Gå til innhold

zyxel P8702N vil ikke la meg fjernstyre xbmc på WiFi.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg kikket litt på over teamvewer og det er et felles subnet som deles på hele nettverket fra zyxelen.

APet er en litt eldre linksys ruter som har cat5 kabel inn i LAN interface og statisk LAN ip innenfor samme

subnet og avskrudd dhcp server.

 

Er man koblet til dette APet er alt OK. Sjekket arp tabellen på laptopen koblet til dette trådløse nettet:

Grensesnitt: 10.0.0.51 --- 0xb
Internett-adresse Fysisk adresse Type
10.0.0.20 00-25-9c-42-3c-14 dynamisk
10.0.0.31 b8-27-eb-06-50-ca dynamisk
10.0.0.35 04-4b-80-80-80-03 dynamisk
10.0.0.36 00-1a-92-2d-3b-bd dynamisk
10.0.0.89 00-a0-de-88-4a-99 dynamisk
10.0.0.92 e4-11-5b-06-1a-95 dynamisk
10.0.0.102 38-aa-3c-cc-bd-c3 dynamisk
10.0.0.138 4c-9e-ff-2c-1d-a6 dynamisk

 

Koblet deretter til wifi fra zyxelen, clearet arp cache på laptopen. Etter en stund får man disse oppføringene:

Grensesnitt: 10.0.0.51 --- 0xb
Internett-adresse Fysisk adresse Type
10.0.0.20 00-25-9c-42-3c-14 dynamisk
10.0.0.102 38-aa-3c-cc-bd-c3 dynamisk
10.0.0.138 4c-9e-ff-2c-1d-a6 dynamisk

 

Her kan det tyde på problemer med arp meldinger . Men er ikke 100% at ikke arp deles mellom wifi og trådfast på zyxelen. Man kan blant annet se 10.0.0.102 og 10.0.0.20 i begge tabellene...

 

TS tester nå mens jeg skriver dette å nedgradere en versjon firmware ettersom jeg ikke kunne se noen tegn til feil konfigurasjon på zyxelen.

 

Kunne vært mer interessant og se på arp trafikken som sendes når man er koblet til LANet men TS har treig laptop, og treigt nett så ting går veldig sent..

Lenke til kommentar

Sjekket spotimote mot 10.0.0.35 og yatze mot 10.0.0.31 på zyxel WiFi med Android tlf før jeg la meg og dette virket. Super tregt riktignok...

våknet idag opp uten Internett og det som virket igår virker ikke lenger.

 

Factory reset på downgraded SW i zyxel utført...

To be continued...

Lenke til kommentar

Har som sagt 2 stk zyxel p8702n liggende. Etter factory reset hadde jeg fortsatt ikke nett. Prøvde så og sette opp den andre uten hell. Ringer telenor og de innrømmer problemer med nette og skal være utbedret i løpet av dagen... kjent historie!

 

Det jeg så inne i routerene er at jeg i utgangspunktet hadde den nyeste og den nest nyeste SW til routeren. Etter downgrading av den ene har jeg nå 2 stk med versjon aajx.4

Lenke til kommentar

Kan du prøve å se om det er noen fany innstillinger som du finner om du logger på Telenor MineSider, er vist slik at man ikke får tilgang til alle instillnger via managmentsiden rett på routeren? (ref),

 

Ellers minner jo dette noe om en innstilling som man finner i DDWRT,hvor man kan velge om wifi skal være bridged eller unbridged

 

I og med at router laster ned config fra Telenor ved boot, kan det fort lage mer krøll og drive å downgrade roteren? Kan jo være verdt å forsøke å ta kontakt med Telenor på en eller annen måte, for via facebook?

Lenke til kommentar

Kan du prøve å se om det er noen fany innstillinger som du finner om du logger på Telenor MineSider, er vist slik at man ikke får tilgang til alle instillnger via managmentsiden rett på routeren? (ref),

Dette skal sjekkes ut så fort jeg har nett!

 

Ellers minner jo dette noe om en innstilling som man finner i DDWRT,hvor man kan velge om wifi skal være bridged eller unbridged

denne linken fikk ikke jeg opp.

 

I og med at router laster ned config fra Telenor ved boot, kan det fort lage mer krøll og drive å downgrade roteren? Kan jo være verdt å forsøke å ta kontakt med Telenor på en eller annen måte, for via facebook?

De skal bare sørge for inntekter til telenorhjelpen...

 

Det er fortsatt brudd i den 6700meter lange kobberkabelen fra sentralen til mitt hus så prosjektet ligger dødt intill jeg får igjen min sinnsyke 2500/400 linje!

Lenke til kommentar

Kan du prøve å se om det er noen fany innstillinger som du finner om du logger på Telenor MineSider, er vist slik at man ikke får tilgang til alle instillnger via managmentsiden rett på routeren? (ref),

Dette skal sjekkes ut så fort jeg har nett!

 

Ellers minner jo dette noe om en innstilling som man finner i DDWRT,hvor man kan velge om wifi skal være bridged eller unbridged

denne linken fikk ikke jeg opp.

 

I og med at router laster ned config fra Telenor ved boot, kan det fort lage mer krøll og drive å downgrade roteren? Kan jo være verdt å forsøke å ta kontakt med Telenor på en eller annen måte, for via facebook?

De skal bare sørge for inntekter til telenorhjelpen...

 

Det er fortsatt brudd i den 6700meter lange kobberkabelen fra sentralen til mitt hus så prosjektet ligger dødt intill jeg får igjen min sinnsyke 2500/400 linje!

Lenke til kommentar

Hæres ut som det jeg sliter med. Jeg hadde versjon 5 og akkurat samme problemet. Fikk internet tilbake idag men det skjer litt for mye i helgen til at jeg får kikket noe på det. Skal prøve igjen til uken.

 

Fikk kikket litt innom telenor/min side og kan ikke se annet en wifi passord og navn som kan endres.

Det eneste avviket jeg kan se er at jeg kun har bokstaver i wifi passordet, mens min side sier jeg må ha en blanding av stor og liten bokstav og tall. Kan da ikke være dette som lager krøll?

Endret av WackenSS
Lenke til kommentar

Hæres ut som det jeg sliter med. Jeg hadde versjon 5 og akkurat samme problemet. Fikk internet tilbake idag men det skjer litt for mye i helgen til at jeg får kikket noe på det. Skal prøve igjen til uken.

 

Fikk kikket litt innom telenor/min side og kan ikke se annet en wifi passord og navn som kan endres.

Det eneste avviket jeg kan se er at jeg kun har bokstaver i wifi passordet, mens min side sier jeg må ha en blanding av stor og liten bokstav og tall. Kan da ikke være dette som lager krøll?

 

Tviler sterkt på at det er relatert til problemet. Mener å ha lest et annet sted, om at du kan plages med å få satt passordet via web interfacet på routeren, og at dette må gjøres via TN min side.

 

Du får nesten prøve å downgrade firmwaren på Telenor Zyxel P8702N fra rev5 til rev4:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...