Gå til innhold

Gaming-Build - "The Overkill" (Kommentartråd)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du har budsjett på 100k så for guds skyld ikke gå for noe Gtx 990 variant (dual gpu kort) gå heller for 3-4 stk GM210 (Big Maxwell som er ventet Q1 2015, evt 3-4 stk 980 8gb kort når de slippes senere i år. Selv om du har "regnekraften" til å dra unna spill på Ultra med 3-4 980 kort så holder det ikke helt med 4Gb når du har 3 Swift skjermer.

 

Du kan også se på LD-Cooling sitt V8, ikke like stort som STH10, men du har fortsatt plass til 3x 480 rads som er PLENTY til et slikt oppsett. De selges også i Norge (Digital Impuls) så litt lettere å håndtere (samt noe rimeligere)

Lenke til kommentar

Siden du allerede har mottatt CPU og HK så er det vel litt sent å si i fra, men jeg synes at dersom det skulle vært over-overkill så burde du hatt DS. Jaja, blir spennende å se på hvordan det klaskes sammen.

Yesyes ^^

 

Mye er bestemt fra før av, gjenstår bare å bestille det :)

 

Om du har budsjett på 100k så for guds skyld ikke gå for noe Gtx 990 variant (dual gpu kort) gå heller for 3-4 stk GM210 (Big Maxwell som er ventet Q1 2015, evt 3-4 stk 980 8gb kort når de slippes senere i år. Selv om du har "regnekraften" til å dra unna spill på Ultra med 3-4 980 kort så holder det ikke helt med 4Gb når du har 3 Swift skjermer.

 

Du kan også se på LD-Cooling sitt V8, ikke like stort som STH10, men du har fortsatt plass til 3x 480 rads som er PLENTY til et slikt oppsett. De selges også i Norge (Digital Impuls) så litt lettere å håndtere (samt noe rimeligere)

Takk for tipset! Skal definitivt sjekke ang. 980 osv^^

 

Når det gjelder kabinett, decisions, decisions. Veldig stilrent kabinett da :p

 

Får tenke litt ^^

Lenke til kommentar

Kan si at du ikke blir eneste på TG med V8 om du velger det ;)

 

Men uansett oppsett, så er du klar over at du må ha 3-4 plasser? :p (virker dog ikke som at det er noe problem prismessig)

Blir to plasser, er maks per person :)

 

Er mer spennende å få plass til så mye man kan på 160cm bredde framfor å ta opp en plass til, som muligens kunne gitt en annen person en plass på TG ^^

Lenke til kommentar

 

Kan si at du ikke blir eneste på TG med V8 om du velger det ;)

 

Men uansett oppsett, så er du klar over at du må ha 3-4 plasser? :p (virker dog ikke som at det er noe problem prismessig)

Blir to plasser, er maks per person :)

 

Er mer spennende å få plass til så mye man kan på 160cm bredde framfor å ta opp en plass til, som muligens kunne gitt en annen person en plass på TG ^^

 

 

Hvor bred er hver pult? Kan bli trangt med 2 plasser, 3x Swift ved siden av hverandre blir rundt 170 (hver skjerm er 62cm, men sparer litt pga vinkelen på de 2 på siden)

Lenke til kommentar

 

 

Kan si at du ikke blir eneste på TG med V8 om du velger det ;)

 

Men uansett oppsett, så er du klar over at du må ha 3-4 plasser? :p (virker dog ikke som at det er noe problem prismessig)

Blir to plasser, er maks per person :)

 

Er mer spennende å få plass til så mye man kan på 160cm bredde framfor å ta opp en plass til, som muligens kunne gitt en annen person en plass på TG ^^

 

 

Hvor bred er hver pult? Kan bli trangt med 2 plasser, 3x Swift ved siden av hverandre blir rundt 170 (hver skjerm er 62cm, men sparer litt pga vinkelen på de 2 på siden)

 

80cm per plass = han får 160cm

Lenke til kommentar

 

 

 

Kan si at du ikke blir eneste på TG med V8 om du velger det ;)

 

Men uansett oppsett, så er du klar over at du må ha 3-4 plasser? :p (virker dog ikke som at det er noe problem prismessig)

Blir to plasser, er maks per person :)

 

Er mer spennende å få plass til så mye man kan på 160cm bredde framfor å ta opp en plass til, som muligens kunne gitt en annen person en plass på TG ^^

 

 

Hvor bred er hver pult? Kan bli trangt med 2 plasser, 3x Swift ved siden av hverandre blir rundt 170 (hver skjerm er 62cm, men sparer litt pga vinkelen på de 2 på siden)

 

80cm per plass = han får 160cm

 

 

Blir god vinkel på sideskjermene da ;-)

 

Skal vell egentlig sette opp 3x Swift nå til helga så kan ta fram målebåndet da.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Kan si at du ikke blir eneste på TG med V8 om du velger det ;)

 

Men uansett oppsett, så er du klar over at du må ha 3-4 plasser? :p (virker dog ikke som at det er noe problem prismessig)

Blir to plasser, er maks per person :)

 

Er mer spennende å få plass til så mye man kan på 160cm bredde framfor å ta opp en plass til, som muligens kunne gitt en annen person en plass på TG ^^

 

 

Hvor bred er hver pult? Kan bli trangt med 2 plasser, 3x Swift ved siden av hverandre blir rundt 170 (hver skjerm er 62cm, men sparer litt pga vinkelen på de 2 på siden)

 

80cm per plass = han får 160cm

 

 

Blir god vinkel på sideskjermene da ;-)

 

Skal vell egentlig sette opp 3x Swift nå til helga så kan ta fram målebåndet da.

 

Takktakk ^^

 

Tror det går ganske fint, jeg :) Alt er mulig! Trenger ikke 80cm til med plass bare fordi jeg skal ha med meg mer skjermer enn alle andre :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Gleder meg til å se det her ferdig, må ha minimum fire kort hvis du har budsjett på 100K, bare å sløse med pengene, det er slik datamaskiner skal bygges! :)

 

Hvorfor bruke Deluxe og ikke Asus X99-E WS eller Asrock Extreme 11 X99? Med fire kort er det greit med x16 x16 x16 x16 for ikke å strype kortene, selv om x16 x8 x8 x8 holder lenge.

Det kan lure på, men gjort er nå gjort ^^

 

Blir tre kort i sli.

 

100k er inkl skjermer og alt annet utstyr.

Lenke til kommentar

 

Gleder meg til å se det her ferdig, må ha minimum fire kort hvis du har budsjett på 100K, bare å sløse med pengene, det er slik datamaskiner skal bygges! :)

 

Hvorfor bruke Deluxe og ikke Asus X99-E WS eller Asrock Extreme 11 X99? Med fire kort er det greit med x16 x16 x16 x16 for ikke å strype kortene, selv om x16 x8 x8 x8 holder lenge.

Det kan lure på, men gjort er nå gjort ^^

 

Blir tre kort i sli.

 

100k er inkl skjermer og alt annet utstyr.

 

 

Kan jo bare selge det brukt og kjøpe et nytt et da, får jo igjen noe for et Deluxe, men "bare" med 3-way SLI så får du jo uansett x16 x8 x16 eller x16 x16 x8 så da har det jo ikke så sabla mye å si.

 

Hvorfor gå Nvidia med tre kort? Er vel ingen hemmelighet at 3/4-way scaling er noe bedre med AMD (har hatt 3-way SLI GTX 660 Ti) og gikk til quadfire R9 290X og jeg har mindre problemer med quadfire enn med 3-way SLI ... aldri i verden om jeg skal tilbake til Nvidia 3-way SLI når crossfire fungerer såpass bra som det gjør. De fire kortene jeg har fungerer slik to Nvidia kort gjør i 2-way SLI. R9 390X er vel rett rundt hjørne, skulle jeg oppgradere er det helt klart det jeg hadde ventet på. AMD har dårlige drivere da, det er noe herk, men bortsett fra det er det ingen tvil om hva jeg kommer til å kjøpe. ;)

 

Bare et tips.

Lenke til kommentar

 

660Ti var jo ikke high-end og det var kort tilbake i 2012, Så vil si nvidia er veien å gå :)

 

High-end var det sikkert, men ikke 680 high-end^^

Var jo ikke det han påsto heller. Han påpeker bare at AMD sin løsning fungerer\er bedre.

 

Nizzen har selv 980 tri sli og jeg er ganske sikkert på at han synes det er mer stabilt en hans 290 og 290X crossifire ;)

Lenke til kommentar

 

 

660Ti var jo ikke high-end og det var kort tilbake i 2012, Så vil si nvidia er veien å gå :)

 

High-end var det sikkert, men ikke 680 high-end^^

Var jo ikke det han påsto heller. Han påpeker bare at AMD sin løsning fungerer\er bedre.

 

Nizzen har selv 980 tri sli og jeg er ganske sikkert på at han synes det er mer stabilt en hans 290 og 290X crossifire ;)

 

Har skjønt at Nizzen er ditt største idol. Men han er ingen gud, og har sånnsett ikke fasit i hånden på hvordan ting er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

660Ti var jo ikke high-end og det var kort tilbake i 2012, Så vil si nvidia er veien å gå :)

 

High-end var det sikkert, men ikke 680 high-end^^

Var jo ikke det han påsto heller. Han påpeker bare at AMD sin løsning fungerer\er bedre.

 

Nizzen har selv 980 tri sli og jeg er ganske sikkert på at han synes det er mer stabilt en hans 290 og 290X crossifire ;)

 

Har skjønt at Nizzen er ditt største idol. Men han er ingen gud, og har sånnsett ikke fasit i hånden på hvordan ting er.

 

Javell? Han er sikkert mitt idol om du mener slikt, Men jeg tar råd fra de jeg har kjent lengst her på forumet, om du har problemer så kan du dra en viss plass for min del ;)

 

Når Nizzen har testet ting selv så tror jeg på det, han har aldri gitt meg grunn til å tvile.

Sier ikke han vet alt eller er en gud, for det er han ikke, men synes det er idiotisk av deg og påpeke at jeg tror det :p

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...