Gå til innhold

Datakortet 2014 - noe å skryte på seg?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan gi en viss mening for de som bruker mye kontorprogramvare i jobben sin, type saksbehandlere o.l.

 

Word, Excel, etc. Man lærer å utføre ulike oppgaver med disse verktøyene, men man får lite grunnleggende forståelse av hva som skjer.

 

Jeg prøvde en sånn gratis "test deg selv"-del av datakortet for moro skyld for et par år siden, og den tryna fordi jeg ikke brukte IE...

Lenke til kommentar

Hadde du vært ei gammel dame som søker seg ny jobb innen helsesektoren, så hadde det kanskje kunne vist at du har en kompetanse over det en kan forvente. Men om du er en ung mann som har vokst opp med fremveksten av det digitale samfunnet, så ser jeg virkelig ikke verdien. Det er jo som de skriver selv på hjemmesidene sine: "Datakortet sikrer at medarbeiderne kan bruke de vanligste programmene på en PC på en effektiv måte." Du lærer å bruke Word og Excel, samt å sende mail...

Endret av blured
Lenke til kommentar

Det har vel sikkert noko føre seg for vanlege kontorjobbar som ikkje er IT-relaterte. Datakortet viser berre at du har generell datakunskap og kan beherske ei maskin med vanlege kontorverktøy, enkel feilsøking etc. Som sagt tidligare, om du vil ha ein jobb innanfor it så er nok sertifiseringar frå MS, Cisco, HP, vmware osv mykje bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...