Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ufordragelige barn!


Anbefalte innlegg

er mange latterlige bortskjemte og ufordragerlige barn nå.

Også er det mange som ikke er det. Tror også mange vokser det av seg når de kommer i 16-17 års alderen. Barn blir generelt fort "modne" i huet idag...

 

Men ja, norske barn er så bortskjemte at det gjør vondt, og det er noe av grunnen til at jeg ikke vil ha flere barn selv, og forakter mange barn, for de er så bortskjemte både på ting og oppmerksomhet.

De er universets sentrum og er vandt til at verden snurrer rundt dem. I virkeligheten er de like lite betydningsfulle og interessante som en grå flekk

Endret av ragge_jz
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja foreldrene, selvfølgelig er det jo de det er noe galt med (ikke sarkastisk) men også staten. Staten tar jo fra deg barna bare du tar på dem.

 

Det finnes mange andre måter å oppdra ungene på uten fysiske tiltak. I det øyeblikket du må bruke fysiske midler til å få ungene dine til å oppføre seg som folk, har du tapt kampen.

Lenke til kommentar

Ja, det har du jo rett i, både og. Foreldrene er ikke strenge uten å bruke fysisk kraft heller. Men hvis du ser på de eldre generasjoner, altså når våres foreldre og besteforeldre var unge, de ble jo brukt masse fysisk makt mot. Personlig synes jeg det skal være en fin blanding. Ikke noe fysisk kraft, men må man så må man. Da snakker jeg ikke om å slå ungen eller gjøre slik at ungen faktisk får vondt, men heller å ta hardt tak i ungen hvis ungen er plagsom i butikken og ta ungen med ut av butikken uten å "spørre" ungen pent.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har aldri sagt at formålet noen gang er å skade ungen, det er det jo selvfølgelig ikke. Formålet er at ungen skal bli satt på plass og lære seg at ungen er ungen, og faren er faren og det er han som bestemmer. Og noen ganger må det litt hardere kjærlighet til for at ungen skal skjønne at det er jeg som bestemmer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noe rart i at unger blir bortskjemte i dagens generasjon med høy teknologi og underholdning? Foreldrene gidder ikke å gjøre noe fordi deres hverdag allerede er "slitsom" og bare slenger en smarttelefon og nettbrett i hendene på dem, eller lar dem se på tv dagen lang. Oppdragelsesmåten har virkelig endret seg de siste 10-20 årene.

 

Skal ikke nevne personlige detaljer, men et par jeg kjenner godt har en datter som er bortskjemt på det verste takket være iPad og tegnefilmer dagen lang. Får ikke henne til å gjøre noen ting lenger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, det du sier er selvfølgelig riktig, og det mener jeg også, de må gjøre ting fordi de selv skjønner det, men som jeg sier, noen ganger må de også skjønne at det er mor og far som bestemmer, og ikke de. Hvis du bare overlater alt til ungene i håp om at de skal skjønne hvorfor X og X er riktig kommer det jo til å gå galt.

 

Vet selv også om mange par og barn som har mange leketøy, iPad osvosv og er skikkelig drittunger, også sier dem at "de kjeder seg" når det er besøk. Hele rommet er jo faen meg fullt av leketøy. Men her skylder jeg ikke på ungen, her skylder jeg på foreldrene. Foreldrene tror de kan underholde ungen ved å bare gi dem ting, når ungen egentlig bare vil gjøre ting med foreldrene og ha kjærlighet.

 

Hva tror du en bortskjemt drittunge som har alt han vil ha EGENTLIG ønsker mest? Ting som ingen andre har, eller ikke så mange ting alle andre har, men noe annet, kjærlighet og et forhold til foreldrene? Jeg ser alt for mange foreldre i Norge som aldri er hjemme, jobber dagen lang, og jeg tror de har dårlig samvittighet, og derfor tror de de kan "kjøpe" kjærlighet til ungene sine ved å kjøpe ting og tang til dem, og tror det gjør det godt igjen.

 

Ungene mine skal få det alle andre har, men de skal jobbe for det. Skal de få lov å bruke mobilen og PC, så skal de jammen meg klippe gresset, rydde og dekke på bordet hver dag, vaske opp og så videre, og det vil være grenser til de er gamle nok på til når de har internett og kan få lov å bruke mobil osv.

 

Unger idag må lære seg at ting er ikke alltid gratis, for det tror jeg mange unger på 15-17 år forsatt ikke skjønner, at det koster faktisk å ha alt det de vil ha. Derfor må unger jobbe i huset for at de allerede fra unge skal skjønne at for å få X må de gjøre Y i huset. Man må jobbe for å få noe i livet.

Endret av Poopadoop
  • Liker 3
Lenke til kommentar

folk i alle samfunn er på en måte fucked...

Er man barn i norge blir man fucked av ipad og telefoner og gidder ikke en dritt...

Er man barn i afrika eller kina, har man ikke en krone til en dritt, og får aldri opplevd en dritt da heller, eller lærer en dritt...

Så man er fucked uansett. Alt er bare dritt uansett :)

Neida det er heldigvis ikke sånn, men synd for dem som faktisk har det sånn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Poopadoop: enig i mye av det du sier, men det som er viktig å huske på som utenforstående når man ser andre unger som er "umulige", er at det er del av ungers utvikling å teste grenser, og å bli mer selvstendig. Det betyr med andre ord ikke at ungene er helt lost selv om de ligger og spreller på butikkgulvet fordi de ikke får godteri på en mandag, eller fordi glidelåsen på jakken ikke ble dratt opp på riktig måte.

 

Jeg har relativt stor forståelse for at barn er barn. Så når en baby gråter og gråter på flyet, så tenker jeg stakkars, han/hun har det ikke så greit. Eller når en 3 åring sparker i seteryggen min, så tenker jeg at han/hun ikke vet bedre. Det som derimot provoserer meg er hvis foreldrene ikke trøster babyen eller ikke gir 3 åringen beskjed om at det ikke er greit. Til syvende og sist er det foreldrenes ansvar, og hvis de ikke engang PRØVER så blir jeg pissed.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det ikke in med fri oppdragelse eller noe for tiden?

Har vært ute for mye drittunger jeg også. :p

 

Fri oppdragelse var nok mer vanlig før, jeg har blant annet hatt en slik en :-)

 

 

Men det er forskjell på fri oppdragelse og på direkte dårlig oppdragelse.

 

 

For gud skal vite at i en fri oppdragelse så står du tidlig til ansvar for det du har gjort.

Lenke til kommentar

Jeg tenker alltid på denne (skrøner)historien hver gang noen nevner fri oppdragelse. :p

 

 

 


En eldre dame stod først i køen og skulle betale. Bak henne stod en mor med sin 5 år gale datter og bakerst en mann i 30-årene.

Jenta på 5 år drev og sparket den eldre dama på foten. Den eldre dama snudde seg først en gang og så strengt på jenta uten at det hjalp, hun snudde seg nok en gang og sa på en relativt forsiktig måte at det gjorde vondt og spurte pent om hun kunne slutte med det der! Da det heller ikke hjalp, henvendte den eldre damen seg til moren og ba henne gi jenta beskjed om å slutte å sparke. Moren svarte: «I vårt hjem pratiserer vi fri bareoppdragelse der barna skal få utfolde seg uten grensesetting».

Mannen i 30-årene som stod barkerst hadde bivånet og hørt hele opptrinnet. Uten et ord tok han en kartong melk opp av handlekurven sin, åpnet den og tømte innholdet i hodet på moren til jenta. «Hva er det du gjør!» skrek moren. «Kan du slutte med det der med en gang!» Mannen så på moren og svarte megetsigende: «Jeg kommer fra et hjem der mine foreldre praktiserte fri barneoppdragelse uten grensesetting….»

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Til trådstarter. Hvorfor fillerista du ikke mora? Eller i det miste spørre henne hva hun mener å la ungene sine stjele?

 

Her sviktet du.

 

Vi som mennesker har også et ansvar for å oppdra menneskene rundt oss. Voksne som barn.

Lenke til kommentar

 

Det finnes så mange ufordragelige drittunger!! Kan ikke foreldre lære de folkeskikk? Er det virkelig så forbanna vanskelig?

 

Mange unger som skulle hatt en på rumpa altså!! GRRR.

Dette er jo ikke en uvanlig type tirade om barn som gjør noe en ikke har sansen for, og det er fascinerende hvilket agressivt språk voksne mennesker kan ta i bruk om barn. Riktignok kan barna gjøre dumme ting, og foreldrene kan handle feil, men det får da være måte på, de er bare barn - hvor mye aggresjon er det virkelig mulig å føle? Dette er jo en type språk en bør reservere for gatas konebanker eller seksuelle overgriper. Endret av Badeand
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...