Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Hvorfor skjule sivilstatus på facebook?


Anbefalte innlegg

Noen her som kan svare på dette?

 

Er interessert i en, men vet ikke om han er i noe forhold. Står på livshendelsene hans at han kom i et forhold i fjor, men det står ingenting på siden hans om han fortsatt er det. Noen som har en teori på hvorfor enkelte velger å holde sivilstatus skjult? vet om flere som har kjæreste, men som ikke viser dette på facebook, umulig å vite om han er singel eller ikke uten å spørre... helst hold dere til spørsmålet :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan hende de slo opp, og han dermed valgte å skjule statusen I stedet for å poste offentlig at han er singel. Det samme gjore jeg da jeg og eksen slo opp, hadde ikke noe behov for å fortelle alle at jeg satt hjemme og deppa, jeg ville ikke ha oppmerksomhet rundt det.

 

Forståelig.. så jeg kan sånnsett gå ut fra at han er singel?

men igjen så vet jeg om noen bekjente av meg som er i et forhold, men som ikke viser det på facebook. Jeg vet det høres ganske teit ut at man "MÅ" vise sivilstatus på facebook, men folk flest tar tross alt utgangspunkt i den informasjon de finner der..

Lenke til kommentar

Det er ikke alle som føler for å dele alt med alle, noen har jo kun de nærmeste som venner og da er jo alle klar over sivilstatusen.

 

Har selv synlig min sivilstatus, men blandt mange av mine venner (og bekjente) så er det veldig forskjellig hva de har offentlig. Noen viser også at de er gift, mens deres ektefelle har det ikke synlig.......

 

Så står det at han er i et forhold, så er han vel mest sannsynlig det......

 

Letteste er vel bare å sende en PM, og spørre. Tror nok han er den rette til å gi deg det konkrete svaret ;)

Endret av fotonisse
Lenke til kommentar

Det er ikke alle som føler for å dele alt med alle, noen har jo kun de nærmeste som venner og da er jo alle klar over sivilstatusen.

 

Har det selv synlig min sivilstatus, men blandt mange av mine venner (og bekjente) så er det veldig forskjellig hva de har offentlig. Noen viser også at de er gift, mens deres ektefelle har det ikke synlig.......

 

Skjønner... jeg har tidligere lagt inn mye energi på å prøve å imponere en person, men så viser det seg at han er i et forhold.. litt småirriterende at man ikke vet om sånt..

Lenke til kommentar

Mest fordi det er komplett irrelevant. Hvis noen ønsker vite det, så får de spørre. Står ikke på facebook når jeg fikk første melketann, når jeg falt av sykkelen første gang, om jeg har skateboard, eller hvor mange hvite skjorter jeg eier.

 

Vet du hvordan du kan finne ut slikt? Spør. Eller vær litt smartere, og finn ut av det selv.

Lenke til kommentar

Mest fordi det er komplett irrelevant. Hvis noen ønsker vite det, så får de spørre. Står ikke på facebook når jeg fikk første melketann, når jeg falt av sykkelen første gang, om jeg har skateboard, eller hvor mange hvite skjorter jeg eier.

 

Vet du hvordan du kan finne ut slikt? Spør. Eller vær litt smartere, og finn ut av det selv.

 

Hadde ting vært så enkelt så hadde jeg selvfølgelig spurt noen om det, men så er det flere faktorer som spiller inn som gjør at jeg ikke så lett bare kan spørre om slikt.

Lenke til kommentar

Fordi ikke alle vil dele ALT på Facebook. Det er faktisk ikke nødvendig selv om flertallet gjør det. Jeg har f. eks ikke årstallet jeg er født synlig for mine venner.

 

Årtallet du er født er vell en ganske uvesentlig ting å skjule, med mindre du har en interesse av at folk faktisk ikke skal vite din egentlige alder.

 

 

Folk og Facebook samt andre sosiale medier har ett visst nivå for å skape oppmerksomhet rundt seg selv som person, derfor er det mange som skjuler som nevnt over årstallet man er født, sivilistatus, venner, jobb alt tenkelig og utenkelig fordi at verktøy som facebook og lignende faktisk er ganske sterke virkemidler på hvordan vi fremstår ovenfor andre.

 

Man ser det hver dag at folk skriker etter oppmerksomhet, for deretter få en stor tilfredsstillelse når dem får den, en enorm skuffelse når den ikke kommer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...