Gå til innhold

Hvilket internt/eksternt lydkort skal keg velge til mitt mmx 300?


warioman

Anbefalte innlegg

Hei :)

Får mitt beyerdynamic mmx 300 nå til uka. I den forbindelse hører jeg folk sier man må ha lydkort for å kunne utnytte det fulle potensialet i dette headsettet.

 

Jeg er helt grønn på dette området og kan ingenting. Har sett på endel portabele lydforsterkere som Fiioe07k, samt noen lydkort til pc. Noen av dere som kan hjelpe meg å finne et billig og bra alternativ som kan gi meg en skikkelig lydopplevelse i musikk og spill? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil anbefale en ekstern forsterkerløsning over SPDIF (coax/optisk) eller USB. Da slipper du diverse støyproblemer som det ofte er med interne analoge løsninger. De har ofte bedre forsterkere også.

Har du et forslag til en rimelig slik en? :p

Er det sånn som f.eks Asus Xonar U7 du mener?

Lenke til kommentar

Jeg tør ikke uttale meg om hva som er bra, men burde være noen andre her som vet. Hvis du søker så vil du trolig finne noe. Det er tusenvis av lignende poster.

 

Jeg har et oppsett med ekstern DAC og dedikert hodetelefonforsterker men det er alt annet enn billige deler. :p

 

Har også et veldig bra internt lydkort (Creative ZXr) men dette er også temmelig dyrt. Pluss at Creative har ekstremt dårlig rykte mtp. support, støtte og bug-fixer etc. Med en god ekstern løsning er du sikra i så og si all framtid.

Lenke til kommentar

Vil anbefale en ekstern forsterkerløsning over SPDIF (coax/optisk) eller USB. Da slipper du diverse støyproblemer som det ofte er med interne analoge løsninger. De har ofte bedre forsterkere også.

Ekstern dac/amp er helt klart best! Har selv aune x1 til mine beyerdynamic dt770 pro. Du kobler til pc med usb, også dukker den opp som et lydkort. Slipper støyproblemer.

 

Søk på usb dac headphone amp på ebay. Finnes ikke så mange i Norge, men hifiklubben og mala-audio har noen ☺

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...