Gå til innhold

Boliglån - ganske ulike tilbud fra ulike banker


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Det er noe jeg finner meget underlig.

 

En kompis av meg søkte om boliglån hos DNB og fikk tilbud om å låne 2.000.000 NOK. I en annen bank (liten lokalbank) fikk han tilbud om å låne 200.000,- mer. Forutsetningene er da naturligvis de samme.

 

Dette vil jeg si er et ganske stort sprik! Jeg har lest på diverse nettforum som dette, om både flere og større sprik!

 

Hvorfor er det slik at tilbudene på boliglån kan variere slik fra en bank til en annen?

 

Mvh,

Silvio Berlusconi

Endret av SilvioBerlusconi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Det er noe jeg finner meget underlig.

En kompis av meg søkte om boliglån hos DNB og fikk tilbud om å låne 2.000.000 NOK. I en annen bank (liten lokalbank) fikk han tilbud om å låne 200.000,- mer. Forutsetningene er da naturligvis de samme.

Dette vil jeg si er et ganske stort sprik! Jeg har lest på diverse nettforum som dette, om både flere og større sprik!

Hvorfor er det slik at tilbudene på boliglån kan variere slik fra en bank til en annen?

Mvh,

Silvio Berlusconi

Her spiller jo mye inn, hvordan en søker osv. Jeg fylte ut ett enkelt skjema på nett hos DNB en gang i tiden å fikk tilbud om 2500000 eller noe slikt. Dro til den lokale sparebanken med lønnsslipper og budsjett og fikk tilbud om 4000000....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Møter du opp i banken vil de kunne vurdere deg mer ut ifra hva du bruker. Jeg møtte opp hos DnB som student og fikk lånetilbud på 2 MNOK. Hovedsaklig på grunn av mulighet for høy fremtidig inntekt, lavt forbruk og mulighet for ytterliger jobbing på deltidsjobb. I en ideell verden burde ikke personlig kontakt endre lånemulighetene, men her er ikke verden ideell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...