Gå til innhold

hjelp til valg av 4k pc.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

4k gaming er umodent og er ikke anbefalt på noen forsvarlig måte.

Velg heller 3x 1440 skjermer eller lignende. Eventuelt kast deg på en ASUS ROG skjerm.

Å? Fortell oss hvorfor 4k er umodent og ikke anbefalt!

Skrevet

Velg heller 3x 1440 skjermer eller lignende. Eventuelt kast deg på en ASUS ROG skjerm.

Krever mye GPU og CPU kraft for å få det til å fungere skikkelig.

Om du skal på død og liv kjøre 4k oppløsning og lav fps skal du versågod å kaste bort pengene dine.

Hadde heller gått for et langt bedre oppsett med 144Hz skjerm, gsync og høy fps enn 4k jåleriet.

Skal man bruke maskinen til videoredigering, dokumenthåndtering og lignende ville nok 4k være verdt det, men til spilling er det for min del å brenne opp penger man kunne ha brukt en annen plass med mer fornuft.

• Liker 1
Skrevet

Jodda. Det er småspikkeri :p Det er 2k med headroom for alle mulige slike småendringer :) Jeg valgte billige komponenter bare for å ikke sprenge budsjettet. Bedre å ha litt til overs på slutten.

Skrevet

Jodda. Det er småspikkeri :p Det er 2k med headroom for alle mulige slike småendringer :) Jeg valgte billige komponenter bare for å ikke sprenge budsjettet. Bedre å ha litt til overs på slutten.

Ja, er enig der.

Var også på bedrift så dealen så enda bedre ut :p 18k :D

Skrevet

4K er ikke å anbefale for gaming, men det er et MEN med det utsagnet .. Hva slags spill skal TS spille? Enkelte spill/spilltyper vil fungere i 4K. For hardcore FPS BF4 CoD mayhem så ville jeg også anbefalt 1 ROG Swift (3*1440p høres urealistisk ut, iallfall hvis man skal spille på alle 3 samtidig med det budsjettet).

• Liker 1
Skrevet

Skulle gjerne hatt 4k til LOL, tror du får mye større Field of View. Men så er det latterlig med en SÅ bra maskin for å spille LOL, hehe.

For Wow tror jeg også det hadde sett nydelig ut.

Skrevet

3. persons eventyrspill med fine landskap (hvor FPS/rask flyt/synkronisering er mindre viktig) for eksempel ja. Shadows of Mordor kanskje? Slow-mo slakting av uruk's or orc's i 4K ^^

• Liker 1
Skrevet

Krever mye GPU og CPU kraft for å få det til å fungere skikkelig.

Om du skal på død og liv kjøre 4k oppløsning og lav fps skal du versågod å kaste bort pengene dine.

Hadde heller gått for et langt bedre oppsett med 144Hz skjerm, gsync og høy fps enn 4k jåleriet.

Skal man bruke maskinen til videoredigering, dokumenthåndtering og lignende ville nok 4k være verdt det, men til spilling er det for min del å brenne opp penger man kunne ha brukt en annen plass med mer fornuft.

Vell, ja? Man kan ikke forvente at 4k skal være lett å drive :p

Er derfor jjeg skal kjøpe inn i7-5930k 6 core og 2 eller 3 980 8GB når dem kommer før jeg gir meg ut på 4k gaming :p

Å 4k er ikke noe vits om du bare har en 970 eller 1 980. Det krever minst 2 eller 3 980's for å kunne kjøre 4k på maks grafikk.

Se for eksempel på bf4, med medium/high uten "lightning" eller hbao, så fikk ejg en grei 60 fps på bf4 i 4k nedsampla til 1080p :)

Jeg foretrekker selv gaming i nvidia surround på mine 3 144hz gaming skjermer, men er lov å kose seg litt med 4k også, frem til 4k 144hz kommer ^^

Skrevet

Min rigg akkurat nå er: 1090t @ 3.9Ghz, og ref gtx 980 (ingen oc).

Jeg kjører bf 4 på 1080p alt maks (men uten 4k nedsampling) med ca 65-100 fps. Den varierer ganske mye, men ikke ingen dipp under 60 fps.

Vet ikke hva som ser best ut av alt maks 1080p eller high/med med 4k nedsampling?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...