Gå til innhold

Gaming-Build - "The Overkill" (Kommentartråd)


Anbefalte innlegg

Da blir det Corsair Obsidian 900D. Er lite og "mainstream", men føler at både V8 og STH10 blir alt for stort. Skal beholde mitt x99-deluxe-kort, så da blir det én mindre GPU til vannkjølingen.

 

Skal på TG, og må ta tog. 20kg med kabinett+psu er nok, tipper 40-50KG med alt installert?

 

Får vel begynne å modde en stor koffert med PC-holder i front så jeg får dette med meg..

 

Bare for å forklare et par ting:

 

STH10 - størst, dyrest, best kvalitet og utrolig mye plass.

PC-V8 - stort (omtrent 10 cm lavere enn STH10), forholdsvis billig, meget god kvalitet og utrolig mye plass.

900D - stort (omtrent som PC-V8, men noe mindre), forholdsvis dyrt, meget dårlig kvalitet og utrolig mye plass.

 

900D og PC-V8 er omtrent like store (hadde 900D i 13 dager før jeg returnerte det), de får plass til omtrent det samme (både vannkjøling og disker etc.), fordelen med PC-V8 er at det kan "modifiseres" uten å måtte borre alt for mye i det, to strømforsyninger og fortsatt plass til 2x 480'er i bunnen (med tilbehør: Dual PSU Extender). Kjøper du PC-V8 i USA koster det 299 USD, 900D koster vel noe over 2500,- som er noe mer. Kvalitetsforskjellen er STOR, vektforskjellen er også STOR, mens plassen inni er omtrent den samme. Av de to tror jeg PC-V8 har litt mer plass, men det er liten forskjell på størrelsen. Den største forskjellen er nok vekta, PC-V8 veier rundt 10 kg når du får det, 900D er 18 kg. 900D har underdimensjonert materialer og virker ikke like bra som mindre (billigere) kabinetter, det kan for eksempel ikke måle seg med kvaliteten til Cooler Master Storm Stryker/Trooper.

STH10 trenger vel strengt talt ingen gode argumenter for å bevise at det er et godt kabinett, men prisen er deretter også. Det eneste logiske valget er å velge PC-V8 i ditt tilfelle, hvis du vil holde kostnaden nede, vekta nede og kvaliteten oppe. Bare et godt råd av en som gikk i 900D-fella, noen er kanskje fornøyd med det, men jeg vil ikke putte 30+ lapper inni ei kasse som er så dårlig som den er.

 

Kanskje en fordel å beholde X99 Deluxe-kortet, hvis du skal bruke hvit/svart theme er det jo genialt, ha maks tre kort og driter i om du har noe annet enn x16 x8 x8 for tre kort. Bruker nå RIVBE og fire kort selv og klager ikke :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da blir det Corsair Obsidian 900D. Er lite og "mainstream", men føler at både V8 og STH10 blir alt for stort. Skal beholde mitt x99-deluxe-kort, så da blir det én mindre GPU til vannkjølingen.

 

Skal på TG, og må ta tog. 20kg med kabinett+psu er nok, tipper 40-50KG med alt installert?

 

Får vel begynne å modde en stor koffert med PC-holder i front så jeg får dette med meg..

 

Som det blir pent beskrevet over så er det ingen fordeler annet enn prisen når det kommer til 900D vs PC-V8.

 

Størrelsen er så å si lik (V8 er 2cm høyere, men 2cm smalere) og tomt veier 900D nesten 10kg mer.

 

Skal uansett like å se deg dra samtlige av de to på toget til Hamar. Maskinen blir nok pent veiende opp mot 50kg når den er ferdig, i tillegg skal du ha 2/3 swift skjermer, tastatur, mus, klær, osv osv på toget? Selv om du mekker deg en koffert hvor du kan feste alt på blir det fort 70kg, det lar seg ikke bevege stort rundt..

Lenke til kommentar

 

 

Skal uansett like å se deg dra samtlige av de to på toget til Hamar. Maskinen blir nok pent veiende opp mot 50kg når den er ferdig, i tillegg skal du ha 2/3 swift skjermer, tastatur, mus, klær, osv osv på toget? Selv om du mekker deg en koffert hvor du kan feste alt på blir det fort 70kg, det lar seg ikke bevege stort rundt..

Ja, det blir nok litt av et syn. Men hadde med hjemmesnekra tralle, fasekjøler, skap, 40 KG PC og 30 kg med verktøy og div på toget og til/fra toget (samt buss pga. ras) for noen år siden. Så ikke no biggi akkurat, selv om det ikke akkurat er dagligags her i Norge.

 

her har vi mye å lære av den tredje verden, i både Asia og Afrika, hvor de bærer haugevis av saker med relativt enkle hjelpemidler. Går helt fint. Ja, det ER lettere med bil, men ingen nødvendighet. :) Har sett folk undervurdere at det ikke går å bære 2,5m lange treplater og 35 kg store kjøkkenmaskiner, flytte 200kg med planker i tilhenger osv... for hånd, bare fordi de har vært avhengig av bil hele sitt liv. :green:

 

Men at det ser ganske spesielt ut, det er det ingen tvil om. ^^

 

Dog lurer jeg på hvordan det blir med plass, nå som man bare kan kjøpe EN billett hver?

Endret av Andrull
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde med hjemmesnekra tralle, fasekjøler, skap, 40 KG PC og 30 kg med verktøy og div på toget (samt buss pga. ras).

 

Bare å lære av den tredje verden, i både Asia og Afrika, hvor de bærer haugevis av saker med relativt enkle hjelpemidler. Går helt fint. Ja, det er lettere med bil, men ingen nødvendighet. :)

 

 

Dog lurer jeg på hvordan det blir med plass, nå som man bare kan kjøpe EN billett hver?

Blir å ta med 2 skjermer på tg, snu de 90 grader. PC'en går på gulvet. Er helt utrolig at TG har tatt denne avgjørelsen. De har ikke en gang økt plassen fra 80cm til 100cm, som ville vært mye bedre..

 

Får jeg tak i bil blir det hylle, da.

 

Er også ganske utrolig at TG har lagt et forbud mot hyller som går mellom rader.. Der røk massevis av helt fantastiske design!

 

Har lenge vurdert å ikke dra på TG pga disse reglene *sukk*.

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar

Begynner å lure på om denne maskinen blir "overkill" eller om den bare blir datamaskin? :p

 

Prove me wrong :green::xmas:

 

Haha, jeg lurer på det samme, men med 900D som kabinett har jeg mistet troen på dette bygget, er alt for mye brukt og ikke noe "spesielt" med det, har ikke mid-plate og har en generell dårlig løsning, skjønner ærlig talt ikke hvordan det kabinettet kan bli sett på som et "premiumkabinett". Bare møkka spør du meg. :p MEN, om du gjør de rette modifikasjonene (som maaaaaaaaaange har gjort før), hinthint "Robocop" på overclock.net, får du et slikt resultatet skal jeg være enig i at 900D er veien å gå, men ikke i tilnærmet "original" tilstand. ;)

 

By the way, AMD vs NVIDIA, kan ha timevis/dagevis lange diskusjoner om hva som er best, med pris og ytelse i betraktning var valget lett for meg. ;) 26% avslag på kortene når jeg kjøpte de gjorde valget lettere også. :) Jeg er storfornøyd med AMD, driverne er dårlige men ytelsen er da grei. :)

Lenke til kommentar

 

Begynner å lure på om denne maskinen blir "overkill" eller om den bare blir datamaskin? :p

 

Prove me wrong :green::xmas:

 

Haha, jeg lurer på det samme, men med 900D som kabinett har jeg mistet troen på dette bygget, er alt for mye brukt og ikke noe "spesielt" med det, har ikke mid-plate og har en generell dårlig løsning, skjønner ærlig talt ikke hvordan det kabinettet kan bli sett på som et "premiumkabinett". Bare møkka spør du meg. :p MEN, om du gjør de rette modifikasjonene (som maaaaaaaaaange har gjort før), hinthint "Robocop" på overclock.net, får du et slikt resultatet skal jeg være enig i at 900D er veien å gå, men ikke i tilnærmet "original" tilstand. ;)

 

By the way, AMD vs NVIDIA, kan ha timevis/dagevis lange diskusjoner om hva som er best, med pris og ytelse i betraktning var valget lett for meg. ;) 26% avslag på kortene når jeg kjøpte de gjorde valget lettere også. :) Jeg er storfornøyd med AMD, driverne er dårlige men ytelsen er da grei. :)

 

^Hihi, bygger en pc som er mye kraftigere enn det jeg har overhodet rørt før ^^

 

sth10 blir alt for svært. Kunne gått for v8, men nå er nå 900D enklere å få tak i ^^

 

Skal ikke modde kabinettet med det første, men etterhvert ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Begynner å lure på om denne maskinen blir "overkill" eller om den bare blir datamaskin? :p

 

Prove me wrong :green::xmas:

Haha, jeg lurer på det samme, men med 900D som kabinett har jeg mistet troen på dette bygget, er alt for mye brukt og ikke noe "spesielt" med det, har ikke mid-plate og har en generell dårlig løsning, skjønner ærlig talt ikke hvordan det kabinettet kan bli sett på som et "premiumkabinett". Bare møkka spør du meg. :p MEN, om du gjør de rette modifikasjonene (som maaaaaaaaaange har gjort før), hinthint "Robocop" på overclock.net, får du et slikt resultatet skal jeg være enig i at 900D er veien å gå, men ikke i tilnærmet "original" tilstand. ;)

 

By the way, AMD vs NVIDIA, kan ha timevis/dagevis lange diskusjoner om hva som er best, med pris og ytelse i betraktning var valget lett for meg. ;) 26% avslag på kortene når jeg kjøpte de gjorde valget lettere også. :) Jeg er storfornøyd med AMD, driverne er dårlige men ytelsen er da grei. :)

^Hihi, bygger en pc som er mye kraftigere enn det jeg har overhodet rørt før ^^

 

sth10 blir alt for svært. Kunne gått for v8, men nå er nå 900D enklere å få tak i ^^

 

Skal ikke modde kabinettet med det første, men etterhvert ;)

V8 et på lager på digitalimpuls.no Lageret og butikken er i oslo sentrum :) Lettere finnes ikkje ;)
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

 

 

 

Begynner å lure på om denne maskinen blir "overkill" eller om den bare blir datamaskin? :p

 

Prove me wrong :green::xmas:

Haha, jeg lurer på det samme, men med 900D som kabinett har jeg mistet troen på dette bygget, er alt for mye brukt og ikke noe "spesielt" med det, har ikke mid-plate og har en generell dårlig løsning, skjønner ærlig talt ikke hvordan det kabinettet kan bli sett på som et "premiumkabinett". Bare møkka spør du meg. :p MEN, om du gjør de rette modifikasjonene (som maaaaaaaaaange har gjort før), hinthint "Robocop" på overclock.net, får du et slikt resultatet skal jeg være enig i at 900D er veien å gå, men ikke i tilnærmet "original" tilstand. ;)

 

By the way, AMD vs NVIDIA, kan ha timevis/dagevis lange diskusjoner om hva som er best, med pris og ytelse i betraktning var valget lett for meg. ;) 26% avslag på kortene når jeg kjøpte de gjorde valget lettere også. :) Jeg er storfornøyd med AMD, driverne er dårlige men ytelsen er da grei. :)

^Hihi, bygger en pc som er mye kraftigere enn det jeg har overhodet rørt før ^^

 

sth10 blir alt for svært. Kunne gått for v8, men nå er nå 900D enklere å få tak i ^^

 

Skal ikke modde kabinettet med det første, men etterhvert ;)

V8 et på lager på digitalimpuls.no Lageret og butikken er i oslo sentrum :) Lettere finnes ikkje ;)

 

Ser det.

 

900D har ankommet. Passe svært.

 

Blir spennende å se, gleder meg til å handle min første skjerm i hele mitt liv - har holdt meg med samme skjerm som jeg fikk til jul for 6 år siden :rofl:

Lenke til kommentar

Gamle monitorer eier. :w00t: Har fortsatt et av de første 24" LCD forbrukermodellene som var rimelige nok (kostet 5000kr i sin tid), og den er fortsatt den dag i dag, bedre enn 50 % av skjiten der ute. Ikke lysbløding, greit sortnivå, så bra ut fra butikken, ikke noe blåaktig sort, eller div. belegg utenpå, og godt med nødvendige innstillingsmuligheter (ikke alle disse rare strømsparingsgreiene).

Samt pluss for å være 1920x1200 og ikke bare 1080p. It just works.

Den er vel noe rundt 9 år elns tipper jeg. Og viser virkelig hvor lite som har skjedd på LCD.

Eneste den virkelig henger igjen er responstid (5ms GTG) og at det "bare" er 60 Hz.

 

Jeg har hatt andre monitorer, men den samsungen står som et klenodium og sammenligningsskjerm. Hvis en ny skjerm har dårligere elementer (f.eks sortnivå eller kontrast), så blir det slakt. :p

Endret av Andrull
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gamle monitorer eier. :w00t: Har fortsatt et av de første 24" LCD forbrukermodellene som var rimelige nok (kostet 5000kr i sin tid), og den er fortsatt den dag i dag, bedre enn 50 % av skjiten der ute. Ikke lysbløding, greit sortnivå, så bra ut fra butikken, ikke noe blåaktig sort, eller div. belegg utenpå, og godt med nødvendige innstillingsmuligheter (ikke alle disse rare strømsparingsgreiene).

Samt pluss for å være 1920x1200 og ikke bare 1080p. It just works.

 

Den er vel noe rundt 9 år elns tipper jeg. Og viser virkelig hvor lite som har skjedd på LCD.

Eneste den virkelig henger igjen er responstid (5ms GTG) og at det "bare" er 60 Hz.

 

Ikke at jeg har hatt andre monitorer, men den samsungen står som et klenodium og sammenligningsskjerm. Hvis en ny skjerm har dårligere elementer (f.eks sortnivå eller kontrast), så blir det slakt. :p

haha cx

 

Min var en julegave for 6 år siden. Vil tro den kostet om lag 2000,-. Den har helt sikkert 20ms responstid, men oppdateringsfrekvensen er 59hz :rofl:

 

Gleder meg til 1ms, gode farger og 144hz. Sikler jo selv på en 1500kroners-skjerm uansett farge.

 

Ikke rart at jeg bruker briller med dagens skjerm :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Sørlanet ja, skal dit nok selv i år, peiling når det pleier å være? :green:

Den uka aust-og vest-agder har høstferie ;)

 

Mer info kommer ^^

 

Blir nok tech/live media på meg.

 

Da kommer nok jeg i år. bor jo rett i kr.sand^^

 

ddr4 og 980 (sli) er konge, synn du har en bedre Cpu enn meg :wee:

 

Får vel klokke min høyere :rofl:

 

kjøpte et 980 og swift brukt til 4k stk, beste kjøpet så langt^^

 

EDIT: i et tragisk forsøk om å endre nick... så endret jeg til gml email -_-

Endret av [email protected]
Lenke til kommentar

 

 

 

Sørlanet ja, skal dit nok selv i år, peiling når det pleier å være? :green:

Den uka aust-og vest-agder har høstferie ;)

 

Mer info kommer ^^

 

Blir nok tech/live media på meg.

Da kommer nok jeg i år. bor jo rett i kr.sand^^

 

ddr4 og 980 (sli) er konge, synn du har en bedre Cpu enn meg :wee:

 

Får vel klokke min høyere :rofl:

 

kjøpte et 980 og swift brukt til 4k stk, beste kjøpet så langt^^

 

EDIT: i et tragisk forsøk om å endre nick... så endret jeg til gml email -_-

Har gjort det samme. Ta kontakt med admin/moderator dersom du har problemer med å bytte tilbake :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...