

 

Jeg også lurer på dette, feil pris fra Expert, eller et virkelig godt tilbud?

 

Expert har en n550jk med i5-prosessor til 8999,- i nettbutikken, men har merket at denne koster 6999,- i butikk. Er mulig at prisene egentlig skulle vært omvendt på nettbutikken, da det ikke gir særlig mye mening at versjonen med i5-prosessor skal være 2000 kroner dyrere enn modellen med i7. Er temmelig sikker på at det ikke er noen andre forskjeller mellom maskinene.

 

Selv har jeg hatt i5-versjonen i noen uker nå, og n550jk kan varmt anbefales. Meget god allrounder. Løp og kjøp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...