Gå til innhold

Mulig å få et langsiktig lån i tillegg til boliglån?


gaffel1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke om noen aktører som har spesielt gunstige betingelser da jeg ikke har prøvd å søke selv, men jeg ser at det oppgis normalt fra ca. 8% rente og oppover på disse forbrukslånene. Du får prøve å kontakte forskjellige selskaper å finne ut hvilken rente de faktisk gir deg.

 

Noen sider som hjelper deg å finne fram i jungelen av forbrukslån:

 

http://www.kortogkontant.no/forbrukslan

https://www.finansportalen.no/Bank/Smålån

https://www.lendo.no/

 

Alternativt kan du prøve å få i orden en avtale om et privat lån hvis du kjenner noen som er villige.

Lenke til kommentar

Banken har gitt meg mer enn de egentlig kunne i boliglån, så tviler jeg får noe ekstra lån der. Derfor jeg lurer på om det er mulig å få noe mer lån andre steder i tillegg. Forbrukslån blir jo gitt til hvem som helst uten betalingsevne som allerede har mye lån fra før, men finnes kanskje ikke noen lignende langsiktige lån?

Lenke til kommentar

Hvis man skal ha et privat lån av noen, finnes det noen gode løsninger på dette hvor de jeg låner av får en sikkerhet i at pengene blir betalt tilbake, at man kan skrive under en kontrakt på dette eller noe. Regner med ingen vil låne meg penger om de ikke har en slik kontrakt. Må man da gjøre dette med en advokat, eller kan man gjøre det i banken?

Lenke til kommentar

Jeg skal bruke pengene på en investering som vil gi meg større avkastning jo mer jeg investerer. Banken har sine regler de må gå etter og kan derfor ikke gi meg mer til boliglån, selv om jeg har kapasitet til å betale ned enda mer enn det jeg allerede har fått i boliglån.

Lenke til kommentar

1, at en investering gir mer avkastning jo mer man investerer sier seg selv..

2, High risk - high reward. Jo høyere (mulig) avkastning jo høyere risiko..

 

Det du vil er å låne penger for å gjøre investeringer?

Jeg håper ikke jeg er den første til å fortelle deg dette,

men det er IDIOTISK å bruke lånte penger til investering.

 

Det du sier her, er at du skal låne penger til ~8%+ rente for

å drive med investeringer Hva gode investorer klarer i

aksjer/fond vet jeg ikke, men

1, det er usikkert

2, når du klarer 8-10% er du fortsatt bare break even

3, nevnte jeg at det er IDIOTISK å låne penger for å investere?

 

 

Det jeg har lært (og hørt) om investeringer bunner i 3 regler.

 

1, Bruk ALDRI lån eller penger du ikke har råd til å tape til å finansiere investeringer

2, Bruk ALDRI lån eller penger du ikke har råd til å tape til å finansiere investeringer

3, Bruk ALDRI lån eller penger du ikke har råd til å tape til å finansiere investeringer

 

Når det er sagt, lykke til.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg skal ikke bruke penger på aksjer. Dette er en annen type investering der jeg garantert får en god avkastning. Risikoen er så lav at det er ikke noe å snakke om en gang. Jeg ville aldri funnet på å tatt opp store lån til usikre investeringer.

Dette er naivt og på grensen til idioti, det er sånn som dette folk blir gjeldsslaver.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg skal ikke bruke penger på aksjer. Dette er en annen type investering der jeg garantert får en god avkastning. Risikoen er så lav at det er ikke noe å snakke om en gang. Jeg ville aldri funnet på å tatt opp store lån til usikre investeringer.

Kan jeg også investere pengene mine der?

 

Jeg vil også ha en plass å sette pengene mine som gir en garantert avkastning på over 4 % uten risiko :) Og mer jo mer jeg investerer?

 

Det høres nesten for godt ut til å være sant. Og da.......

 

Voksne folk har sikkert tenkt over konsekvensene av ting på forhånd.

Noe som tyder på at denne påstanden stemmer? Du skriver "sikkert", det tyder vel på at du er usikker....

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Voksne folk har sikkert tenkt over konsekvensene av ting på forhånd.

 

Hahahahaha.

 

Må ha vært småbarn som satt i styrene rundt om i verden da alt gikk til "helvete" i 2008 da?

For voksene som du sier tenker jo over konsekvensene av ting...

 

Bare det å vurdere å ta opp lån for å investere og å tro at en investering er garantert høy avkastning uten høy risiko er bak mål

 

edit: Og som sagt tidligere, tar man opp lån for investering tipper jeg laveste rente man får er ~8%. Da skal du klare 11% for å kun være breakeven i forhold til bankrente, skal det være en god investering bør man klare noe/en del mer enn det. Da er vi fort oppe i 15-17% avkastning.

La meg være den første til å si at en slik type investering uten risiko finnes ikke.

Endret av wampster
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For å svare på spørsmålet: Nei, du får ikke lån uten sikkerhet til bedre rente enn alminnelig forbrukslån. Kan ikke banken gi deg mer i boliglån er det vel fordi boligen din ikke er verd mer, og da vil ikke boligen tjene som sikkerhet for neste lån. Da må du ha noe annet. Dersom disse investeringene dine er så veldig sikre kan du kanskje stille dem som sikkerhet? Sannsynligvis er nok ikke banken din enig i at de er så sikre, da...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Voksne folk har sikkert tenkt over konsekvensene av ting på forhånd.

 

Hahahahaha.

 

Må ha vært småbarn som satt i styrene rundt om i verden da alt gikk til "helvete" i 2008 da?

For voksene som du sier tenker jo over konsekvensene av ting...

 

Bare det å vurdere å ta opp lån for å investere og å tro at en investering er garantert høy avkastning uten høy risiko er bak mål

 

edit: Og som sagt tidligere, tar man opp lån for investering tipper jeg laveste rente man får er ~8%. Da skal du klare 11% for å kun være breakeven i forhold til bankrente, skal det være en god investering bør man klare noe/en del mer enn det. Da er vi fort oppe i 15-17% avkastning.

La meg være den første til å si at en slik type investering uten risiko finnes ikke.

 

 

Det er ikke opp til andre å dømme. Brukeren ønsker svar på spørsmålet sitt, og da er det ikke noe poeng å blande inn hva som er lurt og ikke lurt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis man skal ha et privat lån av noen, finnes det noen gode løsninger på dette hvor de jeg låner av får en sikkerhet i at pengene blir betalt tilbake, at man kan skrive under en kontrakt på dette eller noe. Regner med ingen vil låne meg penger om de ikke har en slik kontrakt. Må man da gjøre dette med en advokat, eller kan man gjøre det i banken?

Det finnes maler på gjeldsbrev på nett. Man trenger to vitner som også skal signere avtalen sammen med deg og utlåner.
Lenke til kommentar

 

Det er ikke opp til andre å dømme. Brukeren ønsker svar på spørsmålet sitt, og da er det ikke noe poeng å blande inn hva som er lurt og ikke lurt.

 

Det trådstarter beskriver er en "garantert" investering som gir 4%+ i avkastning. På engelsk så har man et godt ordtak som dekker dette: "There's no such thing as a free lunch". Ordtaket blir brukt for å si at du får ikke noe for ingenting. "Noe" i dette tilfellet er avkastning og "ingenting" er risiko. Mao, du får ikke avkastning uten risiko.

 

Det er allerede svart på trådstarters spørsmål: enten blir det forbrukslån, eller så kan han få lån med sikkerhet i investeringen hvis den faktisk er sikker. Som den garantert ikke er.

 

Resten av svarene her er rett og slett folk som prøver å hjelpe TS til å unngå en potensiell kjempesmell.

Endret av blackbrrd
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...