Gå til innhold

256 vs 128


ZimSlim

Anbefalte innlegg

er 256 mye treigere enn 128 kort?

når vil det bli slik at spill kommer til å kreve 256 kort?

skal som sagt kjøpe ny pc nå men vil jo gjerne at hovedkortet blir brukanes en stund fremover.

vil jeg merke stør forskjell på 256 / 128 kort? i farten?

det må vel være bedre med mere minne?

jo større jo bedre? eller hva?

 

Valget står mellom

Sapphire Radeon 9600XT Atlantis 256M DDR

AGP, ATI 9600XT, DVI-I, TV-Out, Retail

 

og

 

Sapphire Radeon 9600 Atlantis PRO 128MB

AGP, ATI, "Fireblade Edition", Retail

 

 

ps hva er forskjell på

 

denna http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl og denna http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl

 

prisen er jo lik men den enne heter fireblade?

 

Sapphire Radeon 9600 Atlantis PRO 128MB

- AGP, ATI, "Fireblade Edition", Retail

 

Sapphire Radeon 9600 Atlantis PRO 128MB

- AGP, ATI 9600PRO, VIVO, DVI-I, Retail

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De to kortene du referer til, vel de er ikke helt like. Fireblade kortet har 60Mhz

raskere minne, men det andre har video inn og ut. Var jeg deg ville jeg gått for fireblade kortet. Det har desverre vist seg sån at kort med 256MB har noe tregere minne enn de med 128, så gjør som bambam, kjøp ett Fireblade eller vent til prisene synker.

Lenke til kommentar

Er enige med kameraten oppe som sier at fireblade er konge kort.

Har et selv og er mer enn meget fornøyd.

Fireblade bruker minne av veldig høy kvalitet, på 2,8ns som standart kjører kortet 600Mhz på minne og på esken står det at denne kan klokkes opp til 660Mhz ...

Noe som er tull !!! Denne kan klokkes lett mott 680-720Mhz !!! :yes::D ...

Personlig så klokka jeg kortet mitt fra 400 kjerne til 500 og minne fra 600 til 708Mhz ... I Unreal II så får jeg 6fps mindre enn 9800Pro ...

Absolut 40% :p: Anbefales !!!

Lenke til kommentar

Tydelig at ikke alle helt vet alt her.

 

For det første, et Radeon9600XT er bedre enn et 9600Pro. Coren er raskere, og minnet kjører like raskt.

 

Når det gjelder de steder hvor 256MB ram er treigere enn 128MB, så er det på kort som 9600Pro, FX5600Ultra og NEDOVER. Disse koster omtrent likt i både 128Mb og 256Mb-versjoner, og der er derfor rammen av dårligere kvalitet slik at de sparer penger på 256Mb-kort.

 

I tillegg, så er et kort som er særlig treigere enn high-end kort ikke i stand til å utnytte 256Mb ram i det HELE TATT. Det har ikke sjans til å ta av alt.

 

Til slutt, et FireBlade ed. 9600Pro er ikke klokket 60MHz høyere (DDR) på minnet originalt, det har bare minne av bedre kvalitet, og kan _klokkes_ opp til 330Mhz (660MHz DDR) uten at du bryter garantien.

Lenke til kommentar
I tillegg, så er et kort som er særlig treigere enn high-end kort ikke i stand til å utnytte 256Mb ram i det HELE TATT. Det har ikke sjans til å ta av alt.

Hvor har du egentlig det ifra? Mener du virkelig at R9600XT er så tregt at i alle situasjoner der 128MB ikke strekker til så vil det være det samme om den adresserer texturer over AGP bussen eller video minne? Jeg skulle likt å se noen tester med AA fra UT2003 dm-face3 der 256MB versjonen av R9600XT ikke er raskere enn 128MB versjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...