Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Jeg har for mange programfag


Anbefalte innlegg

Jeg byttet nettopp programområde fra realfag til ssø fordi jeg valgte å gå fra s1 til 2p, og måtte da gjøre litt endringer i de andre fagene mine også. Nå har jeg endt opp med å ha økonomistyring, sosiologi, IT og internasjonal engelsk pluss matte 2p. Dette er ett programfag for mye og om jeg skulle valgt bort et fag, måtte det vært engelsk. Men jeg trives så godt i engelskklassen og har verdens koseligste lærer og alt, så jeg lurer på om det gjør noe at jeg har ett programfag for mye? Det er ikke noe som kommer til å slite meg ut heller, for jeg er generelt ganske flink til å ta livet med ro, og engelsk og IT er egentlig bare tidsfordriv som hever snittet begge to.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke vært noe problem her hos oss. Du kan ta kontakt med rådgiver på skolen og spørre for å være helt sikkert på at det ikke oppstår noe kluss.

 

Du vet kanskje dette, men kan nevne det allikevel; husk at du må velge to gjennomgående fag innenfor det programområdet du har valgt, dvs. to fag som du skal ha på både VG2 og VG3.

Lenke til kommentar

Har ikke vært noe problem her hos oss. Du kan ta kontakt med rådgiver på skolen og spørre for å være helt sikkert på at det ikke oppstår noe kluss.

 

Du vet kanskje dette, men kan nevne det allikevel; husk at du må velge to gjennomgående fag innenfor det programområdet du har valgt, dvs. to fag som du skal ha på både VG2 og VG3.

Jepp, måtte velge økonomistyring og sosiologi over to år for å oppfylle det kravet, selv om dette absolutt ikke var i planene, haha!:(
Lenke til kommentar

 

Har ikke vært noe problem her hos oss. Du kan ta kontakt med rådgiver på skolen og spørre for å være helt sikkert på at det ikke oppstår noe kluss.

 

Du vet kanskje dette, men kan nevne det allikevel; husk at du må velge to gjennomgående fag innenfor det programområdet du har valgt, dvs. to fag som du skal ha på både VG2 og VG3.

Jepp, måtte velge økonomistyring og sosiologi over to år for å oppfylle det kravet, selv om dette absolutt ikke var i planene, haha! :(

 

Måtte selv endre litt i kombinasjonen av fag. Byttet fra økonomistyring til Internasjonal engelsk ettersom økonomi og ledelse er uaktuelt for meg neste år grunnet fremmedspråk (hadde ikke fordypning i fremmedspråk på ungdomsskolen. Kun fordypning i engelsk :)).
Lenke til kommentar

Måtte selv endre litt i kombinasjonen av fag. Byttet fra økonomistyring til Internasjonal engelsk ettersom økonomi og ledelse er uaktuelt for meg neste år grunnet fremmedspråk (hadde ikke fordypning i fremmedspråk på ungdomsskolen. Kun fordypning i engelsk :)).

 

Jepp, samme her! Bare at her må jeg velge bort engelsk tredjeåret og heller ha sosiologi over to år, fordi det går samtidig som tysk.. synd at man får så dårlig informasjon før man velger språk på ungdomsskolen, jeg ante ihvertfall ingenting av dette da jeg valgte språk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...