Gå til innhold

Denne T-skjorta kan aldri bli våt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
T-skjortene koster nesten 400 kroner i den australske nettbutikken, og tåler opp mot 50 vask før belegget begynner å forsvinne.

 

- Hvorfor vaske noe som ikke blir sølete?

- Hvordan vaske noe der vaskevannet bare preller av?

 

Hvis du vil ha en t-skjorte sendt til Norge vil det koste deg ytterligere 15 australske dollar, 90 kroner, i fraktkostnader. Ettersom prisen også overstiger momsgrensa på 200 kroner, vil du måtte betale moms på toppen av det hele.

 

Ikke glem fortollingsgebyret som kommer på toppen av toppen. Totalt skulle det bli rundt 750 kr hvis det er posten som blir befrakter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

T-skjortene koster nesten 400 kroner i den australske nettbutikken, og tåler opp mot 50 vask før belegget begynner å forsvinne.

- Hvorfor vaske noe som ikke blir sølete?

- Hvordan vaske noe der vaskevannet bare preller av?

 

Hvis du vil ha en t-skjorte sendt til Norge vil det koste deg ytterligere 15 australske dollar, 90 kroner, i fraktkostnader. Ettersom prisen også overstiger momsgrensa på 200 kroner, vil du måtte betale moms på toppen av det hele.

Ikke glem fortollingsgebyret som kommer på toppen av toppen. Totalt skulle det bli rundt 750 kr hvis det er posten som blir befrakter.

 

Hva med lukt? Tror du den kan begynne å lukte?

 

Sikkert deilig med en t-skjorte som ikke absorberer svette i det hele tatt.

 

tenk hvor nasty det må være å ha på noe som ikke absorberer svette overhodet..jeg går ikke og spruter ketchup og søle på klærne mine jeg.

Dere kan alltids ha en skjorte eller trøye under da.

Endret av Rudde
Lenke til kommentar

 

T-skjortene koster nesten 400 kroner i den australske nettbutikken, og tåler opp mot 50 vask før belegget begynner å forsvinne.

 

- Hvorfor vaske noe som ikke blir sølete?

- Hvordan vaske noe der vaskevannet bare preller av?

Hvis du vil ha en t-skjorte sendt til Norge vil det koste deg ytterligere 15 australske dollar, 90 kroner, i fraktkostnader. Ettersom prisen også overstiger momsgrensa på 200 kroner, vil du måtte betale moms på toppen av det hele.

Ikke glem fortollingsgebyret som kommer på toppen av toppen. Totalt skulle det bli rundt 750 kr hvis det er posten som blir befrakter.

Oj, godt poeng. La til en setning om fortollingsgebyret :)

 

- Niklas

Lenke til kommentar

 

Hva med lukt? Tror du den kan begynne å lukte?

Jeg vet ikke. Kan luftpartikler eller bakterier feste seg til den? I så fall, hvorfor preller ikke dette av som alt annet?

 

Vel er den lufttett? Da kunne vi jo liksegodt tatt på oss en plstikk ponsho? Can ikke luktpartikler rote seg inn i mellom fiberne (hvor lyft går) og vær der?

Lenke til kommentar

AdNauseam: Hvordan skal det normale stoffet under få absorbert noe som helst hvis overflaten er et ugjennomtrengelig skjold for alt mulig?

Spørsmålet er jo om det er en "coat" som er på alle overflater, også "inni" plagget.

 

Men, slik jeg har forstått det så er ikke slike overflater nødvendigvis helt tette, men at de har en unik overflate som gjør at f.eks. ikke vesker absorberes og preller av. Refererer da til lotus-effekten. Er bare synsing. :)

 

Har sett en slik demo selv at skitt og veske preller av, men det tror jeg var en dyr prototype, et nanoklesplagg tvers gjennom. Dette her er jo bare en slags overflatebehandling. Nanoteknologi er vel fortsatt svindyrt regner jeg med.

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Tenker du på et middel kun sprayet på utsiden av t-skjorta? Jeg ser for meg at t-skjorta er dyppet i et kar med et middel og hengt opp til tørk. Altså at middelet befinner seg på alle overflater, inni og utenpå t-skjorta og i mellom hver tråd i plagget. Men jeg har ikke fasiten, det er bare sånn jeg så det for meg. Hvis det kun finnes på utsiden så skjønner jeg at innsiden kan behøve vask.

Lenke til kommentar

Tenker du på et middel kun sprayet på utsiden av t-skjorta? Jeg ser for meg at t-skjorta er dyppet i et kar med et middel og hengt opp til tørk. Altså at middelet befinner seg på alle overflater, inni og utenpå t-skjorta og i mellom hver tråd i plagget. Men jeg har ikke fasiten, det er bare sånn jeg så det for meg. Hvis det kun finnes på utsiden så skjønner jeg at innsiden kan behøve vask.

Var som sagt bare synsing, jeg vet ikke. ;) Er også litt nysgjerrig på hvordan plagget ville vært å hatt på seg.

 

Det er vel et sinnsykt tynt lag, så i teorien ville det vel vært mulig å ha et perforert plagg, nok til at det puster, men at veske preller av? At ting er "tett" er jo ikke et svart/hvitt-spørsmål heller, men graden av tettheten. Så dermed tett nok til at veske preller av, men perforert nok til at det puster?

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...