Gå til innhold

Leicester v Liverpool


Tunky

Anbefalte innlegg

H2825Qd.pngVSF16KmnD.png

King Power Stadium

02/12/14 20:45

TV2 Sport Premium

 

 

Klart for en ny kamp allerede tirsdag!

Vi møter tabelljumbo og klar nedrykkskandidat og bør greit klare 3 poeng her!

 

Håper vi får se Moreno igjen snart! Tipper Gerrard starter denne, ved siden av Henderson eller Allen. Håper Lallana får spille, syns han har vært en av våre beste signeringer. Kanskje Sterling hviles? Håper i grunn ikke det, han har vært vår beste angrepsspiller denne sesongen. En potensiell startoppstilling kan være:

 

Mignolet

Manquillo - Skrtel - Toure - Moreno

Henderson - Gerrard

Lallana - Coutinho - Sterling

Lambert

 

Dette vil være en tilnærmet toppet oppstilling per nå, så jeg antar at noen av disse vil bli plassert på benken for hvile. Kanskje vi får se Markovic, Can, Allen, Borini, Lovren, Johnson, Enrique for noen av disse.

 

Håper i alle fall på en knusende seier og bra spill, så vi får bedret selvtilliten i troppen!

 

YNWA!

Endret av Knewt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er laget jeg håper på:

 

4-2-3-1:

 

Keeper: Mignolet. Ingen reell konkurranse på denne plassen. Mignolet er bare "utfordret" av Brad Jones, som ikke er god nok til å ta plassen, omtrent uansett hvor mange tabber Mignolet gjør. Mignolet har gjort noen brølere, og har slitt litt i år. Kanskje mye på grunn av et dårlig/rotete forsvar foran seg. Han har fortsatt en del å bevise, og jeg håper vi snart signerer en bra backup eller ny førstekeeper og lar Mignolet bli backup.

 

Høyre back: Manquillo. Jeg har fortsatt troa på Manquillo, selv om han har fått en litt rar kontrakt med to års lån. Eneste reelle konkurrent per nå er Glen Johnson. Ja, Johnson scorte et mål, men det er omtrent det eneste positive jeg har sett han gjøre i år. Manquillo er kanskje ikke en super back enda, men det skal ikke mye til å slå Johnson som er usikkerheten selv (dårlig posisjonering, rare valg, ingen offensiv slagkraft, dårlige innlegg osv).

 

Høyre midtstopper: Skrtel. Jeg mener fortsatt at Skrtel er et førstevalg i midtforsvaret. Han gjør mye rart, og har en blemme her og der, men han er fortsatt et beist. Håper han slutter med holding og urent spill, selv om det ofte går begge veier.

 

Venstre midtstopper: Toure. Dette var et vanskeligere valg. Jeg VIL at Lovren skal gjøre det bra, men han har virkelig slitt med å overbevise meg. Han har gjort mange tabber. Toure er ikke et valg for fremtiden, men akkurat nå står han for meg som sterkere valg enn Lovren, selv om han ikke har vært like god i de siste kampene som mot Real. Hovedproblemet i midtforsvaret denne sesongen har vært kommunikasjon. Midtstopperne må snakke sammen! Hvor mange ganger har vi ikke sett at begge stopperne har gått i samme duell? Alle våre skadefrie og klare midtstoppere nå er samme typer. De skal ut og bryte, inn i dueller osv. Vi trenger en annen type midtstopper (Agger-typen) som posisjonerer seg, leser spill og ikke bare brøyter ut. Ellers håper jeg Sakho snart er fit.

 

Venstre back: Moreno. Moreno har gjort noen tabber defensivt, men jeg har virkelig troa på at han kan bli GOD. Han overbeviser meg voldsomt fremover på banen. Han har også vært jevnt over god defensivt, selv om han har hatt noen virkelig stygge blemmer. Uansett et mye bedre valg enn både Enrique og Johnson. Jeg håper Flanagan snart er tilbake, så vi kan ha han som backup for både Manquillo og Moreno. Ønsker å gi Moreno sjansen igjen nå. Håper han spiller en overbevisende kamp!

 

Defensiv midtbane: Henderson. Arbeidsjern nummer 1. Visekaptein. Han har vært en av våre bedre spillere denne sesongen, syns jeg. Han har, som resten av laget, slitt med å skape noe. Men det skyldes nok like mye en kollektiv svikt. Jeg håper han og snart finner tilbake til storspillet fra i fjor. Hvem har vel glemt alt rommet han bandt opp i fjor, og hvor mye han hjalp til offensivt med sine sugne løp i bakrom. Han har også "arvet" litt av pasningsfoten til Gerrard syns jeg. Han har hatt mange fine crossere denne sesongen, selv om det ikke har blitt særlig ut av det.

 

Defensiv midtbane: Emre Can. Jeg vil se Can på banen igjen. Ung og lovende, og jeg tror han kan bli et beist på midten. Han har fart, og arbeider kontinuerlig. Jeg mener fortsatt Gerrard bør benkes. Can bør få en sjanse igjen nå, særlig når det "bare" er Leicester vi spiller mot. Andre utfordrere på de to plassene som defensiv midtbane er Lucas og Allen. Av disse to vil jeg helst se Allen. Han har hatt en god sesong, så langt.

 

Sentral offensiv midt: Coutinho. Har vært en av våre friskeste og beste spillere fremover på banen i år, sammen med Sterling. En kunstner, ballfordeler og et klokt fotballhode.

 

Venstre offensiv midt: Lallana. Kanskje sommerens beste signering så langt. Har ikke fått så mange sjanser den siste tiden. Var på benken mot Ludogorets og har bare spilt 1 av de 4 siste kampene i PL. Største utfordrer på denne posisjonen er Sterling som jeg ser det. Sterling har spilt omtrent alt de siste to månedene, og bør hviles. Sterling har slitt litt med å finne mål i det siste også (han scoret sist i PL mot West Ham i runde 5). I tillegg kjenner Lallana Lambert godt, og som jeg skrev i en tidligere kamptråd hadde Lallana veldig mange assists til Lambert i fjor. Gi Lallana en sjanse.

 

Høyre offensiv midt: Markovic. Nå er det lenge siden Markovic har fått sjansen. Syns han fortjener det nå. Sterling er største utfordrer her også. Markovic har slitt med å omstille seg til Premier League, men hvordan skal han gjøre det om han ikke får sjansen? Jeg syns han har arbeidet godt de kampene han har fått sjansen, selv om han har gjort noen individuelle feil. Borini kan også være en utfordrer i en av de offensive midtbanerollene.

 

Spiss: Lambert. Han har vært god de siste kampene. Jeg mener han bør få starte denne kampen og. Balotelli sliter vel fortsatt med en hamstringskade, så eneste reelle utfordrer er Borini. Jeg syns også Borini fortjener en sjanse snart, men Lambert har overbevist meg om at han bør få starte. Han sleit litt mot Stoke, men hadde assisten som gjorde at vi vant. Scoret også vårt eneste mål mot Crystal Palace og ett av to mål mot Ludogorets.

 

 

Summa sumarum:

Mignolet

Manquillo - Skrtel - Toure - Moreno

Henderson - Can

Markovic - Coutinho - Lallana

Lambert

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og jeg mener det er fordi han har begynt å plassere seg annerledes enn før og nærmere mål. Forøvrig knall at Johnson lukta den returen og ga maks. Det har jeg savnet denne sesongen.

 

Stort pluss i en ellers så tam oppvisning fra hans side. Fortsetter han med denne innstillingen vil spillet hans bli bedre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...