Gå til innhold

Nytt skjermkort


Djiingis

Anbefalte innlegg

Skal som sagt kjøpe nytt skjermkort i 1500-2000 krs prisklasse.

Et par kort jeg har sett litt på er:

 

Hercules 3D Prophet 9600PRO 128MB DDR (2,179,-)

Sapphire Radeon 9800SE Atlantis 128M DDR (2,049,-)

Sapphire Radeon 9600 Atlantis PRO 128MB (1,999,-)

Asus V9560 GeForce FX5600 128MB DDR (1,799,-)

 

Leter etter et kort som kan gi meg mest for pengene i den prisklassen.

Overklokking er ikke en stor prioritet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville gått for Sapphire Radeon 9600PRO Fireblade Edition. Det gir meget god ytelse for pengene. Forskjellen mellom vanlig og Fireblade er pris (ca. 200kr), klokkefrekvensen og minnebrikkene. Fireblade benytter Samsung, mens vanlig bruker EtronTech. Såvidt jeg vet så har Samsung-minnet lavere ns enn EtronTech-minnet, altså raskere. Fireblade har også vist seg å ha gode overklokkingsegenskaper, hvis du likevel engang skulle prøve.

 

Billigst per 29.10.03 er MPX

Lenke til kommentar

Radeon 9800SE er det raskeste valget. Det nest beste valget er nok Radeon 9600XT. Dette er med tanke på ytelse.

 

En fordel 9600 har over 9800SE er at det avgir mindre varme og har ofte en litt mer stillegående kjøleløsning.

 

Radeon 9800SE kan derimot kanskje modifiseres til et ordentlig Radeon 9800-kort, og da snakker vi om et pris/ytelses-forhold ingen andre produkter kommer i nærheten av.

Lenke til kommentar

går litt i mot strømmen og sier at du kanskje bør sjekke ut gf 5700 ultra m/ddr2 minne, har lest en del tester og det ser ut som om nvidia skutt gullfuglen igjen. kortet legger seg mellom ati9700pro og 9600xt. Prisen ligger tett opp under 2000,-

Kortet kommer ikke ut før i slutten av november. Ellers så er jeg vel enig i de som sier at du bør gå for et ati 9600 pro/XT

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...