Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvilke internett leverandører er og anbefale?


Anbefalte innlegg

Jeg sitter nå på Telenor 704/128 og jeg er ikke videre fornøyd. Det er rett og slett problemer hele veien, både ustabilitet og andre ting. I tilleg har vi et Download sperra på 1gig i mnd :wow:

 

Så nå skal jeg og pappa se etter nye leverandører, men jeg vil gjerne at dere anbefaler stabile ADSL produkter.

 

Jeg er aller mest keen på Nextgentel 850/384 men den kunne vi ikke bruke :(

 

Noen andre forslag, kom gjerne med erfaringer!

 

Petter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Catch får mye god omtale, men så tar de seg også godt betalt. Ellers så kan Nextgentel levere alle (ihvertfall de fleste) steder Telenor kan levere. Sjekk ut alpha abonnementene deres.

 

EDIT: Glemte å nevne at du må holde deg langt unna Tiscali! :!: :lol: Lurer du på hvorfor, så søk litt rundt på forumet. (dette er kun min private mening)

Lenke til kommentar

har hørt at lyse sitt fiber skal være bra.

2mbit inn og ut

+tv

+telefon

for 800spenn i månen

 

Tror det koster 450kr kun for 2mbit.

Og 700-800 for 10mbit begge veier

 

Er ikke helt sikker på de to siste prisene, men det er ca. det.

 

men det er bare i stavanger du kan få det

 

og det skal være dyr "intro-pris" et par tusen for fiberpunkt og slik..

Lenke til kommentar

Vell jeg er veldig fornøy med tiscali. En av grunnene til at jeg valgte tiscali var at da sparer jeg 100 kroner i måneden i forhold til Telenor, bluecom og lignende nettopp pågrunn av fasttelefon. En annen god grunn til å velge tiscali, er at de er billigst i landet på 704/128, dette gjelder månedsavgiften..

 

Tiscali har nå en kampanje der du kun betaler 500 spenn eller.no for oppkobling. Jeg har ikke fast telefon som sagt, måtte betale 1000 for klargjøring av linja.

Men jeg fikk valget om jeg ville ha montør.

 

Ntg leverer ikke her, og det er bare bullshit det en nevnte på forumet her angående at der Telenor leverer levere ntg, det viser gang på gang.

 

Jeg har ikke noe å klage på når det gjelder linja mi. Jeg ligger ca gjennomsnittelig på 750 - 800 k, i følge itavisen.no

 

Jeg syntes tiscali er helt greit, men det tyder på at det ikke er alle som har vært like heldig som meg, med tiscali.

Lenke til kommentar
er det verdt og mase på fattern for og bytte til bluecom, eller ligger det likt med telenor?

 

Petter

Bluecom er knallbra. Har 720/128 linja hjemme, og jeg har aldri vært under 730 i nedlasting. Stabilt og fint er det, og ikke er det noe programvare-oppkobling dritt. Du er PÅ hele tida. De deler ut 5 IP'er dynamisk, trenger du flere så er det ikke verre enn å kjøre router.

 

Bluecom er absolutt å anbefale :yes:

Lenke til kommentar

Jeg har hatt Telenor ADSL, men etter forferdelig mye rot og hårreisende service gikk jeg over til Tele2 så fort bindingsperioden var over. Tele2 har fungert problemfritt. God service, billig og du får faktisk litt raskere fobindelse enn det du betaler for, i hvert fall gjør jeg det :yes:

 

Med Telenor opplevde jeg en jungel av problemer. Jeg fikk aldri snakke med dem jeg trengte å snakke med, jeg fikk regninger hver sjette, sjuende eller fjerde måned, avhengig av tilfeldighetene (ønsker regning hver måned, og det gir Tele2). I tillegg presterte Telenor og fortelle meg at jeg ikke fikk montere selv. To dager etter at jeg hadde fått ADSL i hus annonserte Telenor med selvmontering. For ikke å snakke om alle de tekniske feilene og timene jeg har hatt i telefonen for å vente på suport.

 

Nei, sammenlignet med Telenor har Tele2 vært en drøm. Betaler så vidt over 300 kroner for 720/240 - tror jeg det var. Husker ikke helt tallene nøyaktig.

Lenke til kommentar
takk for masse svar =)

 

Jeg har sjekket rundt, og det viser det at jeg det er en del jeg ikke kan bruke.

 

Jeg har mulighet for ihvertfall, bluecom og kvalitio. Noen som har noen erfaringer med kvalitio? (veldig billig)

Jeg vil IKKE anbefale KVALITO i det hele tatt!!!!!!!!! :grumpy:

 

 

Jeg har hatt ADSL fra både NGT, UPC, TELENOR og nå senest KVALITO. Det aller verste jeg har vært borti er Kvalito.

 

Makan til ustabilitet har jeg ALDRI sett i mitt liv!

 

Her er min lille Kvalito-historie:

 

1. Jeg hadde adsl fra Telenor (samme som deg Sealine). Ganske grei linje egentlig, hadde det ikke vært for 1 GB begrensningen.

 

2. Bestemte meg for å bytte til Kvalito siden dem var billigst.

 

3. Fikk beskjed om at Bravida skulle koble om 8. okt.

 

4. 8. Okt. kom, men ingen internett-linje. Ringte og klagde, fikk beskjed om at det skulle være oppe tidligst om en uke. En uke gikk, men ennå ingen internett. Ringte og klagde nok en gang, og fikk beskjed om at det skulle være oppe starten av uka etter. Fikk internett til slutt 22. Okt.

 

5. Linja har detti ut ca. hvert 10. minutt siden jeg fikk den omtrent, og var gjerne frakobla i 10-30 min. Hastigheten varierte fra 400-670 kbps.

 

6. Linja mi har vært borte siden i går kveld :grumpy:

 

7. Ringte og klagde IGJEN, men nå har jeg fått beskjed om at de venter på nytt utstyr og at de ikke hadde no tidsestimat om når linja burde være helt i orden.

 

Jeg bestilte 720/128.

 

En ting jeg lurer på er hva dere syns, burde jeg kreve avslag i pris/en eller annen kompensasjon frem til linja mi er som den skal være???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...