Gå til innhold

[Løst] For sent å bli profesjonell fotballspiller?


Gjest bruker-354933

Anbefalte innlegg

Gjest bruker-354933

Jeg er en gutt på 17 år som drømmer om å bli en profesjonell fotballspiller. Jeg føler jeg er god med ballen, men likevel så har jeg aldri spilt i et lag osv, kun alene og med andre venner. tenker på å starte med fotball nå, men har hørt at det er for sent å bli en profesjonell fotballspiller på grunn av alderen min. hva tenker dere? er det realistisk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hell. Fucking. No.

 

Og det baserer jeg med dette: Har du ikke spilt i et lag, så mangler du utrolig mye i henhold til lagfølelse, taktikk-forståelse, lese spillet osv. At du er god med ballen betyr veldig lite. Fins tusenvis av folk som kan holde en ball i lufta i timesvis, men greier ikke sentre 3 meter.

 

Om du da ikke blir den nye Bebe!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest bruker-354933

Hell. Fucking. No.

 

Og det baserer jeg med dette: Har du ikke spilt i et lag, så mangler du utrolig mye i henhold til lagfølelse, taktikk-forståelse, lese spillet osv. At du er god med ballen betyr veldig lite. Fins tusenvis av folk som kan holde en ball i lufta i timesvis, men greier ikke sentre 3 meter.

 

Om du da ikke blir den nye Bebe!

 

Skjønner godt hva du mener, men jeg har jo spilt med venner helt siden jeg var liten. er jo ikke helt amatør, og er fortsatt ung... jeg tror heller ikke en trenger å være så veeldig god for å spille i tippeligaen, da nivået der er ganske lavt , med unntak av noen spillere.

Lenke til kommentar

 

Hell. Fucking. No.

 

Og det baserer jeg med dette: Har du ikke spilt i et lag, så mangler du utrolig mye i henhold til lagfølelse, taktikk-forståelse, lese spillet osv. At du er god med ballen betyr veldig lite. Fins tusenvis av folk som kan holde en ball i lufta i timesvis, men greier ikke sentre 3 meter.

 

Om du da ikke blir den nye Bebe!

 

Skjønner godt hva du mener, men jeg har jo spilt med venner helt siden jeg var liten. er jo ikke helt amatør, og er fortsatt ung... jeg tror heller ikke en trenger å være så veeldig god for å spille i tippeligaen, da nivået der er ganske lavt , med unntak av noen spillere.

 

 

Tror du undervurderer tippeligaspillere enormt og overvurderer deg selv enormt.

Jeg vil anta du mangler over 70% av der du bør være. Å spille med venner er faktisk så amatør som du får det.

 

Når tippeliga-klubber plukker spillere plukker di etter en viss bestemt rolle. Hvilken rolle føler du selv du kunne bekledd? "God med ballen"?

 

Hvis dette er et mål for deg, må du finne deg en klubb asap, for deretter finne ut hvor landet ligger. Du bør ordne deg et bra kosthold, bygge litt fysikk i henhol til styrke og eksplosivitet, så får du se.

 

Dog tror jeg du ser på dette som en snarvei. Og tro meg, det er det ikke. Jeg har selv 24 år fotball på ryggen og føler jeg vet litt hva jeg snakker om.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest bruker-354933

 

 

Hell. Fucking. No.

 

Og det baserer jeg med dette: Har du ikke spilt i et lag, så mangler du utrolig mye i henhold til lagfølelse, taktikk-forståelse, lese spillet osv. At du er god med ballen betyr veldig lite. Fins tusenvis av folk som kan holde en ball i lufta i timesvis, men greier ikke sentre 3 meter.

 

Om du da ikke blir den nye Bebe!

 

Skjønner godt hva du mener, men jeg har jo spilt med venner helt siden jeg var liten. er jo ikke helt amatør, og er fortsatt ung... jeg tror heller ikke en trenger å være så veeldig god for å spille i tippeligaen, da nivået der er ganske lavt , med unntak av noen spillere.

 

 

Tror du undervurderer tippeligaspillere enormt og overvurderer deg selv enormt.

Jeg vil anta du mangler over 70% av der du bør være. Å spille med venner er faktisk så amatør som du får det.

 

Når tippeliga-klubber plukker spillere plukker di etter en viss bestemt rolle. Hvilken rolle føler du selv du kunne bekledd? "God med ballen"?

 

Hvis dette er et mål for deg, må du finne deg en klubb asap, for deretter finne ut hvor landet ligger. Du bør ordne deg et bra kosthold, bygge litt fysikk i henhol til styrke og eksplosivitet, så får du se.

 

Dog tror jeg du ser på dette som en snarvei. Og tro meg, det er det ikke. Jeg har selv 24 år fotball på ryggen og føler jeg vet litt hva jeg snakker om.

 

 

hehe, er det ikke bra med høy selvtillit da når det kommer til fotball?? jeg har sett endel tippekamper. og de fleste av kampene er utroolig kjedelige. ustabile presentasjoner og i vertfall ikke underholdende. virker som de bare har en enkel strategi: å score 1 mål. resten av kampen ser vi kjedelige pasninger fra og til medspillere, forsvar for alle mann, og håp om at de holder ut resten av kampen. alle kan vel gi pasninger og skyte i mål slik de gjør i tippeligaen, men så er det jo fakta er nivået i norsk fotball er veeldig lavt. Jeg lærer fort og med litt trening og tid tror jeg ikke det skal mye til for å komme på samme nivå som tippeligaspillere

Lenke til kommentar

 

 

hehe, er det ikke bra med høy selvtillit da når det kommer til fotball?? jeg har sett endel tippekamper. og de fleste av kampene er utroolig kjedelige. ustabile presentasjoner og i vertfall ikke underholdende. virker som de bare har en enkel strategi: å score 1 mål. resten av kampen ser vi kjedelige pasninger fra og til medspillere, forsvar for alle mann, og håp om at de holder ut resten av kampen. alle kan vel gi pasninger og skyte i mål slik de gjør i tippeligaen, men så er det jo fakta er nivået i norsk fotball er veeldig lavt. Jeg lærer fort og med litt trening og tid tror jeg ikke det skal mye til for å komme på samme nivå som tippeligaspillere

 

 

En topp-atlet bruker 10 000 treningstimer på å nå sitt absolutt beste. Du har pdd. 0 timer.

Jeg har selv spilt med tippeliga-spillere og nivået er skyhøyt. Prøv så får du se selv!

 

Mesteparten av det du sitter og skriver er svada, det har ingenting med selvtillit og gjør.

Lenke til kommentar

Kom deg inn i en klubb du, så ser du.

 

Største problemet ditt er kanskje ikke alderen din akkurat nå, men alderen du evt er i når du har klart å kommer deg inn i et lag som får oppmerksomhet fra 1.div/tippeligaen.

 

På siste posten din kan det se ut som om du vil synes det er veldig kjedelig å ta taktikk-ordrer fra treneren ihvertfall.

Lenke til kommentar

I forhold til alder så er det ikkje noke problem, du er fortsatt ung nok til at ein klubb kan finne på å investere i akkurat deg. I tillegg er du også ung nok til at du kan ta ei utdanning seinare dersom det i løpet av dei neste åra viser seg at du ikkje blir proff.

 

Men punkt 1 er å finne seg eit lag slik at du får speleerfaring, deretter må du sjå om du får innpass i ein klubb på eit litt høgare nivå.

Lenke til kommentar

Det fins triksere her i verden som kan balansere fotballen på pikken om de har lyst, men de får ikke spille på et lag fordeom. Tror det var en norsk trikser som var blitt retweetet av selveste Christiano Ronaldo, men han sa selv at han aldri hadde vært god nok for å spille på et lag.

 

Ute på en bane sammen med et lag i 90+ minutter krever godt lagspill, fotballforståelse og god fysikk. Du må kunne springe leeeeenge.

Lenke til kommentar
Gjest bruker-354933

 

Drogba begynte ikke proffesjonelt for han var 21 år

Så er fortsatt håp :)

Meld deg inn i et lag å se hvor du ligger

Bare tren hardt å ha truen på deg selv!

 

Drogba begynte å spille i lag når han var 11 år.

 

 

Du ser ut som en med mye erfaring rundt fotball osv.. Jeg går 2 året på vgs, og tenker på å droppe ut av skolen for å satse fult på fotball. anbefaler du det? vet at du mener det er forsent å bli proff fotballspiller ettersom jeg aldri har spilt i et lag, men hva hvis jeg bruker 4-5 timer hver dag på å trene? har jeg en sjanse? faren min mener jeg høres ut som en idiot, hva tenker du? takk for tips

Lenke til kommentar

Du høres ut som en idiot, ja. Sansynligvis er det for sent, men det finnes selvfølgelig eksempler på spillere som startet i sen alder. Droppe ut av VGS gjør vel ikke de største talentene engang, så det er nok ikke noe å satse på.

 

Grunnen til at Tippeligaen sies å ha et enormt lavt nivå er fordi det er nettopp det, relativt til de andre toppligaene vi er vant med å se I Europa. Sannheten er at Tippeliga-spillerne faktisk er enormt gode fotballspillere og er på et nivå de fleste av oss ikke ville nådd om vi så gikk 100% inn for det. Men sammenlignet med de klubbene vi er vant å se ute i Europa, så ligger de selvfølgelig laaaangt bak.

Lenke til kommentar
Gjest bruker-354933

Hold deg på skolen :p

Meldt deg inn i et lag forresten?

 

ikke enda, men skal :p

 

 

Du høres ut som en idiot, ja. Sansynligvis er det for sent, men det finnes selvfølgelig eksempler på spillere som startet i sen alder. Droppe ut av VGS gjør vel ikke de største talentene engang, så det er nok ikke noe å satse på.

 

Grunnen til at Tippeligaen sies å ha et enormt lavt nivå er fordi det er nettopp det, relativt til de andre toppligaene vi er vant med å se I Europa. Sannheten er at Tippeliga-spillerne faktisk er enormt gode fotballspillere og er på et nivå de fleste av oss ikke ville nådd om vi så gikk 100% inn for det. Men sammenlignet med de klubbene vi er vant å se ute i Europa, så ligger de selvfølgelig laaaangt bak.

 

Skjønner det, men har ikke tid til å prioritere skolen og fotball samtidig, dessuten er jeg skolelei. har hørt at en må trene i over 10 000 timer for å bli proff, og det går ikke ikke hvis jeg tilbringer halve dagen på skolen, samt bruker flere timer på å øve til prøver og eksamen...

Lenke til kommentar

Tippeligaen er det latterlig lavt nivå..

 

Før du sier noe mer som helst i denne tråden, vil jeg du skal svare på 2 ting.

1. Spiller du fotball, Ja/Nei?

2. Har du noengang spilt imot en tippeliga-spiller, Ja/Nei?

 

 

 

Skjønner det, men har ikke tid til å prioritere skolen og fotball samtidig, dessuten er jeg skolelei. har hørt at en må trene i over 10 000 timer for å bli proff, og det går ikke ikke hvis jeg tilbringer halve dagen på skolen, samt bruker flere timer på å øve til prøver og eksamen...

 

 

I et år er det 8760 timer. Si du har trent kanskje 1000 timer, så har du fremdeles 9000 timer igjen!

 

Stay in school!

Lenke til kommentar

 

Tippeligaen er det latterlig lavt nivå..

 

Før du sier noe mer som helst i denne tråden, vil jeg du skal svare på 2 ting.

1. Spiller du fotball, Ja/Nei?

2. Har du noengang spilt imot en tippeliga-spiller, Ja/Nei?

 

Skjønner det, men har ikke tid til å prioritere skolen og fotball samtidig, dessuten er jeg skolelei. har hørt at en må trene i over 10 000 timer for å bli proff, og det går ikke ikke hvis jeg tilbringer halve dagen på skolen, samt bruker flere timer på å øve til prøver og eksamen...

 

I et år er det 8760 timer. Si du har trent kanskje 1000 timer, så har du fremdeles 9000 timer igjen!

 

Stay in school!

Spiller litt hobbyfotball

Nei

Kan ikke sammenligne meg med proffesjonelle fotballspillere

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...