Gå til innhold

Har dere funnet drømmejobben?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg aner ikke hva jeg skal jobbe med. Alt jeg veit er at jeg vil jobbe med mennesker, men hvordan veit jeg ikke. Det er stor sannsynlighet for at jeg søker skole til neste år.

 

Jeg vil våkne opp å glede meg til å dra på jobb. Er dere så heldige at dere har funnet drømmejobben? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Har du en hobby? Finn en måte å gjøre det om til en jobb :)

Har dessverre ingen hobby som jeg kan jobbe med. :/

 

 

De aller fleste hobbyer kan gjøres om til et yrke på en eller annen måte. Hva er hobbyene dine?

 

Jeg selv jobber som fotograf. Neeesten drømmejobben.

Lenke til kommentar

 

 

Har du en hobby? Finn en måte å gjøre det om til en jobb :)

Har dessverre ingen hobby som jeg kan jobbe med. :/

 

 

De aller fleste hobbyer kan gjøres om til et yrke på en eller annen måte. Hva er hobbyene dine?

 

Jeg selv jobber som fotograf. Neeesten drømmejobben.

 

Jeg tror ikke jeg ville hatt en hobby som jobb. Unntaket hadde vært hvis jeg spilte sport og var på et landslag.

Fotograf er også noe jeg gjerne kunne jobbet med hvis jeg hadde hatt fotografi som hobby.

 

Hva er drømmejobben din, hvis fotograf er nesten? :)

Lenke til kommentar

For øyeblikket tar jeg utdanning innen markedsføring, og kunne tenke meg med å jobbe med merkevarebygging og/eller reklame (tv).

 

Drømmejobben for meg består altså ikke av å leve på en sky. Å våkne hver dag å glede meg til å gå på jobb blir kanskje litt drøyt, men å stå hardt på for å skape resultater og føle at jeg virkelig får brukt mine ferdigheter, er det jeg ønsker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For øyeblikket tar jeg utdanning innen markedsføring, og kunne tenke meg med å jobbe med merkevarebygging og/eller reklame (tv).

 

Drømmejobben for meg består altså ikke av å leve på en sky. Å våkne hver dag å glede meg til å gå på jobb blir kanskje litt drøyt, men å stå hardt på for å skape resultater og føle at jeg virkelig får brukt mine ferdigheter, er det jeg ønsker.

Takk for at du delte ditt syn på hva drømmejobb er. :)

 

Du vil altså føle at du gjør noe nyttig, at dine ferdigheter blir brukt til det du ønsker. Det er en fin tanke.

Jeg har ikke tenkt på det slik før. Det kan også bety at du gleder deg til å dra på jobb når du starter å jobbe med merkevarebygging/reklame, fordi det er noe du mestrer, og du gjør noe du har lyst til.

 

Jeg regner med du har en interesse innenfor reklame? Er dette noe som har kommet med årene, eller har du alltid hatt det? Når fant du ut at det var innen markedsføring du ville jobbe?

Lenke til kommentar

 

For øyeblikket tar jeg utdanning innen markedsføring, og kunne tenke meg med å jobbe med merkevarebygging og/eller reklame (tv).

 

Drømmejobben for meg består altså ikke av å leve på en sky. Å våkne hver dag å glede meg til å gå på jobb blir kanskje litt drøyt, men å stå hardt på for å skape resultater og føle at jeg virkelig får brukt mine ferdigheter, er det jeg ønsker.

Takk for at du delte ditt syn på hva drømmejobb er. :)

 

Du vil altså føle at du gjør noe nyttig, at dine ferdigheter blir brukt til det du ønsker. Det er en fin tanke.

Jeg har ikke tenkt på det slik før. Det kan også bety at du gleder deg til å dra på jobb når du starter å jobbe med merkevarebygging/reklame, fordi det er noe du mestrer, og du gjør noe du har lyst til.

 

Jeg regner med du har en interesse innenfor reklame? Er dette noe som har kommet med årene, eller har du alltid hatt det? Når fant du ut at det var innen markedsføring du ville jobbe?

 

 

Jeg er ganske materialistisk av meg selv, så jeg ønsker en jobb hvor mulighetene for mye penger er store. Jeg vet at bransjen (gjerne som konsulent) jeg ønsker å gå innpå, ikke er den vanlige 8-4 jobben. Fordelene ved jobben er at den er i stor grad provisjonsbasert, den lar deg oppleve nye steder (ved at den tvinger deg til å reise til klienter), man får jobbe veldig variert (med alt fra toalettpapir til sportskjeder osv.) og er i bunn resultatorientert. Fra deltidsjobber (og nesten fulltidsjobber) har jeg erfart at rutinemessig arbeid ikke helt er for meg. Noe rutine blir det alltid, men variasjon er viktig for meg.

 

Jeg har interesse innenfor reklame, fordi jeg ser på meg selv som en veldig kreativ person. Jeg liker å se på en reklame - analysere den - og tenke for meg selv hvordan den kunne vært bedre. La oss være ærlig: Det meste av reklame på TV i dag er dritt. Noen må gjøre en bedre innsats.

 

Dette er noe som har kommet med årene. Jeg er nå på mitt 4. studie, og har endelig funnet meg til rette. Jeg er dog bare 24 år, heldigvis. Det var via mitt 3. studie, der jeg hadde ett spesifikt fag, at jeg skjønte hva det var jeg ville gjøre/bli/studere. Så det har ikke vært en livslang drøm, nei. Her kan helikopterpilot derimot nevnes, men denne drømmen måtte jeg forkaste.

Lenke til kommentar

 

 

 

Har du en hobby? Finn en måte å gjøre det om til en jobb :)

Har dessverre ingen hobby som jeg kan jobbe med. :/

 

 

De aller fleste hobbyer kan gjøres om til et yrke på en eller annen måte. Hva er hobbyene dine?

 

Jeg selv jobber som fotograf. Neeesten drømmejobben.

 

Jeg tror ikke jeg ville hatt en hobby som jobb. Unntaket hadde vært hvis jeg spilte sport og var på et landslag.

Fotograf er også noe jeg gjerne kunne jobbet med hvis jeg hadde hatt fotografi som hobby.

 

Hva er drømmejobben din, hvis fotograf er nesten? :)

 

 

Jobber som bilfotograf. Det er ganske ensidig. Vil helst komme meg inn i å fotografere mennesker - men aller helst ønsker jeg å jobbe med industriell filmproduksjon. Mmmh - vi får se hvordan det går.

Lenke til kommentar

Skal bli lærer, med fokus på yndlingsfaget mitt: Samfunnsfag. Storkoser meg når jeg underviser og når alt går veien i klasserommet.

 

Jeg er sikret en god og sikker jobb resten av livet mitt. Jeg kan bo hvor jeg vil. Det er også akkurat det jeg er ute etter.

Endret av Quote
Lenke til kommentar

 

Når jeg studerte hadde jeg en gang en drøm om å jobbe med rover'ne til NASA, jobber i dag med ett Norsk robot system. Close enough!

Stilig :) Trives du i jobben din?

 

 

Absolutt! Jobber med spennende saker hvor jeg er godt involvert i alle ender av systemet. Om jeg skulle ha "klaget" på noe så ville jeg gjerne ha vert mer involvert i software utviklingen, men kunnskapene mine innenfor det feltet er ikke gode nok enda uansett :)

 

Får også reise verden rundt, noe som er ett stort pluss for min del :)

Lenke til kommentar

 

 

Når jeg studerte hadde jeg en gang en drøm om å jobbe med rover'ne til NASA, jobber i dag med ett Norsk robot system. Close enough!

Stilig :) Trives du i jobben din?

 

 

Absolutt! Jobber med spennende saker hvor jeg er godt involvert i alle ender av systemet. Om jeg skulle ha "klaget" på noe så ville jeg gjerne ha vert mer involvert i software utviklingen, men kunnskapene mine innenfor det feltet er ikke gode nok enda uansett :)

 

Får også reise verden rundt, noe som er ett stort pluss for min del :)

 

Så bra. Veldig glad på dine vegne ! :)

 

Misunner deg som har funnet noe du trives med, og brenner for. Kanskje du en gang vil jobbe for NASA også. Veit jo aldri :)

Lenke til kommentar

Skal bli lærer, med fokus på yndlingsfaget mitt: Samfunnsfag. Storkoser meg når jeg underviser og når alt går veien i klasserommet.

 

Jeg er sikret en god og sikker jobb resten av livet mitt. Jeg kan bo hvor jeg vil. Det er også akkurat det jeg er ute etter.

Så bra. Vi trenger lærere. Det at du storkoser deg i klasserommet gjør garantert timene interessante for elevene dine også! :)

 

Hvor vil du jobbe? Med barn eller ungdom?

 

Det å ha sikker og god jobb er utrolig viktig. Deilig å vite at man ikke trenger å bekymre seg for økonomien :)

Lenke til kommentar

Skal bli lærer, med fokus på yndlingsfaget mitt: Samfunnsfag. Storkoser meg når jeg underviser og når alt går veien i klasserommet.

 

Jeg er sikret en god og sikker jobb resten av livet mitt. Jeg kan bo hvor jeg vil. Det er også akkurat det jeg er ute etter.

Du ser ut som en streng lærer via PB :D Streng er alltid bra! Vi har alltid snille lærere som kan ingenting :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...