Gå til innhold

:roll:DVD spilleren fungerer ikke:roll:


lamer

Anbefalte innlegg

Min Creative Encore DVD spiller fungerer plutselig ikke lenger. Jeg har prøvd å fjerne spilleren i Enhetsbehandling og reinstallere spilleren, men dengang ei. Har også prøvd å endre stasjonbokstaven. Spilleren nekter både DVD og vanlige CD plater, den eneste meldingen jeg får er å sette i en CD. Noen som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville ikke hørt på "covah". Det kan være så mangt som feiler den dvd-spilleren din.

HAr du sjekket kabler og byttet om på Master og Slave?

Prøv oxo å finne firmware til din dvd-spiller og se om det er noe der.

 

Gå oxo i sytembehandlig å vis filplaseringene til din dvd.

Hvis det ligge noen drivere inne der som ikke hører hjemme, så kan du fjerne de. For eksempel hvis CloneCd-drivere ligger på filplasseringen for din dvd og du ikke har clone-cd inne.

Noe sånt.

 

Quote:


covah skrev (2002-02-21 14:11):

Jepp.

Spilleren er nok kaputt. Creative suger.

Har kvitta meg med all Creative hw. Aldri mer det drittmerket.


 

Fordi du har plages så betyr ikke det at hele merket er drit.

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme DVD spiller før. Fikk samme feilmelding. Sendte den på service og fikk svar om at laserhodet var kaputt.

Sjekket også forumet til Creative, og det er MANGE som har det samme problemet på Creative DVD spillere. 2x spilleren dems er den eneste som ikke har det problemet.

 

Et firma som ikke klarer å lage skikkelige drivere, hverken til w2k eller XP (de har hatt GOD tid til å lage w2k drivere), kan jeg ikke kalle annet enn håpløst dårlig. Tenker da på Creatives Dxr3 kort. Creative selger dette som hakka møkk UTEN å fortelle at de ikke har drivere til hverken w2k eller XP (unntatt beta drivere som bare funker bra dersom du har en RPC-2 spiller, dvs regionlåst spiller).

 

Live kortene har jeg heldigvis klart å holde meg unna, men fy #"#¤ så dårlige driverene til w2k og XP er.

 

Jeg anbefaler alle som har tenkt å kjøpe Creative utstyr om å sjekke brukerforumet til Creative.

 

Etter dot-com døden, og med den generelle statusen på økonomien i Asia, er det bare såvidt Creative får hjulene til å gå rundt. De sparka nettopp haugevis av software utviklere (les. driver programerere).

 

Dersom Creative lever om 3 år, så er det et mirakel.

Lenke til kommentar
Det eneste Creative produktet jeg er fornøyd med er mitt Creative Soundblaster 128 PCI

 

Det er fordi det ikke er produsert av Creative :smile:

 

Creative kjøpte opp et annet firma for noen år siden (Ensoniq?) og døpte om noen av de kortene det andre firmaet hadde. Både SoundBlaster PCI64 og PCI128 var blandt disse kortene.

 

[ Denne Melding var redigert av: covah på 2002-02-21 15:59 ]

Lenke til kommentar

Med fare for å bryte etiske retningslinjer for forumet har jeg lyst til å nevne at:

 

Jeg har EncoreDxr3 12x - pakka.

Brukte Driveinfo for å sjekke spillerversjonen.

Flasha EEPROM'en, firmware versjon 1.01 og fikk RPC1 spiller.

Funker fint med driverne som er gitt ut fra Creative.

 

Men:

 

Bruker Realmagic Hollywood + software & drivere.

Installerer først driverne til Creative, deretter Realmagics drivere og DVD - software.

Bruk Remselect, & feel free 2 b happy!

 

Funker på både w98, w2k & XP

 

[ Denne Melding var redigert av: Jalla på 2002-02-22 12:18 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...