Gå til innhold

ANMELDELSE: Forza Horizon 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Har spilt mye simulatorer jeg... Skjønner ikke hvordan du tolket spøken min til at jeg ikke hadde det :p

Trodde du var serriøs og rakket ned på bilspill med påstanden om at det bare er arcade. :p

 

Alrite, da er vi enige.

 

Kan vi muligens konkludere med at smileys er en fin ting? ;)

 

Spøker/ sarkasme overføres ikke alltid like bra til forum ;) Smileys er flott :D

Endret av PgUp
Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke spillt så mye Forza at jeg kan uttale meg noe meningsfullt, men det jeg fant ut av å ha sett 5 kontra de eldre spillene så synes jeg det lignet veldig på NFS most wanted ol.

For all del morsomme spill, men jeg trodde forza skulle være konkurrenten til GT da begge er på konsoll?

Turn 10 har da aldri prøvd å gjøre Horizon til et mest mulig simulator-lignende spill. Det har de den originale Forza Motorsport-serien til, som da er Gran Turismo's konkurrent.

Med Horizon legger de inn et mer arcade-lignende gameplay. Mindre seriøst, og litt mer "moro". Åpent landskap, og forskjellige terreng, hvor man har muligheten til å herje litt mer.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

 

Nå har jeg ikke spillt så mye Forza at jeg kan uttale meg noe meningsfullt, men det jeg fant ut av å ha sett 5 kontra de eldre spillene så synes jeg det lignet veldig på NFS most wanted ol.

For all del morsomme spill, men jeg trodde forza skulle være konkurrenten til GT da begge er på konsoll?

Turn 10 har da aldri prøvd å gjøre Horizon til et mest mulig simulator-lignende spill. Det har de den originale Forza Motorsport-serien til, som da er Gran Turismo's konkurrent.

Med Horizon legger de inn et mer arcade-lignende gameplay. Mindre seriøst, og litt mer "moro". Åpent landskap, og forskjellige terreng, hvor man har muligheten til å herje litt mer.

 

Nevnte ikke horizon spesifikt her, men forza 5 :)

Lenke til kommentar

Overrasket meg over at folk her forvirrer Horizon med Forza "original". Førstnevnte er som sagt laget for å være et arcade-spill, imotsetning til de andre. Har hatt lyst til å prøve Forza (de realistiske, ikke Horizon), men selvsagt så er det ikke enkelt å støtte et enkelt USB-rattsett... Kjøper ikke nytt utstyt for tusenvis for ET spill... Menmen, not relevant.

Lenke til kommentar

Blir så klart en diskusjon man aldri blir enig i, men syns da ikke GT er noe mer "sim". For å ta en vurdering om et spill er "sim" nok eller ikke, må man først og fremst ha et ordentlig set-up. Da snakker jeg ratt, alle pedaler, 6 girs manuell, og håndbrekk. Skal man ha virkelig sim må man ta en titt på Assetto Corsa eller lignende.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Blir så klart en diskusjon man aldri blir enig i, men syns da ikke GT er noe mer "sim". For å ta en vurdering om et spill er "sim" nok eller ikke, må man først og fremst ha et ordentlig set-up. Da snakker jeg ratt, alle pedaler, 6 girs manuell, og håndbrekk. Skal man ha virkelig sim må man ta en titt på Assetto Corsa eller lignende.

Dette stemmer nok, men for den prisen kan man kjøpe seg en billig japse uten skilt og kjøre på bane :)

Lenke til kommentar

Gran Turismo er ikke den simmeste av simmer, men realistisk er det. Og hvis man ser bort fra skademodellen som utviklerne ikke hadde lyst til å lage en gang, men gjorde det fordi fansen ville ha det, så er GT mye mer sim enn arcade. Det er det ingen tvil om.

 

Men skal du ha noe serriøst, så finner du det ikke på konsoll for å si det sånn... ;)

 

 

 

Dette stemmer nok, men for den prisen kan man kjøpe seg en billig japse uten skilt og kjøre på bane :)

Si meg gjerne hvor jeg kan kjøpe en japsebil til 5k inkludert kostnader for å få kjøre på bane! Da slår jeg til med en gang. Du får Fanatec-sett og stol for rundt dette. Gjerne litt mer om det skal være skikkelig.

 

Forøvrig vet jeg at du kan delta på autoslalom med EU-godkjent bil. Men biler så billig er ikke i god nok stand.

 

Nå er jeg litt vel bokstavelig, men sånn går det når man kommer med en overdreven påstand.

Lenke til kommentar

Dette stemmer nok, men for den prisen kan man kjøpe seg en billig japse uten skilt og kjøre på bane :)

Si meg gjerne hvor jeg kan kjøpe en japsebil til 5k inkludert kostnader for å få kjøre på bane! Da slår jeg til med en gang. Du får Fanatec-sett og stol for rundt dette. Gjerne litt mer om det skal være skikkelig.

 

Forøvrig vet jeg at du kan delta på autoslalom med EU-godkjent bil. Men biler så billig er ikke i god nok stand.

 

Nå er jeg litt vel bokstavelig, men sånn går det når man kommer med en overdreven påstand.

 

 

Får en godt modda mr2 fra japan til 49.000kr ferdig levert med mva. Finner billigere biler :)

 

Skal jo ha maskinvaren til å drive det også, kjører du sim spiller du ikke i noe mindre enn 3x27 med 1440 oppløsning. Da har vi jo fort en maskin med utyr til 20-30 lapper :)

 

Men totalt sett så var poenget mitt at realistiske simulatorer er det langt mellom. Du kan spille A og de sier at det er realistisk, men prøver du B virker det som noen har tenkt på realismen på en helt annen måte.

Endret av xClaymanx
Lenke til kommentar

Får en godt modda mr2 fra japan til 49.000kr ferdig levert med mva. Finner billigere biler :)

 

Skal jo ha maskinvaren til å drive det også, kjører du sim spiller du ikke i noe mindre enn 3x27 med 1440 oppløsning. Da har vi jo fort en maskin med utyr til 20-30 lapper :)

 

Men totalt sett så var poenget mitt at realistiske simulatorer er det langt mellom. Du kan spille A og de sier at det er realistisk, men prøver du B virker det som noen har tenkt på realismen på en helt annen måte.

MR2 er ikke feil da. :p

 

Jaja, selvsagt. Men man merker fort når et spill er en sim eller arcade eller wannabe sim. GT er f.eks. noe unikt bare japanerne kunne laget. GT er simmere, men ikke simmest.

 

Et veldig interessant spill du kan se på er BeamNG.drive. Prøvde med G27 og cluth og hele greia, tidligere i alpha. Meget imponerende greier. Nå virker ikke G27 lenger som det skal og er umulig å bruke uten å klikke i vinkel. :/ Kvaliteten til de ratta er ikke den høyeste...

 

Men en sim-rigg må ikke være beist. De beste simmene pleier ikke å ha den beste grafikken eller det mest krevende spillet uansett. 3 skjermer er ikke nødvendig, heller ikke 1440p. Personlig ville jeg ha brukt en IPS-skjerm (U2414H) til tri-monitor eller en dyrere IPS for single. Eller den nye 4k-TV-en som støtter 120 Hz og har lav input lag. Er ikke rik heller. Så alt PC-utstyr for 10 k hadde gått fint. Det som er det viktigeste er bra flyt, lav input lag, rask skjerm.

 

Det som er det viktigeste er rattsettet, som jeg ville kjøpt fra Fanatec for rundt 3-4 lapper. Og så får du nok et stolsett for 2 lapper. Dette oppsettet ville ha tilfredstilt de fleste simentusiaster. Men det er klart at man kunne fått det enda bedre for mer. Med 30 lapper skulle jeg klart å satt sammen drømmeoppsettet. 10 k på ratt- og stolsett, 20 på PC og skjerm(er). Da hadde det blitt en del unødvendige greier.

 

Jeg la sammen sim-utstyret uten PC og skjermer jeg da, i antagelsen om at dette har man fra før.

 

 

Det er mye dyrere i virkeligheten. I relasjon til antall timer du får kjøre, utvalg, fleksibilitet osv.

Lenke til kommentar

Er lenge siden jeg har kjørt noen sim på PC.

Testet GTR for mange år siden, sammen med LFS.

Spillte også Racer.nl, modda egne biler osv som i og for seg var morro :)

Har aldri tatt med råd til ordentlig ratt/pedal/stol da jeg ikke har plass til slikt, men om det skal spilles bilspill må jeg nok ta til takke med x360 kontroll som eneste alternativ. Får vente til jeg får hus og min egen "man cave" ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...