Gå til innhold

Tips til nettbrett - er det kun iPad som gjelder?


Reggy

Anbefalte innlegg

Jeg ville ganske klart valgt nVidia Shield tab, ja jeg liker ikke Apple - men jeg ville uansett valgt den.

2×nVidia Shield = 5000kr

1×Chromecast = 280kr (hvis streaming til TV er nødvendig).

Pennen er en fin ekstra og den had kraft i better of spann til å dra alle spill uten hakking.

En god håndkontroll er også mulig å få til den, men det er nok ikke nødvendig med de spillene.

 

Lykke til med gave ;)

Mvh Winnetou

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-169651

Det blir litt spesielt at dere skal fortelle hv han børe kjøpe til barna sine basert på hva dere liker. Barna har hatt iPad, dvs at de kjenner systemet. Barnas venner har kanskje også iPad og vil derfor kunne benytte seg av de samme spillene.

 

Jeg gjorde den feilen å kjøpe Samsung til mine barn da de ønsket seg nettbrett. De var glad for det de fikk, og de visste ikke forskjell, men vennene dems hadde ipad og fikk oppdateringer til spill som aldri kom til Android. Dermed kunne de ofte ikke spille med hverandre på tvers av plattformer, fordi det var nye funskjoner i iPad versjonen som ikke funket på Androidversjonen.

 

Så jeg tror trådstarter skal tenke litt gjennom hva de ønsker seg, og så lenge det ikke er noe dyrere enn å kjøpe en "kopi" fra Nvidia eller noe annet, så ser jeg ingen grunn til å velge noe annet enn det de allerede har uttrykt ønske om.

 

Selv har jeg en Samsun Galaxy Note 8, og den er stuck på Android 4.1, selv om andre androidnettbrett sitter med 4.4. Kjøper man iPad er man i alle fall sikker på å få oppdateringene.

Lenke til kommentar

Det freddjoh skriver er et veldig godt poeng. I tillegg er det jo ganske så smart å holde seg innen en og samme plattform internt i familien. Det kommer sjelden noe godt ut av å blande ulike plattformer, hvis man ikke har sære behov for å skape seg selv smerte da...:-)

 

Det spiller antagelig ikke så stor rolle hvilken plattform man holder seg innenfor, men for min del har jeg fått en mye bedre, mye enklere og mye mer stabil plattform etter at jeg gikk fra alt for mange år med Windows Plug&Pray (ca 20 år) og over til Apple (ca 5 år). Alt bare henger så mye bedre sammen i Apple sin verden og det bare virker. Hadde jeg kjøpt inn et annet system til en i familien så hadde jeg samtidig introdusert et problem. Det gidder jeg ikke, til det er prisforskjellen alt for liten.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd både Android nettbrett, og iPader, ett av de største ankepunktene som jeg opplever de gangene jeg har prøvd, og sammenliknet de to plattformene er den enormt store forskjellen i apper som faktisk støtter den store skjermen, på iOS er det hundretusenvis av apper som er designet for det, mens på Android er det fortsatt enormt antall med apper som er mobilversjonen som skalerer seg opp til stor skjerm, som ikke ser bra ut overhodet. Om det faktisk er innholdet som teller, ville jeg ikke vært i tvil om iPad, jeg vil anta at det er det ungene dine bryr seg om også.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd både Android nettbrett, og iPader, ett av de største ankepunktene som jeg opplever de gangene jeg har prøvd, og sammenliknet de to plattformene er den enormt store forskjellen i apper som faktisk støtter den store skjermen, på iOS er det hundretusenvis av apper som er designet for det, mens på Android er det fortsatt enormt antall med apper som er mobilversjonen som skalerer seg opp til stor skjerm, som ikke ser bra ut overhodet. Om det faktisk er innholdet som teller, ville jeg ikke vært i tvil om iPad, jeg vil anta at det er det ungene dine bryr seg om også.

 

Jeg føler problemet er motsatt.

Med Android tenker jeg ikke over om jeg skal bruke appen på nettbrett eller mobil, alt fungerer greit på begge deler.

Når jeg bruker iPad så leter jeg først gjennom apper for iPad, og hvis jeg ikke finner noe bra der så går jeg til apper for mobil (som vanligvis ser på trynet ut på iPad på grunn av dårlig skalering).

 

Jeg kjøpte opprinnelig iPad for å ha den til app man ikke fikk til Android, men det eneste jeg kommer på som jeg ikke finner på Android er app for to fjernkontroller. Motsatt er det mange app fra Android jeg savner på iOS, eller som er mange ganger dyrere. Noen ganger ser man at enkelte av appene er mye simplere enn hos konkurrenten, men jeg finner ikke noen fasit på hvem som er best.

 

Skal man bruke nettbrettene til å se TV/video/Netflix så har skjermstørrelsen mye å si, pluss høyttalerne (hvis man ikke bruker hodetelefoner). En iPad Air med 4:3-format viser ikke større filmbilde enn en 9" 16:9-skjerm.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har også både Android- og iOS-nettbrett (og Windows 8.1 for den del), men bruker iPadene mer og mer i forhold til Android. Hovedårsaken er at mange av de appene jeg bruker ikke er tilpasset den store skjermen for Android, mens det for iOS er enten universelle apper (som skalerer selv) eller egne iPad-apper. Bortsett fra dette funker begge deler bra, men man må opp i pris for å få et Android-nettbrett som er like bra som billigste iPad. De enkle er, eller blir fort, veldig trege, og som andre har nevnt er det ikke mange leverandører som følger opp med nye versjoner av OS. Nexus-modellene er et unntak her, men mye av det som selges nytt i dag har fortsatt 4.1 eller 4.2.

 

Nettbrett med Windows ser jeg bort fra i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar

Det blir litt spesielt at dere skal fortelle hv han børe kjøpe til barna sine basert på hva dere liker. Barna har hatt iPad, dvs at de kjenner systemet. Barnas venner har kanskje også iPad og vil derfor kunne benytte seg av de samme spillene.

 

Jeg gjorde den feilen å kjøpe Samsung til mine barn da de ønsket seg nettbrett. De var glad for det de fikk, og de visste ikke forskjell, men vennene dems hadde ipad og fikk oppdateringer til spill som aldri kom til Android. Dermed kunne de ofte ikke spille med hverandre på tvers av plattformer, fordi det var nye funskjoner i iPad versjonen som ikke funket på Androidversjonen.

 

Så jeg tror trådstarter skal tenke litt gjennom hva de ønsker seg, og så lenge det ikke er noe dyrere enn å kjøpe en "kopi" fra Nvidia eller noe annet, så ser jeg ingen grunn til å velge noe annet enn det de allerede har uttrykt ønske om.

 

Selv har jeg en Samsun Galaxy Note 8, og den er stuck på Android 4.1, selv om andre androidnettbrett sitter med 4.4. Kjøper man iPad er man i alle fall sikker på å få oppdateringene.

 

Hvilke problemer har oppstått som følge av at du har en gammel versjon av Android?

Lenke til kommentar

 

 

...eller som er mange ganger dyrere. ...

 

...og hvilke kronebeløp snakker du om da?

Tosifret er ikke problem, men jeg kjøper ikke tresifret med mindre jeg må.

Da må jeg nesten spørre, rett og slett fordi jeg ikke vet. Det du sier er altså at det kan være "mange ganger dyrere" på en plattform kontra en annen, samtidig som tosifret beløp ikke er noe tema når det gjelder pris. Altså må man kunne gange noe med mange for å finne disse appene som er aktuelle. La oss si at tallet "tre" er det minste tallet som kan defineres som mange. For å kunne oppnå minste tresifret tall 100 må man altså ha rundt 33 kroner å gange med for å få til dette.

 

Hvilke applikasjoner er det som koster la oss si 35 kr på en plattform og dermed krysser en hundrelapp på en annen plattform? Og som samtidig ikke er så viktige at man ikke tar seg råd til den hundrelappen fordi den da er på feil plattform?

 

Jeg kan jo være enig med deg i at de dyrere applikasjonene kjøper man etter definerte behov. Det burde ikke være noe stort problem å betale 500-2000 kroner for en applikasjon dersom den faktisk er en som man virkelig trenger. Noe som er kult-å-ha koster vel alt fra 0-50...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

 

Det blir litt spesielt at dere skal fortelle hv han børe kjøpe til barna sine basert på hva dere liker. Barna har hatt iPad, dvs at de kjenner systemet. Barnas venner har kanskje også iPad og vil derfor kunne benytte seg av de samme spillene.

 

Jeg gjorde den feilen å kjøpe Samsung til mine barn da de ønsket seg nettbrett. De var glad for det de fikk, og de visste ikke forskjell, men vennene dems hadde ipad og fikk oppdateringer til spill som aldri kom til Android. Dermed kunne de ofte ikke spille med hverandre på tvers av plattformer, fordi det var nye funskjoner i iPad versjonen som ikke funket på Androidversjonen.

 

Så jeg tror trådstarter skal tenke litt gjennom hva de ønsker seg, og så lenge det ikke er noe dyrere enn å kjøpe en "kopi" fra Nvidia eller noe annet, så ser jeg ingen grunn til å velge noe annet enn det de allerede har uttrykt ønske om.

 

Selv har jeg en Samsun Galaxy Note 8, og den er stuck på Android 4.1, selv om andre androidnettbrett sitter med 4.4. Kjøper man iPad er man i alle fall sikker på å få oppdateringene.

 

Hvilke problemer har oppstått som følge av at du har en gammel versjon av Android?

 

Noen apper krever faktisk Android 4.4 eller nyere. Så jeg får ikke installert dem engang.

Lenke til kommentar

 

 

Det blir litt spesielt at dere skal fortelle hv han børe kjøpe til barna sine basert på hva dere liker. Barna har hatt iPad, dvs at de kjenner systemet. Barnas venner har kanskje også iPad og vil derfor kunne benytte seg av de samme spillene.

 

Jeg gjorde den feilen å kjøpe Samsung til mine barn da de ønsket seg nettbrett. De var glad for det de fikk, og de visste ikke forskjell, men vennene dems hadde ipad og fikk oppdateringer til spill som aldri kom til Android. Dermed kunne de ofte ikke spille med hverandre på tvers av plattformer, fordi det var nye funskjoner i iPad versjonen som ikke funket på Androidversjonen.

 

Så jeg tror trådstarter skal tenke litt gjennom hva de ønsker seg, og så lenge det ikke er noe dyrere enn å kjøpe en "kopi" fra Nvidia eller noe annet, så ser jeg ingen grunn til å velge noe annet enn det de allerede har uttrykt ønske om.

 

Selv har jeg en Samsun Galaxy Note 8, og den er stuck på Android 4.1, selv om andre androidnettbrett sitter med 4.4. Kjøper man iPad er man i alle fall sikker på å få oppdateringene.

 

Hvilke problemer har oppstått som følge av at du har en gammel versjon av Android?

Noen apper krever faktisk Android 4.4 eller nyere. Så jeg får ikke installert dem engang.

Ok. Har selv aldri opplevd å ikke få installert en app pga gammel versjon.

Lenke til kommentar

Det blir litt spesielt at dere skal fortelle hv han børe kjøpe til barna sine basert på hva dere liker. Barna har hatt iPad, dvs at de kjenner systemet. Barnas venner har kanskje også iPad og vil derfor kunne benytte seg av de samme spillene.

 

Jeg gjorde den feilen å kjøpe Samsung til mine barn da de ønsket seg nettbrett. De var glad for det de fikk, og de visste ikke forskjell, men vennene dems hadde ipad og fikk oppdateringer til spill som aldri kom til Android. Dermed kunne de ofte ikke spille med hverandre på tvers av plattformer, fordi det var nye funskjoner i iPad versjonen som ikke funket på Androidversjonen.

 

Så jeg tror trådstarter skal tenke litt gjennom hva de ønsker seg, og så lenge det ikke er noe dyrere enn å kjøpe en "kopi" fra Nvidia eller noe annet, så ser jeg ingen grunn til å velge noe annet enn det de allerede har uttrykt ønske om.

 

Selv har jeg en Samsun Galaxy Note 8, og den er stuck på Android 4.1, selv om andre androidnettbrett sitter med 4.4. Kjøper man iPad er man i alle fall sikker på å få oppdateringene.

Dette var et godt svar. Dette hadde jeg faktisk ikke tenkt helt gjennom. Begynner nesten å angre på vi kjøpte en Z3 mobtlf til kona, men håper at dere vil si at verdenen er annerledes på mob tlf enn m android nettbrett.

 

Det er mye spennende som anbefales - og vi kunne sikkert hatt mye moro med nettbrett fra android også, men så lenge det som nevnes her skremmer meg litt blir det Apple tror jeg til Kidsa.

 

Da blir det mer et spørsmål om pris, beste modell eller iPad mini. Black friday som noen har nevnt er vel like om hjørnet...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...