Gå til innhold

I7 920 God nok til gaming?


chevyz28

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har i7 930 og HD 5870, skal oppgradere selv og har lest en del på tom's hardware og overclockers.co.uk at gtx 970/980 (1 kort) ikke er noe problem i det hele tatt, men om man skal ha de i SLI bør man overklokke litt (3,2-3,5 var anbefalt på de sidene). Dette var for 1920x1080.

 

Kommer også an på hva du spiller, jeg spiller f.eks League of legends som ikke krever så mye av cpu.

 

Selv har jeg den vifta som kom med den, har byttet thermal compund 2 ganger på 5 år og i følge core temp/HW monitor holder den seg rundt 35-42 grader når jeg spiller samtidig som musikk/browser/skype etc er på.

 

Dersom du har kjøpt nytt kort hadde det vært fint å vite hvordan det fungerer før du overklokker og hvilke resultater du får i spill så håper du kan oppdatere tråden :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Klokkefrekvensen er ikke sammenlignbart med mindre man sammenligner CPU-er med samme arkitektur. Nyere Intel prosessorer har ikke så store forskjeller seg imellom, men det gjelder ikke din.

 

Du må se på modell/serie, antall kjerner, om det er hyperthreading eller ikke og frekvens. Det er også ikke mye å sammenligne med med mindre du har noen ytelsestester som en referanse.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...