Gå til innhold

Acer går i strupen på Asus' lynraske spillskjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Noen klager på at TN-panel har for blasse farger. Jeg har alltid hatt TN-panel, så kan ikke helt si om det er dårlig, men jeg greier meg nå ihvertfall fint.

Samme her. Spesielt til spilling. Foretrekker en rask skjerm fremfor farger. 144 Hz skjerm, lightboost og f.lux på 2700K.

 

 

Jepp. Og med G-Sync/FreeSync så blir det himmelsk for de som liker spill med hektiske omgivelser :green:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nå som jeg nettopp har oppdaget IPS, så spørs der vel om jeg tåler overgang til TN..

  1. Er det noen som har erfaringer her?
  2. Må jeg ofre bildekvalitet for å få bedre flyt?
  3. Når kommer en "pose-og-sekk løsning"?
  1. IPS har langt mer etterslep enn TN, og innsynsvinkler er ikke i nærheten av like viktig på en PC-skjerm som en TV.
  2. Nei, du må ofre innsynsvinkler for å få bedre flyt. Best mulig bildekvalitet i dag får du fra FG2421, med PG278Q som ofrer kontrast for oppløsning og G-sync.
  3. Når OLED blir en moden teknologi.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå som jeg nettopp har oppdaget IPS, så spørs der vel om jeg tåler overgang til TN.. Er det noen som har erfaringer her? Må jeg ofre bildekvalitet for å få bedre flyt? Når kommer en "pose-og-sekk løsning"?

 

Skjermen som omtales i artikkelen her er IPS og ikke TN så da slipper du å tåle det (sendte inn en korrigering til prisguide tidligere i dag). Fant disksjoner rundt skjermen andre steder på nett og syntes det var rart det ikke var mer blest om en 1440p IPS G-sync skjerm med 144Hz. :)

 

Link til pressemelding:http://www.prweb.com/releases/2015/01/prweb12421775.htm

Lenke til kommentar

Har eid Swift i noen måneder nå og kan fortelle at det er ikke bare i raske FPS spill at GSYNC gjør opplevelsen bedre. Tilogmed i Civilizations hvor man panner/scroller skjermen raskt fra side til side er opplevelsen en helt annen. Stuttering og tearing er borte. Innsynsvinkelen er dårlig og man ser klart glow fra bakgrunnsbelysningen om det blir litt vinkel, men dette er min PC skjerm og jeg sitter alltid i optimal vinkel på skjermen så det er ikke noe problem. Den er veldig lyssterk, og fargene er ikke helt optimale, men jeg aner ikke hvordan man kalibrerer slikt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...