Gå til innhold

Snart blir momsfrigrensen trolig over dobbelt så høy


Anbefalte innlegg

 

Det er ikke verre enn 200 i den forstand at i praksis er fraktprisen for denne type varer garantert under 150 i snitt, men hvordan håndheves dette i praksis? Fraktprisen står jo ikke deklarer?

 

AtW

 

 

F.eks ebay koster ofte frakt samme som varen så for min del er dette et steg bakover.

 

 

Det er et stort tilbakested om man handler på Ebay.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Det er ikke verre enn 200 i den forstand at i praksis er fraktprisen for denne type varer garantert under 150 i snitt, men hvordan håndheves dette i praksis? Fraktprisen står jo ikke deklarer?

 

AtW

 

 

F.eks ebay koster ofte frakt samme som varen så for min del er dette et steg bakover.

 

 

Det er et stort tilbakested om man handler på Ebay.

 

 

95% av det jeg handler på ebay har inkludert frakt eller frakt på langt under 150 kr.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg har flere ganger fådt brev om å måtte fremlegge kvitering for toll så er et sjangse spill. Men da mine kjøpsbeløp uansett ofte er over 200 kr så tar ikke jeg det så tungt.

 

Største grunnen til at jeg bestiller utenlands er ikke fordi ting er billigere men rett å slett fordi det ikke selges i norge.

 

 

Atw

 

Det meste fra usa å uk som jeg har bestilt har frak kostet ca samme som kjøpsbeløp.

 

Men som sagt er det ikke vedens undergang for meg da det er tilgjengelighet ikke pris som gjør at jeg handler utendlands.

Men hadde ikke skadet å spart noen kr her å der :-)

 

Har 60+ bestilinger i året side 07

Lenke til kommentar

Det spørs selvfølgelig hva man kjøper på Ebay, og ikke minst fra hvor. At det er billig med frakt på en kabel fra Kina er jo greit nok, men for min egen del så bestiller jeg en god del fra land med høyere fraktkostnader. Jeg har for eksempel bestilt en del gamle konsollspill. Det er ofte mulig å finne pakker med en liten håndfull spill til under 200,-. Men frakten kan godt være på et par-tre hundre den også. Det er ikke så nøye i dag, siden totalprisen fortsatt er akseptabel, men med den nye grensen er det bare å glemme å handle slikt.

 

Ja, man kan alltids sende mail til selger og be om at de jukser med prisen, men det er ikke noe jeg synes det er verdt å gjøre seg til kjeltring for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...