Gå til innhold

Netcom smart minis hastighetsbegrensning


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Vurderer å kjøpe iPhone 6 fra netcom med smart mini da de har en grei pris på dette. Smart mini inneholder 1GB data og ellers fri bruk, men med en hastighetsbegrensning på 10 Mbit/s.

 

Slik jeg har skjønt det vil denne hastighetene holde de fleste gjøremål. Spotify, facebook, internett surfing osv. Kommer sjeldent å bruke mobilen som hotspot så vil derfor tro at denne hastigheten er bra nok for meg. Men noen her har kanskje mer peiling på dette? Vil jo ikke vente altfor lenge på nettside osv. skal lastes, men ut i fra det jeg har skjønt så er jo 10 mbit mer enn nok til nettsider osv.

Slik jeg forstår det er jo dette en mer "praktisk" hastighet enn de teoretiske som gjerne blir annonsert med. Eks. 80 mbit hos Chess, er jo tvilsomt at man får en slik hastighet, men ettersom det her er selve abonnomentet som er "strupingen" skulle en jo tro at man alltid fikk 10 mbit så fremt nettet i området man er på yter det.

 

Bruker i dag en gammel og treg Iphone 4 med tilsvarende chess abonnoment. Del gjerne dine erfaringer med Smart mini dersom du har det.

 

Netcom har hvertfall uttalt at det ikke vil skje en prioritering mellom kundene ut i fra abonnoment. Kilde

 

Trenger ikke råd om at 1 GB er lite for en iphone osv. Er wifi hjemme og på lesesalen og er stort sett der jeg er.

Endret av MooseOnTheRun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde tidligere iPhone5 med djuice som har samme begrensning på hastighet,og det fungerte helt ypperlig! Har 20Mbit på Telenor-abbonementet jeg har nå, og for å være ærlig merker jeg ingen verdens forskjell foruten når jeg laster ned ting, men småfiler og små apper går mer enn fort nok på 10Mbps også :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...