Gå til innhold

Denne gjør det enkelt å 3D-skrive våpen av metall


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

nok en gang, bare tull og fanteri. Hele hw.no bølgen biter på. Flaut, bare flaut. Et tulleprodukt, et tullekonsept, et mediastunt for å få uvitende til å klikke på linken.....

 

Hvis jeg sier: Alt som står i denne artikkelen er bare vås, og du ikke er enig i det. Så må du utdanne deg.

 

Et tulleprodukt er det ikke, jeg personlig har hundre ganger mer behov for en liten cncfres som kan maskinere aluminium enn en 3d printer. Enig i at dette er en tullesak, men produktideen er genial.
Lenke til kommentar

Håper han som skrev artikkelen blir kjørt over av noen som LURER han til å gå på rødt

 

Det du nettopp gjorde er ikke målbart en gang med det journalisten i denne artikkelen gjør for å lokke til seg klikk.

 

Man ønsker ikke folk overkjørt fordi de overdriver overskrifter eller skriver ting som ikke stemmer helt, skjerp deg!

 

Med det sagt så synes Eigil at du kanskje kan undersøke dette med nedre delen der avtrekksmekanismen samt rette på 3D skriving/Fres, og om det trenger å rettes på så gjør det så man ikke blir feilopplyst?

 

Mvh Dan-Levi Tømta

  • Liker 1
Lenke til kommentar

]Et tulleprodukt er det ikke, jeg personlig har hundre ganger mer behov for en liten cncfres som kan maskinere aluminium enn en 3d printer. Enig i at dette er en tullesak, men produktideen er genial.

2ceriah.jpg

Finnes mange 2,5-D billigCNCer der ute. Jeg sier to og en halv-D, siden de ikke fikser overheng, men da må man uansett over i en helt annen kostnad og kompleksitetssklasse.

 

Her er en til seks lapper: http://www.shapeoko.com/ og en endeløs rekke andre om man googler.

 

De fleste er bare basicly et datastyrt fresebord med en Dremel på. Frem og tilbake, side til side, opp og ned.

 

Spørs helt hva man skal lage. Men man kommer ganske langt med en slik. Og skal man ha til noe utover det så kan forsatt en slik billigmaskin gjøre grovutfresingen på emnet.

 

Veldig fin til å frese ut ting i aluminium og tre, samtidig som den svært effektivt irriterer naboene med lydnivået sitt i timesvis.

Endret av BlueShroom
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

]Et tulleprodukt er det ikke, jeg personlig har hundre ganger mer behov for en liten cncfres som kan maskinere aluminium enn en 3d printer. Enig i at dette er en tullesak, men produktideen er genial.

2ceriah.jpg

Finnes mange 2,5-D billigCNCer der ute. Jeg sier to og en halv-D, siden de ikke fikser overheng, men da må man uansett over i en helt annen kostnad og kompleksitetssklasse.

 

Her er en til seks lapper: http://www.shapeoko.com/ og en endeløs rekke andre om man googler.

 

De fleste er bare basicly et datastyrt fresebord med en Dremel på. Frem og tilbake, side til side, opp og ned.

 

Spørs helt hva man skal lage. Men man kommer ganske langt med en slik. Og skal man ha til noe utover det så kan forsatt en slik billigmaskin gjøre grovutfresingen på emnet.

 

Veldig fin til å frese ut ting i aluminium og tre, samtidig som den svært effektivt irriterer naboene med lydnivået sitt i timesvis.

Fikser ikke overheng?
Lenke til kommentar

Å CNCe sin egen underdel er fremdeles mye mer tidkrevende og kostbart enn å gå rett inn i ghettoen og kjøpe et stålet våpen. Begge fremgangsmåter er like ulovlig, så jeg forstår ikke hvorfor politikerene ser på 3d-printing/CNC som fienden.

Problemet de har der borte er at det bare er èn del på hele våpenet som må seriemerkes, og at da alle andre deler enn denne ène enkle blokken metall kan kjøpes fritt fra nettet.

Dersom de vinner i sin sak og klarer å bannlyse CNC og 3d-printing, vil de bare ha klart å fjerne den minst effektive, tregeste, dyreste måten å få tak i et ulovlig våpen. Et bedre eksempel på politiker-logikk skal du lete lenge etter.

 

For de som ikke husker så langt bakover: Før dette satte de siktene sine på Airsoft gass-våpen der de påstod at man kunne ta underdelen fra leketøyet, smekke på en ekte "upper", og vips hadde man et fullt fungerende våpen. Det var løgn da, og det er løgn nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...