Gå til innhold

Studenter velger bort TV


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

En annen ting er at reklamefinansiert TV har utviklet seg til en bli en gigantisk tidstyv. Alle avbruddene gjør at TV2 bruker en time på å sende et program som hadde tatt tjue minutter på NRK.

Nå overdriver du vel? De har vel ikke 40min reklame, håper jeg??

 

Neida, jeg mener ikke at de kjører 40 minutter med reklame. Hvis du legger sammen reklame, egenreklame (info om programmer som kommer), dødtid i programmer, nedkjøring før avbrudd ("dette skjer etter pausen") pluss oppkjøring etter avbrudd ("dette skjedde før pausen") så blir det ganske mye av det.

 

edit: typo

 

 

Mellom nyhetene, været og sporten kan det være i meste laget. Ellers er det voldsom overdrivelse av tid du mener reklamen tar her. Vært inne i tv-guiden og sett litt nå. I forhold til hva sendetiden på selve episoden/programmet er uten reklame er det ikke mange minuttene ekstra reklamen bruker. Jeg overlever de minuttene det tar i alle fall.

Lenke til kommentar

99 kr/mnd + tv-lisens = 3933 kr/år som tilsvarer 157 boksøl a 25 kr. Da sier det vel seg selv hva studenter flest velger. 12% tilsvarer vel omtrent andelen stundenter som enten er avholds eller i nær slekt med NRK-ansatte.

 

Ok, litt flåsete sagt, men det er noe i det. Mange studenter finner ikke tradisjonell tv verd prisen og vil heller bruke pengene på andre ting.

 

De unge tar vanene med seg videre og lisensmodellen er en gamlismodell som dør ut før eller siden. På tide at politikerne våkner og avskaffer lisensmodellen slik den eksisterer i dag. (Ta den gjerne over statsbudsjettet, effektiviser og spiss NRK sin samfunnsoppgave)

 

Utfra dette bør politikerne tvert imot gjøre ingenting, så dør lisensensen på egen hånd uten å erstattes av milliardsubsidier :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg irriterer meg hver mnd over at sameiet har gått inn på en kontrakt med Get hvor man må betale 300 kr for et TV-tilbud jeg overhodet ikke er interessert i. Det er 300 kr jeg kunne brukt på noe annet. Da sameiet byttet til Get nektet jeg å ta imot dekoderen, har null behov for den.

 

Har du fiber internett da fra annen leverandør en Get? Du vet du MÅ ha tv-pakke hos get for å få tilgang på internett tjenestene deres. Så uten fiber fra annen leverandør, er du stuck med ADSL/Mobilt om du ikke betaler for tv-pakke.

Lenke til kommentar

Rart. Her er et par av mine personlige grunner for å ikke ha TV.

 

1. NRK

2. NRKlisensen

3. Reklame

4. Oversvømt av drittprogrammer som Ice Road trucker, pawnstar etc etc etc

5. Discovery er blitt en av de største drittkanalene i manns minne

6. Konstante avbrudd pga punkt 3. Faens reklame

7. Har ikke like stor frihet til å se når du vil.

Lenke til kommentar
Har du fiber internett da fra annen leverandør en Get? Du vet du MÅ ha tv-pakke hos get for å få tilgang på internett tjenestene deres. Så uten fiber fra annen leverandør, er du stuck med ADSL/Mobilt om du ikke betaler for tv-pakke.

Det er Get som eier fiberen. Og det finnes ikke kobbertråd inn til blokka der jeg bor, fiber er eneste mulighet, kan bare glemme ADSL. Så er stucked. Og det er noe dritt. Når jeg ikke ser på TV, og jeg ikke engang har dekoder føles det totalt bortkastet å måtte betale 300 kr/mnd for noe jeg overhodet ikke bruker. Hadde faktisk fått mer igjen for pengene ved å sette fyr på dem, hadde i hvert fall fått et øyeblikks underholdning av det.

Lenke til kommentar

 

Har du fiber internett da fra annen leverandør en Get? Du vet du MÅ ha tv-pakke hos get for å få tilgang på internett tjenestene deres. Så uten fiber fra annen leverandør, er du stuck med ADSL/Mobilt om du ikke betaler for tv-pakke.

Det er Get som eier fiberen. Og det finnes ikke kobbertråd inn til blokka der jeg bor, fiber er eneste mulighet, kan bare glemme ADSL. Så er stucked. Og det er noe dritt. Når jeg ikke ser på TV, og jeg ikke engang har dekoder føles det totalt bortkastet å måtte betale 300 kr/mnd for noe jeg overhodet ikke bruker. Hadde faktisk fått mer igjen for pengene ved å sette fyr på dem, hadde i hvert fall fått et øyeblikks underholdning av det.

 

 

Det tjener svært mye penger på at folk blir påtvunget TV for å få internett. Så dette blir nok aldri endret så lenge politikerne ikke stepper inn og tvinger dem. Vet du hvis borettslaget ikke hadde kjøpt kollektiv tv pakke, hadde du kunnet kjøpe kun internett når det er fiber ting går over? Vet det er noe signalissues, og de må inn med et signalfilter for å fjerne analoge kanaler på coax. Dette er "årsaken" til at de tvinger minimum tv pakke på folk. De sier tilogmed at det ikke er mulig å blokkere analoge tvsignaler, selv om dette er feil.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Det tjener svært mye penger på at folk blir påtvunget TV for å få internett.

Hele dette problemet starter jo med at ISP'ene fordeler kundene mellom seg.

 

Jeg har deltatt i en "arbeidsgruppe" som skulle undersøke ISP mulighetene på vegne av et borettslag. Borettslaget hadde allerede GET og det var da svært vanskelig å få noen andre på banen, selskapene ønsker ikke å gå inn der hvor en annen stor aktør allerede har tatt plass.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

 

Det tjener svært mye penger på at folk blir påtvunget TV for å få internett.

Hele dette problemet starter jo med at ISP'ene fordeler kundene mellom seg.

 

Jeg har deltatt i en "arbeidsgruppe" som skulle undersøke ISP mulighetene på vegne av et borettslag. Borettslaget hadde allerede GET og det var da svært vanskelig å få noen andre på banen, selskapene ønsker ikke å gå inn der hvor en annen stor aktør allerede har tatt plass.

 

 

Er nok mange borettslag i oslo som enten har lynet.no eller bayonette samt også altibox.

Ikke glem dataguard, Bahnhof og HomeNet.

 

Siste nytt, vi velger digipost.no istedenfor brev.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...