Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

[Løst] Kappe bena på Vedovn?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

har pusset opp stuen etc.. billigst blir og eventuelt kappe bena på vedovn og sette den på plass, det er snakk om kanskje 1 cm som må kappes for at den skal passe igjen, noen her som har kappet slikt før å vet om det fungerer bra?

post-72261-0-97768300-1412323585_thumb.jpg

Endret av skidd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Burde gå fint å kutte med vinkelsliper. Hvis føttene til ovnen har gods som ikke er så altfor tykt kan du nok bruke plasmakutter også. Blir litt penere.

Ellers bør du ikke gjøre det innendørs, for flyvende flytende metall fra vinkelsliper vil du ikke ha på vegger og gulv. Ikke vinduene heller...

 

Også må du være nøyaktig, ellers blir ovnen skjev.

 

Ikke reduser høyden for mye, for ellers kan det bli for varmt på gulvet midt under. Kjedelig om etasjeskilleren begynner å ulme fordi varmestrålingen blir for høy

Lenke til kommentar

Hvor grundig er disse feierene da? Kommer de frem med målebånd for å sjekke at ingen har tatt bort 1cm av bena?

 

De steden jeg har bodd (inklusive hus jeg har vokst opp i) så har det bla. vært hjemmelagde peiser og diverse. Aldri hørt noe om at de sjekker slikt så nøye. :eek: (trodde egentlig de mest holdt på oppe på taket)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

En ovn med sprekk i eller avkappede bein tror jeg ikke er lovlig å bruke. Ikke sikkert at feieren er grundig nok når han er på kontroll, men om huset skulle brenne ... da kan forsikringsutbetalingen bil redusert eller falle bort.

 

Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med feieren og forklare ham alt sammen, så får du høre hva han har å si.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...