Gå til innhold

Filmer om andre verdenskrig


Birkeli

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å se litt flere filmer som handler om krig. Andre verdenskrig spesielt og om jødene og auswitch der vi får se hvordan de hadde det. Håper det er noen som vet om noen bra filmer. Jeg er egentlig ganske avhengig av at filmene er på netflix eller viaplay, eller noen andre norske filmsider. Det er fint hvis dere sier hvor jeg kan se filmene dere anbefaler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Max Manus kan anbefales

 

Har vell veldig lite med jøder å gjøre. Max Manus handler om motstandsgruppen. Men ja, anbefales uansett! :)

Er "Saving Private Ryan" bra? Jeg vet at den har "legendarisk" tittel, og er en av de filmene som alle liker, men det sa de om Braveheart også, og den var drittdårlig.

smaken er som baken

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Saving Private Ryan er vel det som startet Band of brothers seriene, og tror mange av de samme folkene stod bak.

 

Det er en sykt ærlig og ekte film, og Tom Hanks spiller glimrende krigskadet offiser som sliter mer og mer med nervekrigen.

 

 

Max Manus er ikke en bra film. Liker ikke Henie.

 

Skal du se en bra krigsfilm fra skandinavia så er det Flammen og Citronen fra Danmark du skal se..

 

Den er ærlig, og tar for seg gode og dårlige sider ved motstanden. Feks likvideringene....

 

De norske gutta drev også med likvideringer av nazister og sympatisører, men i Max Manus framstilles heltene som glansbilder.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Krigsfilmer om jøder og konsentrasjonsleir på Netflix

Krigens Unge Hjerte (Undervurdert filmserie, noe av det beste som er lagd) ANBEFALES!

Falskmynterne i Sachsenhausen

Defiance

Auschwitch: Inside The Nazi State

 

Noen av krigsfilmene jeg anbefaler å se:

Schindlers liste

Saving ryan private

Ørneredet

Der Untergang

Pianisten

My War

Pearl Harbor

The Messenger

Flags of our Father

Den tynne røde linjen

Gutten i den stripete pyjamasen

 

Norske krigsfilmer:

Ni liv

Max Manus

Into The White

 

 

Finnes mange gode krigsfilmer på netflix. De øverste er de beste krigsfilmene tilgjengelig på netflix, angående jøder og konsentrasjonsleir.

Endret av Neymar10
Lenke til kommentar

Valkyrie med Tom Cruise som beskriver et av de største attentatforsøkene mot Hitler er også verd å se, men lite om jøder i den filmen.

 

Good med Viggo Mortensen, beskriver hvordan normale utdannede folk ble ledet inn i nazisme fordi staten fikk dem til det... Den inneholder endel jødehat og litt konsentrasjonsleir.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...