Gå til innhold

Out of range!


eckmann

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er litt vanskelig å svare presist når du ikke forteller i hvilken situasjon dette skjer. Generelt betyr 'out of range' at den forespurte oppløsning med forespurte refresh rate ikke er støttet av skjermen. Om det er et spill det gjelder, kan du prøve å slette config-filer, eller legge inn spillet på nytt. Dersom det er Windows vi snakker om, kan du boote i safe-mode og sette ned oppløsninga.

Lenke til kommentar
Det er litt vanskelig å svare presist når du ikke forteller i hvilken situasjon dette skjer.  Generelt betyr 'out of range' at den forespurte oppløsning med forespurte refresh rate ikke er støttet av skjermen.  Om det er et spill det gjelder, kan du prøve å slette config-filer, eller legge inn spillet på nytt.  Dersom det er Windows vi snakker om, kan du boote i safe-mode og sette ned oppløsninga.

OK, sorry for at jeg ikke ga mere opplysninger enn det jeg først ga. Det skjer fra jeg starter opp maskinen til jeg skrur den av, dvs at jeg aldri ser noe som helst, så det er litt vanskelig å slette config filene. Er det HK det er noe galt med, eller er det skjermkortet? Det virker iblant, plutselig...

 

Så starter jeg maskinen på nytt og jeg får ikke noe signal til skjermen. :shrug:

Lenke til kommentar
Det er litt vanskelig å svare presist når du ikke forteller i hvilken situasjon dette skjer.  Generelt betyr 'out of range' at den forespurte oppløsning med forespurte refresh rate ikke er støttet av skjermen.  Om det er et spill det gjelder, kan du prøve å slette config-filer, eller legge inn spillet på nytt.  Dersom det er Windows vi snakker om, kan du boote i safe-mode og sette ned oppløsninga.

OK, sorry for at jeg ike gamer opplysninger enn det jeg først ga. Det skjer fra jeg starter opp maskinen til jeg skrur den av, dvs at jeg aldri ser noe som helst, så det er litt vanskelig å slette config filene. Er det HK det er noe galt med, eller er det skjermkortet? Det virker iblant, plutselig...

 

Så starter jeg maskinen på nytt og jeg får ikke noe signal til skjermen. :shrug:

Høres ut som en dårlig kontakt et sted på skjermkortet eller i forbindelse med skjermen, uten at jeg kan si noe konkret...

Lenke til kommentar
OK, sorry for at jeg ike gamer opplysninger enn det jeg først ga. Det skjer fra jeg starter opp maskinen til jeg skrur den av, dvs at jeg aldri ser noe som helst, så det er litt vanskelig å slette config filene. Er det HK det er noe galt med, eller er det skjermkortet? Det virker iblant, plutselig...

 

Så starter jeg maskinen på nytt og jeg får ikke noe signal til skjermen. :shrug:

Out of range kommer når du enten har valgt feil refresh rate eller hvis skjermen ikke har ordentlig kontakt med skjermkortet.

 

Jeg vil anbefale at du sjekker om skjermkort står ordentlig i, at skjermkabelen er ordentlig i.

Hvis du har mulighet til det, test både skjerm og skjermkort på en annen maskin for å fort luke ut feil.

 

Siden du sier den fungerer noen ganger, så kan det tyde på dårlig skjermkabel eller et skjermkort med litt dårlig kontakt med hovedkortet.

Men som jeg sa, prøv å få testet begge deler på en annen maskin. Da finner du fort feilen.

Lenke til kommentar

Out of range kommer når du enten har valgt feil refresh rate eller hvis skjermen ikke har ordentlig kontakt med skjermkortet.

 

Jeg vil anbefale at du sjekker om skjermkort står ordentlig i, at skjermkabelen er ordentlig i.

Hvis du har mulighet til det, test både skjerm og skjermkort på en annen maskin for å fort luke ut feil.

 

Siden du sier den fungerer noen ganger, så kan det tyde på dårlig skjermkabel eller et skjermkort med litt dårlig kontakt med hovedkortet.

Men som jeg sa, prøv å få testet begge deler på en annen maskin. Da finner du fort feilen.

Testet med en annen analog skjerm , fikk samme melding. Er det da mest sannsynlig at det er noe galt med skjermkorteteller HK, eller bare AGP-slot'en da?

Lenke til kommentar

Han mener self resette bios

 

Han har ikke bilde i bios....

 

Hvilken maskin er dette?? Er det en bærbar eller stasionær PC det er snakk om?

 

Når oppstod problemer..Hva gjorde du rett før? er det nybygg??

 

Litt enklere å hjelpe vis du kommer med mere info...

 

Tipper på knust core(AMD)

 

TaZ

Lenke til kommentar
Han mener self resette bios

 

Han har ikke bilde i bios....

 

Hvilken maskin er dette?? Er det en bærbar eller stasionær PC det er snakk om?

 

Når oppstod problemer..Hva gjorde du rett før? er det nybygg??

 

Litt enklere å hjelpe vis du kommer med mere info...

 

Tipper på knust core(AMD)

 

TaZ

Se signatur nfor specs.. Ja selvfølgelig mente jeg resette bios, min feil.. Sjekket prosesoren, så ikke ut som om det var noe galt der...

 

Men rett etter at jeg har resettet bios så får jeg bilde, men når jeg restarter mister jeg bilde igjen...

 

Ellers så får jeg ikke bilde før jeg kommer inn i windows. Det er forøvrig Win XP Pro..

 

Det er nybygg ja, og rett før jeg fikk problemet hadde jeg satt delene sammen. Det er ingen ting som sitter løst. Og når jeg hadde bilde en liten hellig stund i sta, lå temp på cpu på 37 og hk på 34, kabinettet har en temp på 21...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...