Gå til innhold

OS Chrome - erfaringer?

GeirHH

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Formoder at man kan bruke Java (selv om mlnst mulig) og Adobe Reader?

Det kan man ikke, men hvis det eneste du bruker Java til er nettbank, så er BankID uten Java klar og i ferd med å utrulles as we speak. Dessuten så finnes det andre alternativer som BankID på mobil allerede, i tillegg har en del banker også andre innloggingsalternativer uten Java.

Denne artikkelen er grei lesing dersom du vil ha en oversikt over hva Chromebook for øyeblikket kan og ikke kan: http://www.dinside.no/929933/hvor-kompatibel-er-egentlig-googles-chromebook

Skrevet
Kjøper du en Intel-basert Chromebook kan du installere en ubuntu-versjon for å kjøre java. Du bør helst ha en Chromebook med 32 GB SSD.

For å bruke Ubuntu i Chromebook, er nok kravet at man ikke trenger å spørre om Chromebooks eventuelle svakheter :-).

• Liker 1
Skrevet (endret)

Nettbank ikkeno problem, bruker mobilen. Men mener å huske at altinn el. skatteetaten krever Java.

11.6'' Chromebook til reisebruk og stasjonær Windows hjemme er en mulighet.

Takker for alle svar.

Endret av GEIRHH
Skrevet

Nja, mest Asus Transformer Book. Er nysgjerrig på Chrome og jeg har tro på at Google sikkert kommer med nyttige oppdateringer. Selvsagt er lagringsplassen liten, men lagrer mye på minnepinne mm.

Skrevet

For meg personlig hadde det vært helt fantastisk.
Du må integrere deg med skylagring og nettbaserte tjenester. Hadde vært veldig greit til skole-pc, men ha en Windows-pc i reserve hjemme til når du skal lage et bilde i Paint. :ph34r:

• 1 år senere...
Skrevet

men ha en Windows-pc i reserve hjemme til når du skal lage et bilde i Paint.  :ph34r:

Dette er en gammel tråd, men her har du vel alternativet:  http://www.sumopaint.com/app/ 

Jeg må si meg ganske fornøyd med Chrome OS. Det har mange flere muligheter enn man kunne ane, må må rett og slett bare lete de opp.

Ellers er vel raskt, sikkert og enkelt noen stikkord her.

En konsulent i en fylkeskommune så at hos IT-folka var det vanlig å bruke Chrome OS.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...