Gå til innhold

[Løst] For sent å bli profesjonell fotballspiller?


Gjest bruker-354933

Anbefalte innlegg

Skjønner det, men har ikke tid til å prioritere skolen og fotball samtidig, dessuten er jeg skolelei. har hørt at en må trene i over 10 000 timer for å bli proff, og det går ikke ikke hvis jeg tilbringer halve dagen på skolen, samt bruker flere timer på å øve til prøver og eksamen...

 

 

De får det nå fint til på La Masia..Skole og fotball altså.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Skulle likt å vite hvor god trådstarter faktisk var.

 

Er jo noen relativt gode spillere i ungdomsfotballen som har spilt mye gatefotball, riktignok mye mer i andre land enn Norge.

 

Selve hovedproblemet er vel ikke nødvendigvis hvor god ts er, men hvor lett han tar på oppgaven å bli proff. Jeg har selv spilt imot landslagsspillere og tippeligaspillere, og bunn-nivået deres er skyhøyt! Ihvertfall på løkka, der ts tydeligvis boltrer seg.

Lenke til kommentar

Jaja, er helt enig med deg jeg.

 

Spilt mot flere tippeligaspillere selv. Og husker hvor enorm forskjellen var fra et (godt) rekruttlag i 3.div til treninger med et godt a-lag i 2.div. Kan jo bare tenke meg hvordan forskjellen hadde vært fra delvis amatør i 2 div til proffe i 1 div/tippeligaen hadde vært. At folk undervurderer hvor gode de "dårlige" spillerne i Norge er jo ikke uvanlig, er ikke før de spiller mot noen på et halvgreit nivå de skjønner hvor dårlige de selv er i forhold til tippeliga-spillerne.

 

Men hadde vært morsomt å vite om ts hadde vært typen som herjer med kompiser eller i gymmen, eller om han er helt på det jevne. Uansett ganske enkelt å finne ut hvilket nivå man ligger på, bare å dra på en lokal jr-trening i en breddeklubb. Holde man nivået blant de beste der er man ikke fullstendig talentløs, er man på det jevne der er det bare å gi opp proffdrømmen. Og det gjelder jo egentlig uansett om man aldri har spilt fotball organisert eller har spilt i 15 år, noen unntak selvsagt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...
Gjest bruker-354933

Åssen gikk det her a?

Blitt no kontrakt på ræ ellær?

 

Nei, det gikk ikke så bra. Jeg hadde høye forventninger, og fallhøyden var altfor stor. Jeg har fortsatt et stort lidenskap for fotball, men har måttet innse at det er for sent for meg å bli profesjonell fotballspiller. Jeg er dypt skuffet, for jeg mener nemlig at jeg var født til å spille fotball. Jeg har et unik talent, og har fått høre det av både venner og andre bekjente. For av en eller annen grunn så har jeg alltid vært god i fotball. Jeg lærte mye fortere enn alle vennene mine, alt på egenhånd. Jeg har alltid følt at jeg ble født med ballen i beina. Jeg hadde nemlig unormalt god kontroll med ballen og jeg løper utrolig nok raskere når jeg spiller fotball. Uheldigvis så ble jeg rammet av en genetisk sykdom under fødselen, og måtte isoleres fra omverden i flere år. Skal ikke skrive så mye detaljer rundt sykdommen, men uflaks er vel det rette ordet som beskriver livet mitt i et nøtteskall. Det er akkurat den samme uflaksen som har stoppet meg i å utvikle mitt skjulte talent i fotball.

 

Jeg skal ikke lyve å si at jeg ikke er sint og sur, for det er jeg. Men slik er livet, og livet går videre... Nå har jeg nye drømmer og mål, og en av de er å bli en av verdens mest kjente forfatter. Ønsk meg lykke til...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Men helt serr - og glem Tippeligaen litt nå - - det er vel ikke heeelt for seint å bli en habil 2.div-spiller, eller evt til og med en Adeccospiller (i et lag som gjør det halvveis i Adeccoligaen) ?? Hva mener dere?

 

Jeg spilte sammen med en fyr på et jr 2 lag i Oslo en stund. Han fikk noen kamper for 1 laget det året han var siste års junior, men var ikke fast eller noe. I 2013 vår spilte jeg mot han når vi begge spilte på hvert vårt kompislag i 6 div. Han var da 22 år (91-modell). I fjor høst var han med å rykke opp fra 2 div med Åsane, og i år har han fått spilletid i 1.div. 

 

Men han hadde jo tross alt spilt fotball siden han var liten, og var egentlig alltid en spiller som ble litt undervurdert. Hadde/har ingen svakheter og med mye trening kan man jo få til litt ekstra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...