Gå til innhold

Norge blir til et kjærringsvelde


Anbefalte innlegg

 

Jeg tror ikke noen reagerer på at mobbing osv. slås ned på. Jeg ser ikke på klatring i trær, lekeslåssing eller konkurranseinstinkt som noe negativt. Tvert imot ser jeg på avlæring av konkurranseinstinkt som noe veldig negativt, særlig for unge gutter.

 

 

Spørs hva du legger i ting som "konkurranseinnstinkt", det kan bety så mangt, endel ganger er det bare en unnsykldning for at det liksom er greit å oppføre seg som et rasshøl. Hva konkret er det du mener det slås ned på i barnehagen som har med det å gjøre? Og får man ikke lov å klatre i trår i barnehagen feks?

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har jobbet på ungdomskolen og barneskolen, det er propaganda det er snakk om. Hvordan ellers vil du beskrive store plakater som dekker hele korridorer og klasserom med pro-homofili motto'er og beskrivelser? Men siden det er politisk korrekt propaganda så er det vell i orden?

 

Uansett om dere benekter mitt argument eller ikke er det det samme for meg, desto hardere dere påtvinger propagandaen ned på folk, desto mer vil folk bli reaksjonære på makten og dermed mer ekstreme i sine holdninger og resultatet vil være økt intoleranse mot homofilie. Dette er anti-rasisme propagandaen et perfekt eksempel på.

Hvilken propaganda snakker du om?

 

Hvilke plakater dekker hele korriderer og klasserom på ungdomsskolen med propaganda om homofili?

 

Jeg har jo hørt anklager om homopropaganda fra religiøse fanatikere i Russland, Uganda og Brasil, men er denne trenden kommet til Norge?

 

Jeg har ikke jobbet på ungdomsskolen men har da vært der i tre år og så aldri snurten av noe homopropaganda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Jeg tror ikke noen reagerer på at mobbing osv. slås ned på. Jeg ser ikke på klatring i trær, lekeslåssing eller konkurranseinstinkt som noe negativt. Tvert imot ser jeg på avlæring av konkurranseinstinkt som noe veldig negativt, særlig for unge gutter.

 

 

Spørs hva du legger i ting som "konkurranseinnstinkt", det kan bety så mangt, endel ganger er det bare en unnsykldning for at det liksom er greit å oppføre seg som et rasshøl. Hva konkret er det du mener det slås ned på i barnehagen som har med det å gjøre? Og får man ikke lov å klatre i trår i barnehagen feks?

 

AtW

 

 

I barnehagen og barneskolen gjennom min oppvekst var det vanlig at det å vinne ved forskjellige aktiviteter var veldig tonet ned og mantraet var alltid at "det viktigste ikke er ikke å vinne, men å delta". Røff lek ble det selvfølgelig slått hardt ned på klatring i trær likeså. Nå er det akkurat blusset opp en "klatresak" i mediene, men dette er heller ikke noe nytt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Uansett om dere benekter mitt argument eller ikke er det det samme for meg, desto hardere dere påtvinger propagandaen ned på folk, desto mer vil folk bli reaksjonære på makten og dermed mer ekstreme i sine holdninger og resultatet vil være økt intoleranse mot homofilie. Dette er anti-rasisme propagandaen et perfekt eksempel på.

 

Nei, "anti-rasisme propagandaen" er ikke noe bra eksempel for den støtter ikke argumentet ditt.

 

Steder der "pro-homo propagandaen" er utbredt har mindre fordommer mot homofili. Siste 10-15 åra har det vært enormt med "pro-homo propaganda" i Norge og resten av vesten. Resultatet er selvsagt langt mer liberale holdninger og større aksept for at noen er homofile.

 

Og ja, det er essensielt at "propagandaen" er "politisk korrekt". Derfor er "Gi rasismen rødt kort" plakater ok, men "Heil Hitler" plakater er ikke ok.

Endret av EternalSunshine
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Uansett om dere benekter mitt argument eller ikke er det det samme for meg, desto hardere dere påtvinger propagandaen ned på folk, desto mer vil folk bli reaksjonære på makten og dermed mer ekstreme i sine holdninger og resultatet vil være økt intoleranse mot homofilie. Dette er anti-rasisme propagandaen et perfekt eksempel på.

 

Nei, "anti-rasisme propagandaen" er ikke noe bra eksempel for den støtter ikke argumentet ditt.

 

Steder der "pro-homo propagandaen" er utbredt har mindre fordommer mot homofili. Siste 10-15 åra har det vært enormt med "pro-homo propaganda" i Norge og resten av vesten. Resultatet er selvsagt langt mer liberale holdninger og større aksept for at noen er homofile.

 

Og ja, det er essensielt at "propagandaen" er "politisk korrekt". Derfor er "Gi rasismen rødt kort" plakater ok, men "Heil Hitler" plakater er ikke ok.

 

 

Da må du komme deg ut tromme sirkelen din, så det er derfor høyre ekstremisme er på stor oppgang i Europa? Større media fokus og lovgivning til beskyttelse for homofile korrelerer ikke med økt aksept for homofile, det er nok mer en korrelasjon med økt undertrykking under det sosiale paradigmet vi lever under.

 

Det er trist, men all valgdata i Europa hvor EU har kjørt den hardeste og mest anti rasistiske og pro homofile propagandaen noen sinne til resultatet at høyre ekstreme partier gjør det bedre i dag enn noen tid etter krigen. Venstre gjør det også bra såklart, dette er økt polarisering mellom verdiene og grunnlaget for selve sosial kontrakten mellom borgere og staten skaper en zero-sum game hvor det ikke lenger har felles verdier og kontrollen over staten avgjør hvem som har frihet til fortsette sin kultur og hvem som må underkaste seg.

 

Det er ikke helt essensielt om propagandaen er korrekt eller ikke, med frihet kan folk tilegne seg all informasjon og avgjøre selv hva en synes er rett og galt uten at andre skal forhindre dette, hele formålet med propaganda er omfatte en politisk ideologi til enkle mottoer og selverklæringer som viser sin ukritiske lojalitet for det paradigmet propagandaen står får om det er "nei til rasisme" eller "heil hitler". Med andre ord propaganda er anti-vitenskapelig og har ikke noe å gjøre i et klasserom.

Endret av Gunman1986
Lenke til kommentar

Det gjenstår å se noen kilde på hva denne propagandaen er. Jeg har hørt du har sagt det er propaganda som dekker hele korridorer og vegger, men jeg ser ikke hva denne propagandaen er konkret.

 

Om barn skriker jøde til hverandre som skjellsord, hjelper det da med propaganda mot dette?

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...