Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor lang rekkevidde på Passat Hybrid?


hjefre

Anbefalte innlegg

Var inn om Møller igår. Tenkte jeg skulle bestille denne Passat Hybrid men det var visst litt tidlig.

 

Når jeg var der borte kunne jeg få litt info om bilen men selgeren visste like lite som en lyktestolpe.

 

Det er noen ting jeg ikke skjønner. Hvis man kjører normal kjøring på e6 med både motor og eldrift. (210 hk) Hvor lang rekkevidde har du da før batteriet er brukt opp.

Det er da de skyter på seg 0.18 på mila.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ifølge denne http://m.dinside.no/930658/ladbar-passat-nye-vw-passat-gte - 50km på kun batteri og 1000km samlet rekkevidde, selvfølgelig under uoppnåelige forhold, som alltid med slike tall fra produsenten.

 

Uansett... var det en imponerende rekkevidde. 50 Km betyr nok ca 30 på en normal vinterdag og med 1000 km samlet betyr vel det at jeg tok feil angående at motorene ikke opererer sammen under normal kjøring.

Lenke til kommentar

Ifølge denne http://m.dinside.no/930658/ladbar-passat-nye-vw-passat-gte - 50km på kun batteri og 1000km samlet rekkevidde, selvfølgelig under uoppnåelige forhold, som alltid med slike tall fra produsenten.

 

jeg ser ikke dette som imponerende i det hele tatt. 50 liter tank står det. 0.5 på mila passaten min fra 2006 bruker også 0.5 på mila. De skryter at de bruker 0.18 på mila men så er spørsmålet hvor lang er rekkevidden hvis man bruker o.18 på mila

Lenke til kommentar

0,18 liter på mila er jo basert på en EU-syklus hvor en grei andel av kjøreturene er såpass korte at de går på batteriet. Det samme gjelder alle andre (plug-in) hybridbiler. Så snart batteriet er tomt har de ingen store fordeler (om noen) over andre biler. Såpass skjønner vi vel?

Lenke til kommentar

0,18 liter på mila er jo basert på en EU-syklus hvor en grei andel av kjøreturene er såpass korte at de går på batteriet. Det samme gjelder alle andre (plug-in) hybridbiler. Så snart batteriet er tomt har de ingen store fordeler (om noen) over andre biler. Såpass skjønner vi vel?

 

Batteriet lader med motorbrems, bremsing og kjøring nedover... det synes ihvertfall jeg er en stor fordel.

Lenke til kommentar

På en ren elbil, kanskje, men på en hybrid blir det mer en gimmick. Dessuten blir de fleste bremseskiver byttet pga. rust, ikke slitasje. Og det er på biler som aldri har sett regenerering. ;)

 

Hvorfor er det en ren gimmick på hybrider men ikke på elbiler?

Lenke til kommentar

Dette er bare tull,er selv eier av en Mercedes E300 BluetecHybrid,og regenerering ved bremsing hjelper enormt.På min bil batteriet er ikke så veldig stor så den lades på noen få minutter når man kjører nedoverbakken.Bilen har nå rullet 125000km og bremseklosser er ennå ikke byttet.Bilen brukes som taxi og forbruket ligger på mellom 0,5-0,62 med bare bykjøring.

På en ren elbil, kanskje, men på en hybrid blir det mer en gimmick. Dessuten blir de fleste bremseskiver byttet pga. rust, ikke slitasje. Og det er på biler som aldri har sett regenerering. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...