Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ufordragelige barn!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

 

Det finnes så mange ufordragelige drittunger!! Kan ikke foreldre lære de folkeskikk? Er det virkelig så forbanna vanskelig?

 

Mange unger som skulle hatt en på rumpa altså!! GRRR.

 

Foreldre er kanskje de som oss andre ute i full jobb eller noe lignende "nødvendig", så derfor må vi alle være med på å hjelpe til med oppdragelsen av de som deretter skal bli så kalt "nyttige samfunnsborgere", og da forslår jeg at du slutter med å bli sinna og oppføre deg som ett barn selv, så kan det hende at "drittungene" merker forskjellen og hører etter hva som blir forsøkt tilført dem av nyttig info og fornuft.

 

lykke til :)

Lenke til kommentar

Update:

 

Var i svømmehallen idag med en kompis.

En far hadde med seg 2 av sine barn regner jeg med (Ganske sikker).

Ungene låste seg inn på do, ville ikke ut når far sa kom ut dette er ikke noe morro mer..

Satt i badstuen, da tok ungene plast stolene på utsiden og satt på rekke og rad i forsøk på å sperre døra til oss som satt inne.

Hylte og skreik..

Før de prøvde å sperre døra med stolene, dreiv de å bråkte noe katastrofalt og nærmest voldtok stolene..

Nekta å dusje når de skulle hjem og generelt sett ville ikke gjøre noe som faren ba om.

Ble rolige når jeg stirra forbannet på dem. Men hvorfor det, jeg er jo bare en fremmed.

 

Eneste tiltaket jeg fikk gjort var når meg, kompis og faren satt i badstuen var at jeg sa til han "De ungene der er rampete åss" .. Fikk bare ett "Ja.." sagt av en mann som virket ut som han hadde gitt opp livet helt..

 

Jeg går for tiden på lykkepiller så jeg følte jeg ga litt faen og lo med/av hele opplegget, men hadde jeg fortsatt hatt depresjon ville jeg vel blitt så forbanna jeg hadde holdt begge i armen og kjefta huden full på dem. Vet ikke hva jeg skal gjøre neste gang jeg ser noe lignende. Vennligst kom med råd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er veldig generaliserende og ikke rett. Det er sikkert din subjektive mening, men du virker litt bitter fordi du fikk barn uten å ville ha.

 

Man kan ikke la barna gjøre som de vil, man må ha litt kustus på dem.

 

 

Litt bitter begynner ikke dekke det eg føler ovenfor denne situasjonen. Hat er et mer passende ord her

 

Edit: flettet dobbelpost

Endret av Tvillingsjel
Lenke til kommentar

Det høres ut som en utrolig kjedelig situasjon. Nå vet ikke vi noe mer om situasjonen - om det var forhold eller en gang eller hva det var... Jeg regner med at det ikke er noe drømmesituasjon for henne heller. Hadde det vært meg som hadde fått et barn med en person som var så motstander, så hadde i alle fall den barnefaren sluppet å se den ungen - hadde ikke villet ha det rundt mine barn.

 

Merker på alle postene dine at du er bitter/forbannet/hatefull til denne situasjonen og du har vel dine grunner.

 

Hva om du om noen år vil bli kjent med ungen? Nå er ikke det sikkert at det skjer da.

 

Kristoffer Schau har vel sterilisert seg, sikkert verdt å gjøre for deg også nå eller etterhvert. ER ikke alle jenter som vil ha barn, kanskje du kan møte ei slik :)

Lenke til kommentar

Til trådstarter. Hvorfor fillerista du ikke mora? Eller i det miste spørre henne hva hun mener å la ungene sine stjele?

 

Her sviktet du.

 

Vi som mennesker har også et ansvar for å oppdra menneskene rundt oss. Voksne som barn.

Skulle gjerne hatt filleristet henne, men det var så mange folk rundt oss så jeg hadde vel bare tatt for å være voldelig mot henne.

 

 

 

Det finnes så mange ufordragelige drittunger!! Kan ikke foreldre lære de folkeskikk? Er det virkelig så forbanna vanskelig?

 

Mange unger som skulle hatt en på rumpa altså!! GRRR.

Dette er jo ikke en uvanlig type tirade om barn som gjør noe en ikke har sansen for, og det er fascinerende hvilket agressivt språk voksne mennesker kan ta i bruk om barn. Riktignok kan barna gjøre dumme ting, og foreldrene kan handle feil, men det får da være måte på, de er bare barn - hvor mye aggresjon er det virkelig mulig å føle? Dette er jo en type språk en bør reservere for gatas konebanker eller seksuelle overgriper.

 

Jeg er ingen konebanker eller seksuell overgriper, men jeg skjønner ikke hvorfor jeg skal være snillere mot barn når de selv er grusomme. Kan ikke bare gå rundt å si "stakkars liten, h*n skjønner jo ikke bedre".

 

Alle barn e ufordragelige

Ikke alle heldigvis. Er mange som virkelig har lært folkeskikk også.

 

Det høres ut som en utrolig kjedelig situasjon. Nå vet ikke vi noe mer om situasjonen - om det var forhold eller en gang eller hva det var... Jeg regner med at det ikke er noe drømmesituasjon for henne heller. Hadde det vært meg som hadde fått et barn med en person som var så motstander, så hadde i alle fall den barnefaren sluppet å se den ungen - hadde ikke villet ha det rundt mine barn.

 

Merker på alle postene dine at du er bitter/forbannet/hatefull til denne situasjonen og du har vel dine grunner.

 

Hva om du om noen år vil bli kjent med ungen? Nå er ikke det sikkert at det skjer da.

 

Kristoffer Schau har vel sterilisert seg, sikkert verdt å gjøre for deg også nå eller etterhvert. ER ikke alle jenter som vil ha barn, kanskje du kan møte ei slik :)

Hva mener du med det?

Lenke til kommentar

Update:

 

Var i svømmehallen idag med en kompis.

En far hadde med seg 2 av sine barn regner jeg med (Ganske sikker).

Ungene låste seg inn på do, ville ikke ut når far sa kom ut dette er ikke noe morro mer..

Satt i badstuen, da tok ungene plast stolene på utsiden og satt på rekke og rad i forsøk på å sperre døra til oss som satt inne.

Hylte og skreik..

Før de prøvde å sperre døra med stolene, dreiv de å bråkte noe katastrofalt og nærmest voldtok stolene..

Nekta å dusje når de skulle hjem og generelt sett ville ikke gjøre noe som faren ba om.

Ble rolige når jeg stirra forbannet på dem. Men hvorfor det, jeg er jo bare en fremmed.

 

Eneste tiltaket jeg fikk gjort var når meg, kompis og faren satt i badstuen var at jeg sa til han "De ungene der er rampete åss" .. Fikk bare ett "Ja.." sagt av en mann som virket ut som han hadde gitt opp livet helt..

 

Jeg går for tiden på lykkepiller så jeg følte jeg ga litt faen og lo med/av hele opplegget, men hadde jeg fortsatt hatt depresjon ville jeg vel blitt så forbanna jeg hadde holdt begge i armen og kjefta huden full på dem. Vet ikke hva jeg skal gjøre neste gang jeg ser noe lignende. Vennligst kom med råd.

For noen unger! Det er sånne unger som tydeligvis kan tvinne foreldra rundt lillefinger'n.

Lenke til kommentar

Ja, men vennligst kom med noen konkrete tiltak til hva man kan gjøre eller hvertfall del tips.

Jeg kommer ikke til å la neste situasjon gå mellom fingrene.

Tror foreldrene setter pris på oppdragelse fra fremmede, jeg ser det hver gang jeg er i Polen.. Og har også lagt merke til at folk er mer disiplinerte der (sier ikke de er såå mye bedre, men de virker ålreite) men da ser jeg av og til eldre som bryter inn og prater sens i huet på barn. Sånt må vi gjøre her å ellers går vel nasjonen vår muligens til helvette om 500 år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, men vennligst kom med noen konkrete tiltak til hva man kan gjøre eller hvertfall del tips.

Jeg kommer ikke til å la neste situasjon gå mellom fingrene.

Tror foreldrene setter pris på oppdragelse fra fremmede, jeg ser det hver gang jeg er i Polen.. Og har også lagt merke til at folk er mer disiplinerte der (sier ikke de er såå mye bedre, men de virker ålreite) men da ser jeg av og til eldre som bryter inn og prater sens i huet på barn. Sånt må vi gjøre her å ellers går vel nasjonen vår muligens til helvette om 500 år.

Problemet med mange foreldre (spesielt mødre) i dag er at de er overbeskyttende tigermammaer, som forsvarer barnas handlinger til enhver pris. Jeg synes det burde være nok å si ifra. Hadde noen følt det var så ille i butikken at de måtte si ifra til meg, så hadde jeg blitt utrolig flau. Men jeg mistenker at hvis slike foreldre først får en bemerkning i butikken vil de reagere med irritasjon tilbake.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...