hjefre Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 Var inn om Møller igår. Tenkte jeg skulle bestille denne Passat Hybrid men det var visst litt tidlig. Når jeg var der borte kunne jeg få litt info om bilen men selgeren visste like lite som en lyktestolpe. Det er noen ting jeg ikke skjønner. Hvis man kjører normal kjøring på e6 med både motor og eldrift. (210 hk) Hvor lang rekkevidde har du da før batteriet er brukt opp. Det er da de skyter på seg 0.18 på mila. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 (endret) Finn ut hvor mye energi som er tilgjengelig på batteriet. Regn med rundt 200 Wh/km. Edit: Ser at du er ute etter kombinert motor og batteri. Det vet jeg ikke. Endret 4. november 2014 av Wisd0m Lenke til kommentar
hjefre Skrevet 4. november 2014 Forfatter Del Skrevet 4. november 2014 9000 wh . da har jo ikke bilen noe lengre rekkevidde enn hvis den kun går på strøm. Lenke til kommentar
hean Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 Tror bilen enten går på batteri eller drivstoff... går kun på begge motorene ved rask akselrasjon. Selve batteriet holder nok ikke mer enn 5-10 km. Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 Ifølge denne http://m.dinside.no/930658/ladbar-passat-nye-vw-passat-gte - 50km på kun batteri og 1000km samlet rekkevidde, selvfølgelig under uoppnåelige forhold, som alltid med slike tall fra produsenten. 1 Lenke til kommentar
hean Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 Ifølge denne http://m.dinside.no/930658/ladbar-passat-nye-vw-passat-gte - 50km på kun batteri og 1000km samlet rekkevidde, selvfølgelig under uoppnåelige forhold, som alltid med slike tall fra produsenten. Uansett... var det en imponerende rekkevidde. 50 Km betyr nok ca 30 på en normal vinterdag og med 1000 km samlet betyr vel det at jeg tok feil angående at motorene ikke opererer sammen under normal kjøring. Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 Fortsatt mye bedre enn peugeot 508 RXH hybrid bilen, den har en utrolig rekkevidde på hele 4 km på batteri, og kanskje 1 km når det er -10 ute. Holder til å snike seg unna kona midt på natta 2 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 I tillegg er 508 forferdelig å kjøre med den elendige girkassa. Lenke til kommentar
hjefre Skrevet 4. november 2014 Forfatter Del Skrevet 4. november 2014 Ifølge denne http://m.dinside.no/930658/ladbar-passat-nye-vw-passat-gte - 50km på kun batteri og 1000km samlet rekkevidde, selvfølgelig under uoppnåelige forhold, som alltid med slike tall fra produsenten. jeg ser ikke dette som imponerende i det hele tatt. 50 liter tank står det. 0.5 på mila passaten min fra 2006 bruker også 0.5 på mila. De skryter at de bruker 0.18 på mila men så er spørsmålet hvor lang er rekkevidden hvis man bruker o.18 på mila Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 0,18 liter på mila er jo basert på en EU-syklus hvor en grei andel av kjøreturene er såpass korte at de går på batteriet. Det samme gjelder alle andre (plug-in) hybridbiler. Så snart batteriet er tomt har de ingen store fordeler (om noen) over andre biler. Såpass skjønner vi vel? Lenke til kommentar
hean Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 0,18 liter på mila er jo basert på en EU-syklus hvor en grei andel av kjøreturene er såpass korte at de går på batteriet. Det samme gjelder alle andre (plug-in) hybridbiler. Så snart batteriet er tomt har de ingen store fordeler (om noen) over andre biler. Såpass skjønner vi vel? Batteriet lader med motorbrems, bremsing og kjøring nedover... det synes ihvertfall jeg er en stor fordel. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 På en ren elbil, kanskje, men på en hybrid blir det mer en gimmick. Dessuten blir de fleste bremseskiver byttet pga. rust, ikke slitasje. Og det er på biler som aldri har sett regenerering. Lenke til kommentar
hean Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 På en ren elbil, kanskje, men på en hybrid blir det mer en gimmick. Dessuten blir de fleste bremseskiver byttet pga. rust, ikke slitasje. Og det er på biler som aldri har sett regenerering. Hvorfor er det en ren gimmick på hybrider men ikke på elbiler? Lenke til kommentar
hjefre Skrevet 5. november 2014 Forfatter Del Skrevet 5. november 2014 det eneste som lokker meg til å bestille passaten da er eventuelt prisen Lenke til kommentar
Fictivision Skrevet 8. november 2014 Del Skrevet 8. november 2014 Dette er bare tull,er selv eier av en Mercedes E300 BluetecHybrid,og regenerering ved bremsing hjelper enormt.På min bil batteriet er ikke så veldig stor så den lades på noen få minutter når man kjører nedoverbakken.Bilen har nå rullet 125000km og bremseklosser er ennå ikke byttet.Bilen brukes som taxi og forbruket ligger på mellom 0,5-0,62 med bare bykjøring. På en ren elbil, kanskje, men på en hybrid blir det mer en gimmick. Dessuten blir de fleste bremseskiver byttet pga. rust, ikke slitasje. Og det er på biler som aldri har sett regenerering. Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 8. november 2014 Del Skrevet 8. november 2014 Nå har vel ikke bremseskiver/klosser noe med regenerering å gjøre. Så hvor ofte det må byttes avhenger av kjørestil og lengde. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 8. november 2014 Del Skrevet 8. november 2014 Nå har vel ikke bremseskiver/klosser noe med regenerering å gjøre. Så hvor ofte det må byttes avhenger av kjørestil og lengde. Dette må du nesten utdype. Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 8. november 2014 Del Skrevet 8. november 2014 Bremser slites etter hvordan og hvor mye de brukes, og man bruker bremsen ved å tråkke på bremsepedalen. Ikke rocket science akkurat Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 8. november 2014 Del Skrevet 8. november 2014 Tydeligvis for avansert for deg.. Med regenerativ bremsing på hybrider og elbiler er det først regenerering via elmotor, først når ikke det er nok brukes konvensjonelle bremser.. Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 8. november 2014 Del Skrevet 8. november 2014 Regenerering starter det øyeblikket du slipper gasspedalen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå