Gå til innhold

Nytt headset + portabel DAC, samlet ~3000kr


Anbefalte innlegg

Hei!

Trenger et nytt headset ganske fort. Skal mye ut å fly det neste året, og de hodetelefonene jeg har i dag er alt for åpne for å fly med.

 

Musikktyper jeg hører på er for det meste alternative, elektronisk og rock, så noe headset med nok bass til å føle det, men heller ikke opp på Beats-nivå.

 

Ettersom at paret skal bli brukt mest på fly, og på bibliotek, så må de ha en viss støydemping. Aktiv støydemping er ikke et must.

 

Takk på forhånd!:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aldri anbefalt Beyerdynamic før, men T70 ser veldig interessant ut. Portable versjonen trenger neppe forsterker hvis du har en høvelig ok utgang.

 

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=51681998&searchclickthrough=true&searchQuery=t70

 

Hvis det er for DAC kan du sjekke ut Fiio E07K hvis batteritid er viktig. DAC signalet ut kan det være veldig mye høyfrekvenser i, så lurt om du har mulighet til å justere det i kilden. Første gangen jeg testa E17 på Galaxy 10.1 2014 over USB hadde jeg vondt i ørene 2 timer etterpå.

Lenke til kommentar

Aldri anbefalt Beyerdynamic før, men T70 ser veldig interessant ut. Portable versjonen trenger neppe forsterker hvis du har en høvelig ok utgang.

 

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=51681998&searchclickthrough=true&searchQuery=t70

 

Hvis det er for DAC kan du sjekke ut Fiio E07K hvis batteritid er viktig. DAC signalet ut kan det være veldig mye høyfrekvenser i, så lurt om du har mulighet til å justere det i kilden. Første gangen jeg testa E17 på Galaxy 10.1 2014 over USB hadde jeg vondt i ørene 2 timer etterpå.

T70 så litt vell.. Stor ut, jeg vet ikke hva det var. Har du prøvd dem selv?
Lenke til kommentar

T70 så litt vell.. Stor ut, jeg vet ikke hva det var. Har du prøvd dem selv?

Har ikke fått testet dem selv enda, men folk jeg stoler på går gode for dem. De demper godt også, og har en balansert og fin lyd for å være lukket. Uhørt lettdrevet med bare 32 ohm. Tror lyden i dem passer godt i forhold til preferansene dine i førstepost. Fordelen er at du kan spille på biblioteket uten at de forstyrrer andre og at de demper flybråk endel. Kan dog ikke måle seg med Bose der. Forskjellen er stor.

Lenke til kommentar

 

T70 så litt vell.. Stor ut, jeg vet ikke hva det var. Har du prøvd dem selv?

Har ikke fått testet dem selv enda, men folk jeg stoler på går gode for dem. De demper godt også, og har en balansert og fin lyd for å være lukket. Uhørt lettdrevet med bare 32 ohm. Tror lyden i dem passer godt i forhold til preferansene dine i førstepost. Fordelen er at du kan spille på biblioteket uten at de forstyrrer andre og at de demper flybråk endel. Kan dog ikke måle seg med Bose der. Forskjellen er stor.
Tusen takk for flott svar. Etter et møte med pengeboken fant vi ut at 3000 bare for hodetelefonene blir litt mye, men om penger plutselig begynner å regne kommer de til å bli kjøpt.

Har sett på Sony MDR-1, Sennheiser Momentum (over-ear) og Fidelio X-1, da disse er litt nærmere prisen. Har du prøvd noen av dem?

Lenke til kommentar

T70p lekker lite lyd ut, men har ikke prøvd de så mye i særlig støyende omgivelser, så kan ikke si hvor godt de isolerer ellers. Sammenlignet ikke med så mye annet enn Denon D2000 da og da var T70p milevis lysere i tonen og hadde en god del mindre bass. Overall så likte jeg de ganske godt og tror at hvis man bruker de over tid så vil man venne seg til lyden og like disse.

Lenke til kommentar

Tusen takk for flott svar. Etter et møte med pengeboken fant vi ut at 3000 bare for hodetelefonene blir litt mye, men om penger plutselig begynner å regne kommer de til å bli kjøpt.

Har sett på Sony MDR-1, Sennheiser Momentum (over-ear) og Fidelio X-1, da disse er litt nærmere prisen. Har du prøvd noen av dem?

Fidelio ser kanskje lukket ut, men den er åpen og slipper lyd både inn og ut, ellers har den meget god lyd. Sennheiser sin dyrere modeller pleier å være bra, men Momentum får en del pepper bl.a. for veldig små klokker, men vil muligens være mer egnet til DAC-prosjektet ditt. De har en god oppløsning. Det du sitter igjen med er MDR-1 som kan være en løsning hvis du liker forsterket midbass og nedtonet diskant.

 

Tror nok ATH-M50 kunne vært noe som kunne passe i prosjektet ditt. De lekker litt lyd hvis du drar på med volumet, men de kan fint være lydløse for andre om du ikke er så hard på volumet.

Lenke til kommentar

Altså dersom fly er hovedstedet for bruken, spiller det liten rolle hvilken lydkvalitet hodetelefonen har om de ikke har aktiv demping. Jeg flyr ofte og har testet lukkede i noen versjoner og det har bare ingenting å si i flyet. Støyen fjernet for min del all lytteglede. På med aktiv støydemping og turen var igjen en smal sak. For min del holder QC15 et par år til.

En ekstern dac blir også meningsløst i fly. Til biblioteket eller godstolen hjemme er det et must.

Lenke til kommentar

Har flydd minimalt de siste årene, men hadde et par turer i sommer. Mine Shure SE535 med støpte endestykker gjorde en ganske god jobb føler jeg, men nå er kanskje ikke propper helt aktuelle for trådstarter. Allikevel så føler jeg for å skyte inn at passiv demping er nok best med propper ellers så bør man nok rette nesa mot aktiv og Bose om man skal høre på musikk i støyende omgivelser.

Lenke til kommentar

Et klassisk par Beats Classic funker perfekt. Jeg reiser også en del og synes de er veldig behagelige, nokså støydempende og lett å ha på hodet. De koster en del men de er absolutt verdt d. Bose har mere Quiet Comfort men jeg liker Beats bedre. Hos NetOnNet kan du bestille kjapt og enkelt, kommer innen få dager. Tror jeg betalte 2500,- for mine så ikke så aller værst. Lykke til

Lenke til kommentar

Prøvde et par Beats Studio en gang, det var grøt det! De var absolutt ikke verdt pengene. Og de fleste lydinteresserte (ikke logointeresserte) er vel enige i at Beats-serien har generelt lite å stille opp med når det gjelder kvalitet i forhold til pris.

 

EDIT:endret skrivefeil

Endret av E.C.
Lenke til kommentar

Beats er som sagt ikke de beste på markedet, og ja de fleste kjøper nok pga. at de er Beats. Men for 2500,- er det ikke akkurat dårlige headset. De er lette, fleksibel, bra lyd/bass og funker bra for folk som ikke er musikere. Men slik jeg har forstått vil han ha noe på reisen og da passer Beats perfekt med tanke på pris, kvalitet og "utseende", men det er nå min mening..

Lenke til kommentar

Det jeg har prøvd av Beats er at de ikke er det verste man finner, om prislappen hadde vært en tusenlapp mindre.

 

Blir iallefall en 100 timer fly neste året, med ganske store flystrekninger. Men samtidig blir det mye på skolen, biblioteket og godstolen, og vil jo helst høre om noen snakker til deg.

 

Bose sine nye CQ25 ser jo ikke direkte stygg ut heller, om man skal tenke på den måten.

 

Må si jeg ble veldig usikker nå. Er det returrett på hodetelefoner også? Tenkte kanskje å først bestille en type, f.eks Sony MDR-1, og om de bare ikke funker kjøper jeg bare Bose sine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...